|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #20Forsvarsspillet til Norge |
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Gruffetråd #20Litt sånn, Myria?
|
|
#3 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #20
Den har vi hengende på kjøleskapet.
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
|
|
#5 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Gruffetråd #20Akkurat sånn ja.
|
|
#6 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sant. Opplevelsen av at en er et problem og ikke en ressurs er påtakelig. Tror kanskje særlig HR i offentlig sektor er blitt drillet i "hvordan bli kvitt slitsomme ansatte". Og for en skrekkelig juging når de konfronteres... |
|
|
|
|
#7 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Gruffetråd #20Jeg er heldig (ikke gruff!) som har en leder som skryter i sine ledermøter hvordan hun tilrettelegger for tre 20% stillinger og alltid finner noe å gjøre for oss. Hun sa i går at hun fremsnakket meg på ledermøtet i kommunen, men jeg påpekte at hun eentig fremsnakket seg selv. Jeg gjør jo bare jobbene jeg blir bedt om. Men joda, hun viste frem et stort stykke arbeid jeg har gjort for kompetanseheving innad i enheeten da. Alle ledere burde se at restarbeidsevne kan brukes!
|
|
#8 |
|
|
De finnes, heldigvis. |
|
|
|
|
#9 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Gruffetråd #20Det med oppgaver og ansvarsområder er vanskelig. Hos oss må vi i praksis enten 1) godta at ting i perioder ikke blir gjort eller 2) andre må utføre det på toppen av sin egen jobb. Greit i en periode, men ikke over flere år. |
|
|
|
|
#10 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Gruffetråd #20Ikke akkurat nytt, men jeg gruffer over USA-valget kombinert med utryddelsen av palestinerne, eller Holocost som det burde hete nå. |
|
|
|
|
#11 |
|
|
Men når tilretteleggingen er en styrke for bedriften, med rett person i rett oppgave, - en oppgave som andre ellers måtte ta på toppen, blir det for dumt å trumfe gjennom prinsipper. |
|
|
|
|
#12 |
|
heimføing
|
Sv: Gruffetråd #20Ikke direkte gruff, men forundrer meg stadig over hvorfor folk legger ut bilder av sofa fylt med lammeskinn og pynteputer når det er kun sofaen de skal selge. Ikke ett eneste bilde av sofa uten alt stæsjet. |
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
JA! Eller senger med laken og/eller dyner på! |
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Gruffetråd #20Siden jeg ikke orker å gruffe over Trumpens innsetting som president i morgen, har jeg heller sørget for å ramle skikkelig på isen igjen. Så kan jeg gruffe litt over det i stedet. Beina forsvant under meg på lørdag, og denne gangen var det rumpa og halebeinet, og i tillegg håndleddet som tok støyten. Vondt i går, enda vondere i dag. Har rådført meg m legevakta på telefon, og siden det bare blir vondere, får jeg håpe fastlefen har tid til meg i morgen. Nå vil jeg ha vår, og synes all is- og snødritt kan forsvinne NÅ. |
|
|
|
|
#15 |
|
Klare sjøl
Sv: Gruffetråd #20Oi, Kaija. God bedring.
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #20Vondt i magen siden onsdag. Skikkelig mageknip. Er det noe virus som går tro eller når bør jeg ta kontakt med lege? |
|
|
|
|
#18 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Gruffetråd #20God bedring Kaija og Isprinsessen |
|
|
|
|
#19 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Gruffetråd #20Jeg gruffer litt over at optikeren jeg var hos før jul tok så grundig feil av hva slags linser jeg trenger. I tillegg til synsundersøkelsen brukte jeg 800 kr på nye linser jeg knapt kunne se noe som helst med (heldigvis bare på det ene øyet så jeg så normalt med det andre), men gikk med i tre uker fordi jeg tenkte jeg trengte litt tilvenning, bare for å deretter finne ut av hva jeg trengte helt på egen hånd og nå har jeg endelig sett normalt den siste uken.
|
|
#20 |
|
Klare sjøl
Sv: Gruffetråd #20Vurdert å klage til optikeren, Myria?
![]() |
|
|