Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #11

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-22, 20:35   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jern og d-vit? Jod?

Noen av oss trenger litt ekstra.

Jeg bør kanskje sjekke opp litt.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 26-08-22, 19:41   #2
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg skylder enn så lenge på at det er tøft med oppstart etter ferien. Jeg har jobba i 4 uker etter ferien nå. Og denne uka har jeg sovna på sofaen etter å ha fått ungene i seng, eller knapt nok det med de eldste. Men fått yngste i seng i alle fall. Sovna rundt 21 i går. Gikk og la meg for jeg var sikkert på at det var sent på onsdag. Klokka var ikke 22 engang.

Gammel 27-08-22, 16:42   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Oppdaget nettopp enda et område på kroppen som har begynt å produsere lange, svarte, tjukke kjønnshår. Langt unna kjønnet. Et område som tidligere kun har hatt korte, lyse fjon. Fankern som det sprer seg. Jeg trodde jeg var ferdig utviklet i en alder av 41.

Gammel 27-08-22, 17:46   #4
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Oppdaget nettopp enda et område på kroppen som har begynt å produsere lange, svarte, tjukke kjønnshår. Langt unna kjønnet. Et område som tidligere kun har hatt korte, lyse fjon. Fankern som det sprer seg. Jeg trodde jeg var ferdig utviklet i en alder av 41.

Nope, nå er det overgangsalderen sin tur. Juhu. For noen av oss slutter den liksom aldri.

Dagens gruff er akutt anfall av feber. Opp til "bare" 38°C på 15 minutter og totalt ubrukelig til den skogsturen Helten og jeg skulle på. Litt soving, litt sløving, mye :gaah;

Strå er ikke aktiv  
Gammel 27-08-22, 17:52   #5
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Velkommen. På sikt kan du glede deg over at det blir mindre faktisk kjønnshår. Bakdelen er selvfølgelig at det håret du ikke lenger har på kjønnet og under armene flytter seg til øyebryn, hake, lepper, nedover lår, mageregionen og etterhvert inn i nesen og ørene.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 27-08-22, 18:18   #6
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Velkommen. På sikt kan du glede deg over at det blir mindre faktisk kjønnshår. Bakdelen er selvfølgelig at det håret du ikke lenger har på kjønnet og under armene flytter seg til øyebryn, hake, lepper, nedover lår, mageregionen og etterhvert inn i nesen og ørene.

Jepp. Og de som flytter seg til øyebryna blir tykke, stive og gjerne roten feil vei og er rare hvis jeg stryker meg over øynene.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 28-08-22, 12:43   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man blir mer mann. Det er gøy.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 29-08-22, 18:47   #8
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Det ble ingen jakt på caps i dag gitt. Kroppen har vært av og på med feber og snørr siden fredag kveld. Bommullshode er en bivirkning. Hurra, for det har jeg ikke nok av til vanlig. Ikke covid virker det som. Det er så irriterende, jeg fungerer ikke.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 29-08-22, 19:22   #9
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Gruffer over at jeg er pålagt å delta på 45 minutters digitalt streikearrangement lenge etter ordinær arbeidstid - som viser seg å være helt meningsløst. Bare tværing på det samme som vi har hørt "tusen" ganger før. Jeg har virkelig store problemer med å motivere meg for denne streiken. Enig i saken, men det sliter på å streike så mange ganger som jeg har gjort de siste årene, særlig siden vi har tapt alle streikene.

Gammel 29-08-22, 21:52   #10
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Gruffer over at jeg er pålagt å delta på 45 minutters digitalt streikearrangement lenge etter ordinær arbeidstid - som viser seg å være helt meningsløst. Bare tværing på det samme som vi har hørt "tusen" ganger før. Jeg har virkelig store problemer med å motivere meg for denne streiken. Enig i saken, men det sliter på å streike så mange ganger som jeg har gjort de siste årene, særlig siden vi har tapt alle streikene.

Det var kjedelige saker, og snakk om å sparke inn åpne dører. Jeg klarer ikke å motivere så mye entusiasme for streikesaken fordi jeg ser at det neppe vil gi noe voldsomt resultat, og enkelte andre som streiker her i byen (ikke på min skole!) har drukket litt for mye Möllers tran og samtidig også falt i gryta med styrkedråper.

Gammel 29-08-22, 22:28   #11
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æsj, jeg kommer ikke i gang med trening igjen etter at jeg opererte bort hudkreften på nesa. Orker ikke, gidder ikke, vil ikke. Men jeg vil jo, og jeg vet at jeg får det bedre når jeg trener. Men jeg sliter skikkelig med å komme i gang igjen.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 29-08-22, 22:37   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Æsj, jeg kommer ikke i gang med trening igjen etter at jeg opererte bort hudkreften på nesa. Orker ikke, gidder ikke, vil ikke. Men jeg vil jo, og jeg vet at jeg får det bedre når jeg trener. Men jeg sliter skikkelig med å komme i gang igjen.

Jeg tok meg selv i nakken i dag, og kom meg på trening. Det er jo veldig godt når det er gjennomført. Forsøk å fokusere på det?

(Jeg vil heller ikke for tida, men jeg vet jo at jeg trenger det så innmari. Særlig når jeg jobber altfor mye. Da trenger jeg å trene styrke, for å sikre at ryggen ikke stivner.)

Gammel 29-08-22, 22:39   #13
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Heier på deg, Anne C!

Jeg gruffer litt over en treningsinstruktør på gruppetime som driver kollektiv avstraffelse. Hvis man tar en liten pause må alle gjøre ekstra øvelser. Så da ender jeg opp med lettere vekter i stedet for å pushe sånn at jeg ikke ødelegger. Vi er voksne mennesker og det er mitt valg om jeg vil daffe eller virkelig ta i.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 29-08-22, 22:41   #14
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Heier på deg, Anne C!

Jeg gruffer litt over en treningsinstruktør på gruppetime som driver kollektiv avstraffelse. Hvis man tar en liten pause må alle gjøre ekstra øvelser. Så da ender jeg opp med lettere vekter i stedet for å pushe sånn at jeg ikke ødelegger. Vi er voksne mennesker og det er mitt valg om jeg vil daffe eller virkelig ta i.

Ai, det ville jeg sagt fra om!!

Gammel 30-08-22, 11:54   #15
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Ai, det ville jeg sagt fra om!!

Da har jeg gitt beskjed.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 30-08-22, 15:39   #16
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Hva er i veien med regjeringa? De går til valg på bl.a. å stoppe oppsplittingen av jernbanen. Hvordan blir det da en god ide å dele Østlandet mellom Vy og Flytoget helt uten noen indisier på at det lønner seg for trafikantene?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 30-08-22, 08:09   #17
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Heier på deg, Anne C!

Jøss, kommer vedkommende rett fra rekruttskolen, eller? Hadde også meldt fra om det. Det gir jo ingen glede i å gå på trening, da.

Jeg gruffer over en snill og søt kollega, som pga kvalme i graviditet velger å spise lunsj på kontoret vi deler. Akkurat det gjør meg ingenting, jeg er ofte i kantinen da. Problemet er at brettet med matrester blir stående inne på kontoret til dagen er slutt. Vel, det lukter mer enn i kantinen..... hun er så snill og søt, at jeg tør ikke nevne noe, for da er jeg redd hun blir fryktelig lei seg for at dette har vært plagsomt lenge.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 30-08-22, 09:44   #18
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heier på deg, Anne C!

Der har du en situasjon der jeg ville ha sett hardt på instruktøren og sagt "serr" akkurat som ungene gjør og fortsatt med mitt. Jeg sitter og småhumrer her for meg selv. At en instruktør skal kunne bestemme det, lizzom.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 29-08-22, 22:42   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg burde vel ikke skrive dette i gruffetråden, men jeg grua meg noe så innmari til å trene i dag. Vi har nettopp omorganisert og jeg har en gjeng nye kolleger. Jeg forsøker å gi litt av meg selv, og fortalte hvor mye jeg grua meg. Og de to unge gutta (under 30 år) var skikkelig flotte: "Vi heier på deg Tjorven. Det er KJEMPEBRA at du går på trening. Det blir bra."

Det hjelper å ha heiagjeng.

Gammel 30-08-22, 08:46   #20
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Kanskje du bare kan tilby deg å rydde det vekk?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.