Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-23, 11:20   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Og når det er sykkelvei med fortau, der fortauet er opphøyet med kantstein, og sykkelveien inntil er lavere med to felt, så er det fortauet, altså det opphøyede uten midtstripe, du vet, det med symbol av et menneske som går malt på bakken i starten, du skal gå på. IKKE det lavere med to felt, og et DIGERT påmalt sykkelsymbol i starten, og et blått skilt med bilde av en sykkel på.

Synes du det er vanskelig kan du ta en tur til Amsterdam og lære "the hard way". Da skjønner du det fort, eller så går du på en skikkelig smell.

Jeg freste en gang til en mann "ER DU EN SYKKEL? HÆ? HÆ? Syns du selv at du SER UT SOM EN SYKKEL?" Etter at han kalte meg et veldig sexistisk, stygt ord fordi jeg PLINGET på ham og ropte et forsiktig "Unnskyld?" Der han sotet rundt i sykkelfeltet.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 04-10-23, 12:32   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da kan jeg fylle på med at sykler man i bilveien så regnes man som kjørende og må derfor følge helt vanlige trafikkregler som å stoppe på rødt lys og stoppe for fotgjengere i fotgjengeroverganger. Ikke sykle på og satse på at alle andre tilpasser seg. Brølte jeg vikeplikt etter en godt voksen mann på sykkel som nesten kjørte på meg siste uke? Jada, det gjorde jeg. Tror jeg han bryr seg? Nei, på ingen som helst måte.

Gammel 04-10-23, 12:39   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Da kan jeg fylle på med at sykler man i bilveien så regnes man som kjørende og må derfor følge helt vanlige trafikkregler som å stoppe på rødt lys og stoppe for fotgjengere i fotgjengeroverganger. Ikke sykle på og satse på at alle andre tilpasser seg. Brølte jeg vikeplikt etter en godt voksen mann på sykkel som nesten kjørte på meg siste uke? Jada, det gjorde jeg. Tror jeg han bryr seg? Nei, på ingen som helst måte.

Ja, jeg er helt enig. Det er utrolig mange syklister som enten er tette i pappen, eller skikkelig ego. Eller en blanding.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 05-10-23, 01:11   #4
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg er helt enig. Det er utrolig mange syklister som enten er tette i pappen, eller skikkelig ego. Eller en blanding.

Jeg insisterer på at det er folk flest TM som er ego og tett i pappen OG skikkelig ego. TM indikerer at dette ikke gjelder FPere. Uansett hva jeg måtte ha skrevet i andre tråder. Dere er gode som gull på bunnen alle som en.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 04-10-23, 12:48   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og ekstremt mange bilister som tenker at de ikke har normal vikeplikt for sykler som sykler i vegbanen, på samme måte som for biler. Eller som plasserer seg midt i gang- og sykkelveien når de skal ut på veien, gjerne uten å sjekke om det er en syklist der som må bråbremse for å ikke brase inn i siden deres. Eller som legger seg i sykkelfeltet når de skal svinge til høyre. Jeg har delja hånden i en del tak når jeg forsøker å snike meg forbi biler som bruker sykkelfeltet som sving til høyre-felt.

Jeg er både syklist og bilist og tror det hjelper en del mht hvordan jeg oppfører meg både som syklist og bilist.

Jeg foretrekker syklister som sykler over gang- og sykkelfelt, gitt at de har blikkontakt før de svinger over. Det sparer tid både for dem og meg.

Gammel 04-10-23, 12:49   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig i alt dere skriver, Adri og Tally. Syklister skal følge trafikkreglene - det er ikke en unnskyldning at treningsøkta blir ødelagt hvis man må følge trafikkreglene. Vikeplikt, trafikklys og kravet om å t a hensyn gjelder også der det er fartsetapper i Strava.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 04-10-23, 18:24   #7
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Selvutsjekken er gjerne ikke det man velger når man har ukeshandla og har toppa handlevogn eller?! Fordi 1: det er jo så sjukt liten plass å sette varene/pakke på at man blir ekstremt ineffektiv (kan ikke sette posene rett i vogna heller, for den er jo full av varer!) og 2: man sperrer veien for alle andre! Havna bak ei sånn i dag. Med den digre vogna på tvers. Far så problemet og kom og flytta på vogna, men det passa ikke for mor som irritert dro vogna tilbake der den kom fra og skulte på far. Og da sa ikke han noe mer. En etter en måtte vi trenge oss forbi den vogna. Sikkert 6-7 av oss småhandlere som ble ferdige mens hun holdt på - til tross for at halvparten av oss fikk tilfeldig kontroll.

Gammel 05-10-23, 11:11   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

og

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 06-10-23, 11:27   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hah! Forsikringsselskapet aksepterte dokumentasjonen min på at bilen har hatt service på alle bauger og kanter, selv om det ikke het «service» og dekker skaden!

Gammel 21-10-23, 12:05   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ikke pga feilen med banker og kort og Vipps som var igår?

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 21-10-23, 12:11   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror CircleK alltid reserverer 1500,-? Det står lapp på pumpene her.

Gammel 21-10-23, 15:49   #12
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg tror CircleK alltid reserverer 1500,-? Det står lapp på pumpene her.

Dette var ikke circleK, der er jeg vant med at de gjør det. Dette var Shell. En uting egentlig å reservere så mye. Og unødvendig all den tid pumpen stopper når det ikke er penger på kontoen uansett, som min jo gjorde fordi banken reserverte 2 x 1500 kr.

Men seriøst. For noen kan det jo være et reelt problem at man ikke får fylle om man ikke har 1500 kr + det man skal fylle for på konto.

Gammel 21-10-23, 18:13   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Dette var ikke circleK, der er jeg vant med at de gjør det. Dette var Shell. En uting egentlig å reservere så mye. Og unødvendig all den tid pumpen stopper når det ikke er penger på kontoen uansett, som min jo gjorde fordi banken reserverte 2 x 1500 kr.

Men seriøst. For noen kan det jo være et reelt problem at man ikke får fylle om man ikke har 1500 kr + det man skal fylle for på konto.

Du får fylt selv om det ikke er 1500 kr på konto, de reserveres jo bare.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 21-10-23, 22:30   #14
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Du får fylt selv om det ikke er 1500 kr på konto, de reserveres jo bare.

Fikk ikke fylt. Pumpen stoppet. Måtte inn, få dem til å låse opp pumpen og betale inne.

Gammel 21-10-23, 23:46   #15
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Fikk ikke fylt. Pumpen stoppet. Måtte inn, få dem til å låse opp pumpen og betale inne.

Alltid fått fylt her, selv om det er mindre enn 1500 på konto.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 21-10-23, 16:36   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig i at det er en uting og burde vært unødvendig. Min kommentar var bare til at jeg tvilte på at drt kom pga bankproblemene i går.

Gammel 21-10-23, 18:11   #17
Chablis
Drømmer

Standard

Alle stasjoner reserverer 1500 nå, pengene er tilbake like fort.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 21-10-23, 20:28   #18
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Tror de gjør det for å unngå pumpestikk.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 01-11-23, 09:49   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke antisemitt og har ingenting imot jøder som folkeslag selv om jeg i disse dager med store bokstaver protesterer mot staten Israels angrep på Gaza. Det må være mulig å skille mellom de to.

Gammel 01-11-23, 10:41   #20
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er ikke antisemitt og har ingenting imot jøder som folkeslag selv om jeg i disse dager med store bokstaver protesterer mot staten Israels angrep på Gaza. Det må være mulig å skille mellom de to.

Veldig enig i dette.

løve70 er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.