Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha Louise og media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-24, 14:26   #761
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Märtha Louise og media

Nja, kongeparet lar henne få holde på; slik de alltid har gjort.

Jeg for min del skulle ønske Norge kunne hatt en skikkelig debatt om styreform, som ikke handlet om at Mette Marit er sååå empatisk og at Ingrid er pen og kjekk jente. Men det fremstår umulig, for alle i politikken synes at kongen er en hyggelig fyr.

Gammel 21-08-24, 14:49   #762
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi VET faktisk ikke om kongen syns dette er ille. Kan hende han egentlig er hunky dory med dette. Jeg syns kommentaren i Morgenbladet var veldig god, og de setter søkelys på at de har ALLTID vært en dritrik adelsklassefamilie med rikingvaner og privilegier. Det bare skurrer når de ikke lenger greier å innbille oss at de er akkurat som deg og meg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 15:08   #763
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp. Tenk på Marius som ville selge sin LV koffert til 20.000 på Finn. Ikke mange tenåringer har slikt utstyr. Kronprinsfamilien drar på dannelsesreise i fangstbu på Svalbard. Men trives også med å låne luksusyatch av hemmelig person. Martha tar med italienske motevenninner for å ta instabilder av at de rydder søppel i fjæra i Finnmark. Men finner det helt naturlig å møte Istanbuls ordfører når hun og Durek er på ferie. Slik holder de på.

Gammel 21-08-24, 15:38   #764
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Ser både Ingeborg Senneset og Dr. Sandtorv på Instagram kritiserer ML og DV for det samme som gjøres her angående pressen

Gammel 21-08-24, 16:09   #765
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært ihuga republikaner i hvert fall i 30 år. Om Norge blir republikk i min levetid kan det hende jeg knerter en champisflaske. (Jeg er også tilhenger av arveskatt og utflytterskatt til en viss grad).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 16:40   #766
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ønske den norske pressen responderte på dette med å skrive like mye om dette bryllupet som de gjorde om mitt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 17:03   #767
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg skulle ønske den norske pressen responderte på dette med å skrive like mye om dette bryllupet som de gjorde om mitt.

Words.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-24, 19:20   #768
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i...sitt-til-hello

Sist redigert av Millen : 22-08-24 kl 00:17.
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-08-24, 00:58   #769
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Resten av kongefamilien har reservert seg fra å bli med på bildene tatt av mediene med enerett. Det synes jeg er ryddig og gir en ganske klart signal om hva de mener om avtalen.

Gammel 27-08-24, 16:49   #770
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er så drittlei av å se oppslag om dette bryllupet rundt forbi. En fin overraskelse kunne jo vært om hun nå tok Derrek som etternavn og dropper den tittelen?

(Det er jo helt vilt, egentlig, av omfang og oppstyr rundt noen som gjør en handling med juridisk konsekvens for andre gang.)

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-24, 18:25   #771
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Märtha Derrek og Durek Verrett - jo, det klinger bra.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-24, 18:55   #772
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Märtha Derrek og Durek Verrett - jo, det klinger bra.

Fnis. En skrivefeil, der, ja.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-24, 14:40   #773
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fant en fin kommentar, som jeg tror sier mye om det å være berømt generelt, men sikkert enda mer for de som er "født berømte". Tenkte flere her kunne like lese den

https://www.nrk.no/ytring/det-kan-fr...nes-1.17022464

Gammel 30-08-24, 18:12   #774
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat lest og humret for meg selv, av denne: https://www.minmote.no/mote/brud/a/z...elte-monarkiet

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-24, 20:14   #775
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Fant en fin kommentar, som jeg tror sier mye om det å være berømt generelt, men sikkert enda mer for de som er "født berømte". Tenkte flere her kunne like lese den

https://www.nrk.no/ytring/det-kan-fr...nes-1.17022464

Jo takk. Det er greit å bli minnet på hva folk blir utsatt for bare på grunn av hvem de er, uten å egentlig ha gjort noe for det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-24, 21:34   #776
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Denne er også god:
https://www.aftenposten.no/meninger/...flix-galleriet

Gammel 01-09-24, 09:39   #777
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så pinlig med laken for å skjule bruden på vei inn til og snakking til pressen for å gi mat til Netflix-dokumentaren.

Gammel 01-09-24, 10:26   #778
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig i at de der lakenene var litt pinlige, men det er herlig å se hvor lykkelig Märtha er. Jeg unner henne virkelig alt godt.

Og så er det kanskje også litt pinlig at vi, altså offentligheten, mener at vi har rett til å følge hennes vigsel fra A til Å. Ja, hun er i arverekken, men hun representerer ikke, hun tjener sine egne penger, og sjansen for at hun blir monark er vel tett opp til null.

Jeg kan forstå at kongen og kronprinsen har blitt satt i en vanskelig situasjon når bryllypen blir kommersialisert, men jeg sliter nok litt med indignasjonen for øvrig.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-24, 12:51   #779
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Så pinlig med laken for å skjule bruden på vei inn til og snakking til pressen for å gi mat til Netflix-dokumentaren.

Det var så amatørmessig, det ble bare enda mer sirkus Jeg tenkte jeg skulle sende enn ett 1.000,- - tips til "I'm the boss", aka manageren til Martha om at det finnes telt man kan kjøre helt inntil, sågar også rygge inn i så man kan slippe gjester inn og ut.

Generelt, dette blir som Harry og Megan, vil være offentlige på sine premisser. Martha er og vil alltid være datteren til Kong Harald, så dersom hun virkelig ønsker å distansere seg fra kongehuset er dette tiden å gjøre det på, hun står fritt til å ta Durek sitt etternavn (evt finne seg ett eget) , og leve som influenser eller hva hun ønsker.

I Norge vil hun aldri bli anonym, for hun er nr 4 i arverekken, men av verdens befolkning på 8 milliarder er det kun 5,5 millioner som har et forhold til hennes tittel, hvorav mange ikke bryr seg, som resten av verden. Så hvor stort er egentlig problemet? Jeg anbefaler boken "Den edle kunsten om å gi Faen" på det sterkeste.

Gammel 01-09-24, 13:25   #780
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Det jeg syntes er gøy med bryllup (uansett hvem) er kjoler, borddekorasjon, blomster o.l. Og jeg må jo si, kjolen til Martha, fargevalg av blomster og borddekorasjon - ikke min kopp med te. Skulle jeg ha giftet meg nå, som +50, hadde jeg nok gått for en kjole med lange ermer, litt enklere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.