Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-17, 23:50   #761
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Må vi ha andre sanger sån utenom de som eventuelt er skrevet?

Hvilke sanger bruker man da evt?

Regner jeg jeg blir poppis om jeg lager en egen versjon av denne. :cringe:

(Kilde: youtube.com)

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 24-04-17, 00:25   #762
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gubben har laget bordkort mens jeg sydde forkle. Da er vi vel i rute med mye. I morgen skal vi få mekket vårruller og brette servietter. Hele neste helg går til niesen vår sin konfirmasjon og konsert We love the 90's.

Gammel 24-04-17, 01:08   #763
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg nevnte ideen om sanger for konfirmanten og han så sånn ut:

Vi er mer talefolk enn sangfolk, tror jeg, men hvem vet, kanskje det dukker opp noe?

Gammel 24-04-17, 01:34   #764
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke sanger, det er en veldig naturlig forklaring til hvorfor - det finnes ikke en sjel (kanskje en som kan lire ut en tone) i familien som er i stand til å synge. Frøkna ga beskjed om at hun kom til å forlate lokalet om noen begynte å synge. Vi har noen taletrengte da.

Gammel 24-04-17, 09:50   #765
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Konfirmanten har hele tiden sagt at han gleder seg til talene og har valgt ut fire stykker han ønsker skal holde taler: faren, storebroren, farmoren og den ene fadderen. Jeg slapp heldigvis unna. Noen sanger blir det IKKE.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 24-04-17, 10:23   #766
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min vil absolutt ikke ha taler. Jeg har litt blandede følelser for det. Jeg hater å holde tale, men det føles feil å ikke gjøre det også.

Gammel 24-04-17, 10:55   #767
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeje

Vedlagte bilder
Filtype: jpg FullSizeRender.jpg (227,5 KB, 95 visninger)
Neket er ikke aktiv  
Gammel 24-04-17, 11:04   #768
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gammel 24-04-17, 11:33   #769
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Knallbra Neket.

Gammel 24-04-17, 13:49   #770
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me trudde me var tidleg ute for å bestille koldtbord og marsipankake (stor). No visar det seg at folk har booka catering og kake eit år i forvegen. Dette gjelder eit firma da. Men fryktar eg får samme beskjed hjå dei andre.

Gammel 24-04-17, 14:23   #771
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg laget Kahoot i går kveld. Orket bare 18 spørsmål og så trodde jeg at man kunne lagre og fortsette på den, men det ser ikke ut til at det gikk. Jeje. Får evt lage en til da. Konfirmanten skulle jo lage selv, men jeg orker ikke mase på det også ...Det blir om det blir.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 24-04-17, 14:44   #772
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips ang. hvor mange vi trenger på kjøkkenet. Tenker jeg går for to, så kan en evt gå hvis det ikke trengs etterhvert. Vi skal ha det hjemme, så alt av ting og tang får jeg håpe vi har

Kake, ja... Jeg fikk pris på 3000,- på to etg. kake, så da ble valget såre enkelt. Bake selv

Har gjort et nytt raid på Ebay, så begynner å bli ajour nå tror jeg.

Sanger, ja, nei, vet at en i familien lager sang, men ellers blir det ikke sanger. Noen taler og så kommer vi til å oppfordre alle til å dele små anekdoter, historier og hendelser. Skikkelig sånn lavterskel. Vi er ikke en talerfamilie egentlig, så det kan gjøre det enklere for folk.

Gammel 24-04-17, 14:57   #773
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma forsørget familien i flere år med profesjonell festsangskriving, så det kommer nok en sang derfra - uten nødrim og med korrekt antall stavelser på alle linjer.

Jeg har samlet en haug små glassflasker og sølvpokaler som skal stå utover bordet med bare en blomst i hver, tror jeg. Hvite duker og hvite tallerkener og hvite servietter - men blomstene skal være skikkelig knallfarger, tror jeg. Konfirmanten har ingen meninger om bordpynten pt, men det kan endre seg når de andre begynner å snakke om det, tenker jeg. Vi dekker langbord og legger til en fløy til barna i den ene enden, tror jeg - det passer best for å få plass til alle.

Vi får korpset på besøk, det betyr at jeg må ha servering til mellom 40 og 50 musikanter. Jeg tror det blir gjærbakst og svenskebrus i boks. Jeg gleder meg veldig til at vi får stort korps marsjerende inn i hagen i selskapet, altså - det blir stas!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 24-04-17, 15:08   #774
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg laget Kahoot i går kveld. Orket bare 18 spørsmål og så trodde jeg at man kunne lagre og fortsette på den, men det ser ikke ut til at det gikk. Jeje. Får evt lage en til da. Konfirmanten skulle jo lage selv, men jeg orker ikke mase på det også ...Det blir om det blir.

Joda, du kan fortsette. Gå inn på My kahoots, og trykk på Edit under navnet på quizen.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 24-04-17, 15:17   #775
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Herlig med korpset på besøk, pøbelsara

Jeg har nettopp kjøpt notesløyfebånd på Ebay som jeg skal pynte vaser og syltetøyglass med (tenker en enkel runde rundt uten sløyfe som dekor). Fant også silkepapir pompom med noter på, som skal henge mellom ørtogførti råssa pompomer i taket på teltet. Og noter som skal strøs rundt på bordet som pynt sammen med små hjerter utstanset fra bøker (Harry Potter og Alice i Eventyrland)

Gammel 24-04-17, 18:56   #776
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Kake, ja... Jeg fikk pris på 3000,- på to etg. kake, så da ble valget såre enkelt. Bake selv

(..).

Slår gjerne et slag for kakene man kan bestille på Meny. En marsipankake til 30 koster 899, feks.

Man bygger dem selv online Vi tok en med "alt" en gang, med mandelbunn, sukkerbrødbunn, vaniljekrem og syltetøy, den var skikkelig digg

Det er ikke toetasjes, da. Men man kan få tekst og bilde o.l.

Liker å hente dem på Meny, det er lang åpningstid, og da kan de stå på kjøl der.

http://www.bakehuset.no/kakemakeren/

Har prøvd hjertekake, kronekake og bamsekake også. Men marsipankaka vant.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 24-04-17, 20:10   #777
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlig med korpset på besøk, pøbelsara

Jeg har nettopp kjøpt notesløyfebånd på Ebay som jeg skal pynte vaser og syltetøyglass med (tenker en enkel runde rundt uten sløyfe som dekor). Fant også silkepapir pompom med noter på, som skal henge mellom ørtogførti råssa pompomer i taket på teltet. Og noter som skal strøs rundt på bordet som pynt sammen med små hjerter utstanset fra bøker (Harry Potter og Alice i Eventyrland)

Vil du prikke meg lenke til notedekorelementene? Det vil jo passe helt ypperlig til min musikkelskende konfirmant. (Så håper jeg det er faktisk musikk - jeg har flere bladsangere (inklusive meg selv) i familien som nok vil prøve å lese eller synge musikken.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 24-04-17, 21:28   #778
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bestilte hos Meny i fjor og fikk nydelig fin kake så da blir det der i år også

Gammel 24-04-17, 21:31   #779
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Slår gjerne et slag for kakene man kan bestille på Meny. En marsipankake til 30 koster 899, feks.

Man bygger dem selv online Vi tok en med "alt" en gang, med mandelbunn, sukkerbrødbunn, vaniljekrem og syltetøy, den var skikkelig digg

Det er ikke toetasjes, da. Men man kan få tekst og bilde o.l.

Liker å hente dem på Meny, det er lang åpningstid, og da kan de stå på kjøl der.

http://www.bakehuset.no/kakemakeren/

Har prøvd hjertekake, kronekake og bamsekake også. Men marsipankaka vant.

Takk for tips Det var jo en helt annen pris

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Vil du prikke meg lenke til notedekorelementene? Det vil jo passe helt ypperlig til min musikkelskende konfirmant. (Så håper jeg det er faktisk musikk - jeg har flere bladsangere (inklusive meg selv) i familien som nok vil prøve å lese eller synge musikken.

Sendt deg PM og prikk, Pøbelsara

Gammel 24-04-17, 21:38   #780
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Takk for tips Det var jo en helt annen pris

Sendt deg PM og prikk, Pøbelsara

Tusen takk!

Pøblis er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.