|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#761 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Her er forslaget fra juni 2016:
|
|
#762 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Det nye forslaget innebærer at man blir nektet innreise hvis man ikke deler. Det gamle forslaget innebar frivillighet. Man ble jeg om p dele, men det var frivillig å gjøre det. En bittelite nyanseforskjell. CNN-artikkelen virker å se på dette som to helt ulike tiltak?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#763 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Argumentasjonen mot dette forslaget om frivillighet var at man måtte være forberedt på ekstra spørsmål i security dersom man valgte å sette feltene blanke. Så, dersom det går fra "frivillig" til at man blir pålagt å oppgi informasjonen, så er det en forskjell.
|
|
#764 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?En ting jeg også blir skremt av et hvordan dette aksellererer den ekstreme polariseringen også langs raseskillelinjene, noe som har pågått lenge. Hvite, egentlig liberale, mennesker som syns det får "være måte på" aggressiv retorikk og aksjoner fra svarte (og også mange voldelige protester). Og som også, god vilje til tross, ikke klarer å sette seg inn i hvordan det er å leve som farget i USA, særlig med tanke på politikontroll, men også systematisk rasisme i hele oppveksten. Fargede som rasende putter alle hvite i en gruppe og er sinte på dem alle sammen.
|
|
#765 |
|
villende
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Ja, den poliariseringen er skummel og splittende. Og jeg syns også det er uheldig hvis senatet nå bestemmer seg for å furtemarkere når det skal innsettes ny Supreme Court dommer. Jeg er enig i at det var uhørt av republikanerne å blokkere Obamas valg. Generelt syns jeg republikanernes oppførsel under Obama var ganske så pyton. Men Demokratene må bruke stemmene sine der det har noe for seg, ikke bare for å furte. |
|
|
|
|
#766 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Hva syns vi egentlig om han som er oppnevnt til dommer? Er det krise, eller er det greit nok med tanke på at det jo måtte bli en konservativ en? Jeg syns det er så vanskelig å finne objektiv info - det meste jeg har lest er enten "hurra!" fra republikanerne eller "angst!" fra demokratene. |
|
|
|
|
#767 |
|
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?
Jeg leste en artikkel om ham i The Guardian og tenker at det kunne vært mye verre. |
|
|
|
|
#768 |
|
villende
|
Det kunne vært veldig mye verre. På den andre siden var han avhengig av å finne en kandidat som 60 av senatorene stemmer for. Dvs. at minst åtte av demokratene må si ja til kandidaten, for at han skal bli godtatt. Og han kommer nok til å få kjørt seg skikkelig (spesielt siden han har uttalt seg kritisk til at Senatet ikke godtok Merrick.) |
|
|
|
|
#769 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Det er krise, men det ville det jo sannsynligvis vært uansett hvem en republikansk president foreslo. Det er absolutt ingen grunn til å tro at Gorsuch ikke vil bidra sterkt til rasistisk, kvinnefiendtlig og homohatende politikk. Stort sett hele det republikanske partiet gjør jo det. De som mener noe annet har ikke fulgt med på hva som har skjedd i amerikansk politikk de siste femti årene. Det er faktisk katastrofe hvis republikanerene nå får utnevne en høyesterettsdommer som kan sitte i flere tiår fremover. |
|
|
|
|
#770 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Jeg er litt usikker på om denne har blitt lagt ut fra før. En sammenlignging med Chavez og Trump og reaksjoner hos folket:
|
|
|
|
|
#771 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Synes det er ekstra skremmende om dette en venninne i USA skriver stemmer:
|
|
#772 |
|
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Facebook har jo nesten ikke gitt ut info ved drap, så hvorfor skulle de gjøre det nå? Eller menes det at de kommer til info på annen måte? Det man legger ut offentlig kan de selvsagt lese om de vil. |
|
|
|
|
#773 |
|
stoffavhengig
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Det hun mener er at man blir sensurert på Fb om man skriver noe negativt på statusen sin om Trump.
|
|
#774 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Nei, det tror jeg ikke? Min feed er hvertfall full av negative oppdateringer om Trump, spesiellt fra de jeg kjenner som bor der borte. |
|
|
|
|
#775 |
|
|
Min også og mine venners også og til og med Mark Zuckerberg har jo lagt ut meldinger med kritikk mot Trump. https://www.theguardian.com/technolo...order-facebook |
|
|
|
|
#776 |
|
stoffavhengig
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Ok, hun kjente flere som hadde skrevet statuser, som ikke var synlige for andre.
|
|
#777 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Algoritmene til FB er litt rare i forhold til hva som går opp og ned. JEg merker at jeg mangler passende responsknapper på mange av Trumpinnleggene. "Like" er uaktuelt, og det er ikke alltid sinna eller trist er dekkende heller. Og færre klikk gjør at innleggene forsvinner fort fra feeden.
|
|
#778 |
|
|
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Yes, da er Rex Tillerson, http://www.forbes.com/profile/rex-tillerson/,en oljesjeik fra Texas, utenriksminister, og Trump skriver dette om Iran:
Kombinert med uttalelsene til Trump om at USA burde tatt oljen til Irak, er det vel ikke SUPERDUPERBEROLIGENDE med tanke på utenrikspolitikken. |
|
|
|
|
#779 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hva om Donald Trump blir president?Jeg kommer ikke over at han avbrøt samtalen med Austalia og kalte avtalen Obama hadde inngått for DUM på Twitter. For et barnslig språk, om han så er enig i den eller ei.
![]() |
|
|