|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Før jeg la meg igår fikk jeg pakket inn de to siste gavene. Flesteparten av julekortene og siste pakkene ble også sendt igår. Noen julekort gjenstår, jeg må få gjort det idag. Nå holder jeg på å lage pepperkaketog, delene står iallfall i ovnen. Har aldri forsøkt meg på dette før så litt spent. Jeg bruker å være en kløne med praktiske ting som montering av dette her men vi får se. Ungene skal liksom være med å pynte har jeg hørt men egentlig har jeg lyst til å gjøre alt selv.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juleplanleggingstråden 2014I dag har jeg vært på helsekosten og handlet ingredienser til å bake sukkerfritt til julen og juleavslutningen på skolen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Nå er de siste julekortene sendt, alle julegavene er kjøpt (noen mangler innpakning), ribbe og pinnekjøtt er i hus.
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Juleplanleggingstråden 2014
Det har jeg fått i dag, mateske fra jobben. Henger igjen fra den tiden vi var Orklaeid, så den var fylt med Orklaprodukter, masse godt.
|
|
|
#6 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Her er julen i hus som den bruker: omgangssyke. Jeg skulle gjøre så mye denne uka, men i stedet er jeg hjemme på andre dagen og skal være hjemme i morgen også. 2 av 3 nede for telling - minien begynte på lørdag. Seiglivede greier. Jeg er kvalm på tredje dagen nå. Utrolig pyton. Ingen av oss spyr, heldigvis. Jeg kan takle mye omgangssyke så lenge ingen spyr. :P
|
|
|
#7 |
|
God bedring! Vi har hatt det i hus vi og i forrige uke og denne.
|
|
|
#8 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Da er aller siste gave pakket inn. I morgen overleveres de siste gavene som skal ut av huset.
|
|
|
#9 |
|
Flawsome
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Her starter jula med tur til legevakten med lillefrøkna (nesten 40 i feber og potte tett), så reisen hjem til mine foreldre må utsettes. Satser på at det er som det pleier å være med henne; bråfort syk og like fort frisk. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
God bedring!
|
|
|
#11 |
|
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Jeg har fått fri mandag, så da handler jeg mat tenker jeg og går på polet. Handlelisten er påbegynt. Vi blir ikke så mange, drar også noe bort, så det er ikke allverdens vi trenger i grunnen.
|
|
|
#12 |
|
Flawsome
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Alle gaver, med unntak av de til mann og barn, er pakket og påskrevet navn/noen med dikt, og pyntet etter beste evne. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Krise, har bestilt for få julekort, enda jeg bestilte 20 ekstra som også er sendt ut. Har nå mottatt tre jeg ikke har sendt til, vil gjerne sende tilbake. Håper jeg enda kan rekke å få bestilt noen som kan hentes i byen. Da kan de jo enda sendes ut før jul.
|
|
|
#14 |
|
Tankefull
|
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Jeg har fått senebetennelse i skulder og er satt ut avspill. Får ikke lov til å gjøre husarbeid eller bære. Da faller det meste på min mann. Gavene er heldigvis i hus, og jeg tar med meg barna og stikker til Bergen noen dager. Da får i det minste mannen ro på seg til å rydde uten virvelvindene her, og jeg kan bli dullet med av min mormor.
|
|
|
#15 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Julekort og julepakker =sendt
|
|
|
#16 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juleplanleggingstråden 2014God bedring Blåbær!
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Her mangler bare å kjøpe juletre og julemat, og å gjøre rent. Og godt er det, for sist uke falt jeg ned noen trinn i trappen og brakk foten.
|
|
|
|
#18 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Juleplanleggingstråden 2014I går fikk jeg pakket inn de aller siste gavene som omsider har kommet. Det har tatt tid!
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Har hatt noen dager hjemme med sykt barn, så da fikk jeg unna litt baking og ikke minst sendt alle gavene og julekortene innen fristen 16.12. En del igjen å pakke inn, men det er koseting jeg tar i helgen. Vi har en liste med kjøleskapvasking og ymse som skal tas før jul, men får se om vi gjør alt. Så er det mer baking og vasking og denslags i helgen, nå med splitter ny Kenwood.
|
|
|
|
#20 |
|
Textrovert
|
Sv: Juleplanleggingstråden 2014Jeg sitter her og tenker at burde jeg ikke være litt stresset? For jeg er ikke og har ikke vært julestresset i år. Gavene er på plass og vel ... that's it, egentlig. Vi reiser bort i jula, så jeg skal ikke gjøre andre juleforberedelser enn å pakke kofferten og skrive detaljert liste til tjueåringen, som skal være hjemme mesteparten av jula, om hvordan leiligheten skal se ut når vi kommer hjem.
|
![]() |
|
|