Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-14, 12:33   #761
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Så kjipt Chablis. Håper de nye kommer fort da.

Gammel 08-12-14, 14:19   #762
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Traurig. Håper du får nye raskt, Chablis.

Jeg må få bestilt en fotokalender, ellers har jeg vel et par bilder jeg skal gi i julegave når jeg tenker meg om. Få tak i rammer bare.

Gammel 08-12-14, 14:24   #763
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg funderer og grubler (fortsatt) på hva julenissen skal gi alle sammen.

Etter litt fram og tilbake og noen kom likevel og andre kommer ikke likevel og bla, bla, bla, så blir vi 5 voksne, 3 ungdommer og 1 barn på julaften.

Barnet er greit. Han får noe fra ønskelisten sin. Jeg har veldig lyst til å komme på noe morsomt til ungdommene, men om jeg ikke kommer på noe, så blir det gavekort på kino eller kjøpesenter.
Hva er netttrendene for tiden? Hva er sesongens meme? Hva er kult i snart voksen-verden? (16-17 åringer)

Men hva skal de voksne få?
Det er bare snakk om en liten gave. Ingen dyre saker.
Maks 100 kroner.
Sjokolade, julekule, kaffe er gitt tidligere år.

Jeg er ikke ferdig med nissegavene, men her er det jeg har tenkt ut så langt - mest tøysegaver, da:

Bror og tante med ManU-dilla: Manchester United Annual (Englands svar på julehefter - de har de med allverdens temaer til en billig penge på Amazon): http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_...15%2Caps%2C208

Pappa: To store sjokoladeplater (Freia)

Kusine: Tegneseriebok (cyanide and happiness)

Meg selv: Ullsokker (fordi det har jeg lyst på)

Ungene pleier å få "hovedgaven" fra nissen, og en liten ekstragave fra oss, så de trenger jeg ikke tenke på. Så da trenger jeg bare finne på til mannen, svigerinnen og mamma. Jeg vil kjøpe juleunderbukse til mannen, men jeg vet ikke om det finnes eller jeg har drømt det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 14:25   #764
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Så irriterende Chablis. Forhåpentligvis er de raske med å lage og sende slik at du får dem fort.

Gammel 08-12-14, 19:25   #765
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Annki

Er du sikker på at julekortene er blitt borte og ikke bare er trege i posten, Chablis? Jeg bestilte i starten av forrige uke og de kom ikke før idag.

Ja, så julekortene kom endelig idag. Lurer på om jeg skal ta sjansen på å skrive noen i natt på jobb, eller om bare tanken er nok til at det blir helt texas. Slik var iallfall forrige vakt når jeg visste jeg skulle være på den potensielt rolige delen, hahaha, satt ikke nede i det hele tatt. Julekortene er forresten ikke sånn typisk julebilde men flere små bilder fra året som er gått. Ble fornøyd.

Igår bakte jeg julebrød og nå står det nybakte julemuffins her. Begge deler holder seg greit i fryseren.

Gammel 08-12-14, 20:55   #766
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Acino: Hva er julemuffins?

Gammel 08-12-14, 20:57   #767
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pepperkaker i boks,må bare pyntes.
Gaver som skal nordover er sendt.
Julekort skrevet og må gis ut/sendes.
Har begynt å pakke inn gaver, alle som skal sendes er fikset.

Sitter å funderer på hva jeg skal lage/bake.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 21:21   #768
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Mine julemuffins er laget av en krydderkakeoppskrift der jeg bruker pepperkake-krydder. Smaker som myk pepperkake, egentlig.

Gammel 08-12-14, 21:50   #769
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mine julemuffins er laget av en krydderkakeoppskrift der jeg bruker pepperkake-krydder. Smaker som myk pepperkake, egentlig.

Høres godt ut!

Gammel 08-12-14, 21:53   #770
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har fått sendt avgårde alle julekort som skal sendes.
posten.no er genialt. Så får vi se hvordan resultatet blir.

Vi har nok ellers den grelleste julestjerna i gata i år, må finne en annen til neste år.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 22:04   #771
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Julemuffins her har fått navnet sitt fordi jeg er oppvokst med at mamma har lagd de hver eneste jul gjennom hele barndommen/oppveksten - vi har de aldri ellers i året, en gammel oppskrift fra 50-tallet. Rett og slett små muffins med revet sitronskall og rosiner i. Skikkelig jul for meg

Gammel 08-12-14, 22:44   #772
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Julemuffins her har fått navnet sitt fordi jeg er oppvokst med at mamma har lagd de hver eneste jul gjennom hele barndommen/oppveksten - vi har de aldri ellers i året, en gammel oppskrift fra 50-tallet. Rett og slett små muffins med revet sitronskall og rosiner i. Skikkelig jul for meg

Fint med slike minner! Høres hyggelig og godt ut.

Gammel 09-12-14, 08:58   #773
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Acino: De ble bestilt tidlig forrige uke her også,de ble sendt med a-post. Nfoto mente derfor at da var de borte og lager nye,det er fint.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 08:59   #774
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Så irriterende Chablis. Forhåpentligvis er de raske med å lage og sende slik at du får dem fort.

De sa de skulle være det hvertfall, kortene burde være her i dag eller i morgen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 12:25   #775
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh... Jeg skulle hatt slike hysterisk festlige julegensere å gitt til alle fra nissen. Men det blir litt i overkant dyrt som nissegave.
Men tenk så morsomt når vi treffes til frokost på første juledag, om alle hadde hatt på seg rudolfgenser eller noe med bjeller på eller noe.

Gammel 09-12-14, 12:32   #776
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh! Det må da finnes noe festlig, snålt greie som kan kjøpes fra enklere liv eller select-katalogen eller noe slikt fra nissen til de voksne!?

Gammel 09-12-14, 13:04   #777
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Åh! Det må da finnes noe festlig, snålt greie som kan kjøpes fra enklere liv eller select-katalogen eller noe slikt fra nissen til de voksne!?

Har ikke Cubus noen sånne festlige gensere etc. som ikke koster så mye? Mener jeg så noe jalla der forleden.

Gammel 09-12-14, 13:15   #778
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Har ikke Cubus noen sånne festlige gensere etc. som ikke koster så mye? Mener jeg så noe jalla der forleden.

Jo, det stemmer.

Gammel 09-12-14, 14:02   #779
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

De jeg har sett koster 199 kroner, og det blir for mye. Jeg kan ikke bruke 2000 kroner på gaver som bare er på tull.

Gammel 09-12-14, 15:31   #780
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med sånne fine hårbøyler med reinsdyrgevir? Alltid stemningsskapende!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.