|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#761 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik!Borte. For privat. Sist redigert av elg : 17-08-14 kl 23:35. |
|
|
|
|
#762 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Lærerstreik!
Dårlig ledelse er svaret på det. Og er man misfornøyd med undervisningen, så går man den lange veien via rektor, skolesjef og fylket. Ja, det tar tid, men det kan være verd det.
|
|
|
#763 |
|
Er frisk!
|
Sv: Lærerstreik!Jeg skal love deg rektor får på pukkelen hvis skolen scorer dårligere enn forventet i forhold til naboskoler på nasjonale prøver. Herlighet, vi ble omtrent korsfestet da vi hadde 2,3 mens naboskolen hadde 2,4 i snitt et år.
|
|
|
#764 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik!Borte. For privat. Sist redigert av elg : 17-08-14 kl 23:35. |
|
|
|
|
#765 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hm, hvordan kan det gå til?
|
|
#766 |
|
Er frisk!
|
Vi får detaljerte søyler med antall i de ulike gruppene og må lage detaljerte oppfølgingsplaner for å løfte de svakeste. De flinkeste bryr de seg ikke så mye om, det skal sies. Det er min kjepphest - så jeg jobber en del ekstra med den gruppa.
|
|
|
#767 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Hehe, jeg skjønner hva du mener. Jeg har ofte kombinert luciatog i bhg og andre arrangementer med hjemmekontor, men da avspasserer jeg den tiden jeg er på arrangementet og fører timer når jeg faktisk jobber. Det gjør vel de fleste som har hjemmekontor ved slike arrangementer, vil jeg tro.
|
|
#768 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik!Borte. For privat. Sist redigert av elg : 17-08-14 kl 23:34. |
|
|
|
|
#769 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik!Borte. For privat. Sist redigert av elg : 17-08-14 kl 23:34. |
|
|
|
|
#770 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Lærerstreik!Elg, nå må du pigade rulle inn. Du gjør ikke jobben din som forelder heller hvis du ikke rapporterer dette eller faktisk fjerner ungene dine fra en så elendig skole som du beskriver og bruker som eksempel på omtrent samtlige norske skoler. |
|
|
|
|
#771 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Lærerstreik!Slettet fordi det var tilsvar på noe elg skrev og senere har slettet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 18-08-14 kl 10:34. |
|
|
|
|
#773 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Samme lurer jeg på! Om ting virkelig er så ille (noe jeg ikke tror på i det hele tatt) så hadde jeg jo byttet til annen skole.
|
|
#774 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik!Jeg har slettet innleggene om mine barns skole. Det var ikke meningen i denne generelle diskusjonen å skrive om den skolen, og jeg har derfor fjernet dem. Det hadde vært fint om de som quotet også slettet mine innlegg om mine barns skole. |
|
|
|
|
#776 |
|
Halloen!
Sv: Lærerstreik!Jeg har også opplevd foreldre som har et helt annet inntrykk av mine barns skole enn det jeg selv har, og da gjelder det barn som er normalt flinke i begge familier. Viktig å huske at man ikke alltid bør ta alle foreldreklager på en skole for god fisk. (På samme måte kan en lærere oppleve en elev som slitsom og frekk mens en annen lærer ikke opplever det slik.) Til lags åt alle kan ingen gjere, osv... |
|
|
|
|
#778 |
|
maler
|
Sv: Lærerstreik!Akkurat det med å få tilrettelagt for unger som har et stort behov fordi de ikke er veldig flinke, bare veldig smarte på endel områder er vanskelig i norsk skole mange steder selv om lærere er enige, selv om det er åpenbart at det bør gjøres og selv om det foreligger rapporter fra spesped og ppt i sakens anledning, så hvis Elg sitter med en sånn sak skjønner jeg frustrasjonen. Jeg skjønner ikke konklusjonen at lærere flest ikke jobber nok ut fra dette, for mitt inntrykk er at de veldig gjerne vil, men de henger rett og slett ikke sammen.
|
|
#779 |
|
Halloen!
Sv: Lærerstreik!Nå har jeg vært veldig lite på FP de siste månedene, (avspasering må vite!) men jaggu ga jeg ikke den siste røde prikken min til Elg- i denne tråden. Go figure... |
|
|
|
|
#780 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Det er vel på samme måte som at alle trygdesnyltere bor i ditt nabolag. :dukker: |
|
|
![]() |
|
|