Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-16, 13:53   #761
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

An-Magritt av Johan Falkberget (1940). Jeg har lest den for lenge siden, men rota meg aldri til å finne/skaffe/låne de tre andre bøkene i Nattens brød. Nå har jeg fått dem av mamma og går løs på An-Magrit før jeg tar de uleste. Den åpner rimelig sterkt.

Ja, den er tøff. Jeg skrev særoppgave om dette verket i norsken på videregående, og har lest bøkene igjen senere også. Natur-, person- og samfunnsskildringene til Falkberget altså. Du opplever nesten at du er der.

Jeg går forresten forbi Ann-Magritt og Hovistuten hver dag, på vei til jobb.

Gammel 30-03-16, 13:55   #762
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Ja det husker jeg fra første boka, serien har gnaget i leselysten hele tiden etterpå.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 31-03-16, 13:14   #763
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt jeg ikke husker av Jonas Hassen Khemeri.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 01-04-16, 01:15   #764
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karen Joy Fowler: We are all completely beside ourselves : påvirket:

Gammel 01-04-16, 01:22   #765
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Knut Hamsun: Markens grøde

Hadde ikke ventet at jeg skulle bli så til de grader fengslet. Det var mye her jeg ikke fanget opp da utdrag fra boka ble tredd nedover ørene på meg i norsken på videregående gitt (næ). Jeg har humret meg igjennom mange herlige formuleringer med underliggende lun humor, og blitt rørt av skjøre stemninger formidlet så treffende med enkle ord. Du verden.

Hvorfor ventet jeg helt til nå med å lese den på nytt?

Sist redigert av My : 01-04-16 kl 01:32.
My er ikke aktiv  
Gammel 01-04-16, 16:57   #766
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Hadde ikke ventet at jeg skulle bli så til de grader fengslet. Det var mye her jeg ikke fanget opp da utdrag fra boka ble tredd nedover ørene på meg i norsken på videregående gitt (næ). Jeg har humret meg igjennom mange herlige formuleringer med underliggende lun humor, og blitt rørt av skjøre stemninger formidlet så treffende med enkle ord. Du verden.

Hvorfor ventet jeg helt til nå med å lese den på nytt?

Den er (blant annet) veldig morsom. Men jeg tror kanskje det mest er voksne lesere som får med seg humoren. Husker godt at jeg ikke var like entusiastisk som faren min da han leste høyt for meg scenen med Isak på slåmaskinen som ser ned på menneskene der nede på jorden.

Gammel 01-04-16, 17:13   #767
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg lå oppe til halv tre i natt () fordi jeg bare måtte bli ferdig med Løgnen (Yrsa Sigurdardottir). Litt usikker på hva jeg skal begynne i dag, men jeg tror det blir The darkest secret av Alex Marwood. Har likt de andre bøkene hennes, og denne lover også godt.

Gammel 04-04-16, 08:07   #768
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brené Brown: The Gifts of Imperfection.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 04-04-16, 15:28   #769
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MaddAddam, siste del i triologien av Margaret Atwood.

- No. 4 -
Gammel 08-04-16, 22:21   #770
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Men hva nå, hva nå?!

- No. 4 -
Gammel 09-04-16, 22:35   #771
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Atonement, Ian McEwan

- No. 4 -
Gammel 09-04-16, 23:02   #772
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Pat Barker: Regeneration. (Veldig oppslukende om engelske poeter under første verdenskrig.)

Og direkte videre på neste bind: The Eye in the Door.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 09-04-16, 23:08   #773
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har havna oppi en klassisk trassesituasjon, som så mange ganger før. Holder på med en tykk bok jeg ikke egentlig liker, men føler meg forpliktet til å lese den ferdig, siden så mange liker den. Den kan jo ta seg opp.
Enn så lenge bare gremmes jeg over repetisjonene, forutsigbarheten og at hovedpersonene er så innmari tenåringer. Men gi opp, nei, det skulle tatt seg ut!

The well of ascension, Brandon Sanderson.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 09-04-16, 23:58   #774
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er grusomt! (Det skal veldig mye til før jeg forkaster en bok.)

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 10-04-16, 00:05   #775
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bare håper jeg ikke går løs på tredjeboka også.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 10-04-16, 00:19   #776
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

To the Lighthouse, Virginia Woolf

Gammel 10-04-16, 09:27   #777
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Det er grusomt! (Det skal veldig mye til før jeg forkaster en bok.)

Jeg også, men jeg har blitt mye flinkere til å ta pause og lese noe annet. Plutselig har jeg fordøyet den og kjenner på lysten til å vite hva som står på neste side igjen - og uten å ha mistet lesegleden i mellomtiden.

Og noen ytterst få ganger ligger den bare på vent til den er glemt. Men veldig sjelden.

- No. 4 -
Gammel 10-04-16, 13:12   #778
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

To the Lighthouse, Virginia Woolf

Du har min medfølelse.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 10-04-16, 13:13   #779
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Og direkte videre på neste bind: The Eye in the Door.

Som var enda bedre enn første bind. Siste bind nå, altså Pat Barker: The Ghost Road.

Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 11-04-16, 10:17   #780
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Eivind Hofstad Evjemos Det siste du skal se er et ansikt av kjærlighet har jeg holdt på med på og av siden en gang i fjor. Noen som har lest den? Den har fått supergod kritikk og terning-seksere i fleng. Men den er jo dørgende kjedelig! Litt sånn kommunen minutt for minutt. Har jeg gått glipp av noe vesentlig? Hva er det som gjør den fantastisk i ekspertenes øyne?

banana er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.