Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 18:43   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Helt enig, Fnatten.

Jeg lar meg fascinere av at han benekter at skype-samtalene hadde et seksuelt innhold, men viser til at det er snakk om "forhold til kroppen sin" og "griseprat". (Det siste er vel helt klart knyttet til seksuelle greier i mine trakter, men kanskje ikke i Vågå? ) Nå har man fått drøssevis av eksempler på helt konkrete ting som går på seksuell opphisselse, jeg regner med at det er toppen av isfjellet som har kommet fram i media. Hvis han ønsker å bli trodd vedrørende samleier, så tenker jeg jo at det er helt uforståelig å benekte det som helt klinkende klart er dokumentert? Dette går jo på hans troverdighet i forhold til resten av tiltalen.

Gammel 15-10-12, 18:44   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ah, jeg får assosiasjoner til møkkamann og mokkamann, det er bare sånn enkle folk fra bygda snakker. :særlig:

annemede er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 18:54   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Osøyro har muligens bystatus, men det er i såfall en bitte liten by i Os kommune. :tidlig barndomshjem:

Karamell er aktiv nå  
Gammel 15-10-12, 18:59   #4
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heretter skal jeg si akkurat hva jeg vil til hvem jeg vil. Hvis noen synes jeg går over streken er det bare å si "Sorry. Stammespråk." og nikke vitende.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 19:25   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vokst opp på bygda. Der var det noen voksne unge menn med biler som parkerte utenfor ungdomsskolen for å ta med jenter derfra, og noen jenter var kjærester med dem. Hverken disse mennene eller jentene ble sett på som helt normale. Det var både menn og jenter med problemer på flere hold. Overgrep tror jeg imidlertid ingen tente på at det kunne være, i hvertfall ikke meg bekjent. Det skal jeg jammen spørre mamma om.

Jeg har jobbet på helsestasjon for ungdom i Oslo øst. Der var det også jenter med eldre kjærester. Det sosiologiske aspektet var helt likt det jeg kjenner hjemmefra, hvilken rolle jentene og mennene har i sitt nærmiljø. Jeg er derfor usikker på om det egentlig er et bygdefenomen eller om det er mer det at det er mer synlig på bygda i og med at alle ser mer hva alle gjør og at biler som plukker opp jenter er ganske synlig.

Jeg vet imidlertid om endel med holdninger som støtter denne ordføreren. Både by- og bygdefolk. Som er klar over at dette ikke er lov, men som synes loven er dustete fordi dette ikke er barn, men kjønnsmodne kvinner i deres øyne. Som faktisk ser på 13-15-åringer som likeverdige partnere i en sånn setting. For de er jo kjønnsmodne og kan spillet, det er jo frivillig og dessuten er det ikke mulig å se forskjell på en 15- og en 16-åring.

Gammel 15-10-12, 19:36   #6
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Han kan ikke fratas vervet som ordfører, selv om han blir dømt. Er dette virkelig en lov vi vil ha?!

http://www.dagbladet.no/2012/10/15/n...tikk/23876117/

Gammel 15-10-12, 20:38   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sånn jeg husker det fra min oppvekst på bygda, så ble disse guttene som kjørte rundt på fjortiser sett på som tapere. Og de hadde vel sjelden kjærester. Vi brukte gjerne å sitte på, men alltid flere jenter sammen. Og så brukte vi dem til å kjøpe røyk og øl til oss.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 20:45   #8
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Tapere som søker mot unge jenter med problemer er vel en kjent sak på alle skoler. Det er jo gjerne de jentene som sliter som søker mot dem.

"Fjortispuler" var et ikke et ukjent skjellsord fra min ungdom, men det var sjelden tenkt overgrep, selv om det er tilfeller der det nok var i gråsonen.

Jeg har jo hørt enkelte politikere omtalt som nettopp "fjortispuler, i sin AUF tid. Selv om det den gangen vel betydde jenter som var vel unge, ikke under lavalder. Men når sant skal sies var de ikke 50 selv heller...

Maz er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 09:22   #9
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Han kan ikke fratas vervet som ordfører, selv om han blir dømt. Er dette virkelig en lov vi vil ha?!

http://www.dagbladet.no/2012/10/15/n...tikk/23876117/

Jeg er fortsatt litt forfjamset over at han ikke kan sparkes/avsettes/fjernes ... Det må da være noe mangel i regelverket her???

Mex er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 09:34   #10
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg er fortsatt litt forfjamset over at han ikke kan sparkes/avsettes/fjernes ... Det må da være noe mangel i regelverket her???

Vel, det er valgloven som er sånn. Og i prinsippet så er det jo ganske demokratisk at en ordfører som tross alt har fått flest stemmer av velgerne, ikke skal bli kastet for eksempel på grunn av interne stridigheter i et parti.

LaBanga er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 09:52   #11
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Vel, det er valgloven som er sånn. Og i prinsippet så er det jo ganske demokratisk at en ordfører som tross alt har fått flest stemmer av velgerne, ikke skal bli kastet for eksempel på grunn av interne stridigheter i et parti.

Det er sant. Jeg ser den.
Men når velgerne og partiet stiller mistillit, så bør det finnes muligheter. Hva hvis han blir dømt? Kan han fortsatt sitte?

Mex er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 08:16   #12
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Ahh.. nå glipper makta:
http://www.dagbladet.no/2012/10/16/n...barn/23889129/

Mex er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 09:00   #13
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han er ikke villig til å si fra seg ordførervervet før eventuelt dom i saken.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10062389

Gammel 16-10-12, 09:01   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For et vannvittig ego denne mannen må ha. Hjelp!?!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 09:04   #15
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Lurer på hvilken planet han hører til,det er helt utrolig at han fortsatt nekter å trekke seg.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 09:02   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herregud, så pinlig. Han skjønner ikke at dette ikke dreier seg om skyldspørsmålet, men at det han faktisk har innrømmet til nå, det som det er lagt fram beviser på og det som har soleklart lyver om er ille nok. Det virker som han tror dette er greit hvis han ikke blir dømt for overgrep.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 09:03   #17
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og man må for all del ikke dømme ham før det motsatte er bevist.

Gammel 16-10-12, 09:05   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fy flate, for en arrogant drittsekk!

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 09:19   #19
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det er tydeligvis ingen grenser for hvor stort det egoet kan bli.

Gammel 16-10-12, 09:06   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg for min del syns dette er helt greit. Virkelig.
De ga ham lov til å sitte inntil det foreligger dom. De får stå i avgjørelsen sin og ikke drive og sette seg selv inn som dommere nå - når de ikke utviste større modenhet og bedre skjønn i fjor.

Jeg håper han blir sittende perioden ut, jeg for min del. Det kan være en fin konstant påminner om at hovmod står for fall, for å formulere det som en annen ganske rar person jeg vet om ville formulert det.
En passende straff for "han er selvsagt velkommen i bygda" etter min mening.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.