|
|
#761 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltSå lenge med digre fritidsbåter får kjøre på avgiftsfri diesel (mens rutebusser, selv i konsesjonskjøring, fint får gå på vanlig avgiftsbelagt diesel), så må gjerne innvandrerne få kjøre på avgiftsfritt drivstoff for min del om det kan ha positiv effekt på integreringen. |
|
|
|
|
#762 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Facebook – fine ord i statusfelt
|
|
#763 |
|
Passiv
|
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltJeg har et nek på FB-lista mi og hun har de utroligste statuser. Man ser med en gang hvilke som er stjålet fra andre, for de er uten feil... Denne kom i dag: |
|
|
#765 |
|
Passiv
|
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltJa ikke sant? Det betyr jo at jeg bare kan gå rundt og såre og svikte folk, for jeg gjør dem jo bare en tjeneste. |
|
|
#766 |
|
Ekvilist
|
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltNoen ganger savner jeg tiden før FB. Da man ikke visste så mye om folk. At naboen er FrP-tilhenger, og at den tidligere kompisen er Rasist™. For eksempel. Men så kom BIM, NM og FB (jeg holdt på å skrive FP
|
|
#767 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ikke sant! Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tenkt "å nei, ikke du også!" i løpet av min FB-tid. Fyren som var så hyggelig på videregående har nå meldt seg inn i gruppa "Nei til gratis førerkort til innvandrere" f.eks. |
|
|
|
|
#768 |
|
Peppy!
|
|
|
|
|
|
#769 |
|
saftig
|
Ikke mindre enn FEM av mine "venner" er med i den gruppen!
|
|
#771 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltMente jeg hadde lest noe om det en gang, ja. Jeg synes sponset førerkort er en God Ting hvis noen har bruk for det for å komme seg til jobb/få seg en jobb, hva som helst, samme om det er etniske nordmenn eller innvandrere. Å ukritisk gi førerkort til alle innvandrere synes jeg ikke er en god idè, men det har det jo heller ikke vært snakk om. Men klart, det er lett å ta på seg harnisket hvis man hører ordet gratis og innvandrere i samme setning, og da er veien kort til å trykke "liker" på en slik gruppe. |
|
|
|
|
#772 |
|
Ekvilist
|
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltJeg er enig med deg rine. Jeg har jobbet par sosialkontor sentralt i Oslo, og jeg ser det å kunne unngå ghettoer av innvandrergrupper som en fin ting. Spørsmålet er om stønad til førerkort holder for folk som opprinnelig kommer fra millionbyer og synes at Granskauen™ er en pine uten like. Tilstrømmingen av ferske asylsøkere/flyktninger fra landlige strøk og til Oslo var problematisk den gang jeg jobbet i Oslo iallefall. Innvandrere som var bosatt ute i bygdekommunene flyttet til Oslo på tross av at de da mistet bosted, rettigheter til sosialhjelp/trygd, språkopplæring osv. (Stønader fra det offentlige er knyttet til bosettingskommune, det er derfor man mistet rettighetene.)
|
|
#773 |
|
Metallica!!
|
Det er en gruppe jeg kunne støttet.
|
|
#775 |
|
Hjuleglede
|
|
|
|
|
#776 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltPå tide å rydde litt? |
|
|
|
|
#777 |
|
Hjuleglede
|
|
|
|
|
#778 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Samme hadde en venn av meg. Jeg var så oppmerksom at jeg svarte han under statusen, hehe.
|
|
#779 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltSånne statuser overser jeg glatt. Om de ekskluderer meg fra venneflokken av den grunn, får det bare være.
|
|
|
#780 |
|
Hjuleglede
Sv: Facebook – fine ord i statusfeltDu er så ufølsom! |
|
|
![]() |