Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-24, 15:17   #741
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Når det er en kollektiv enighet i lunsjen om at det i grunnen føles som fredag i dag.

Trenger jeg møte på jobb i morgen da?

Konklusjon etter å ha tilbrkt arbeisdagen på kontoet tror jeg nesten er : NEI

Jeg mener, jeg har vært her, jeg har svart på telefoner og eposter og tastet inn tall og bokstaver og åpenbart gjort noe, men jeg føler ikke at jeg har fått GJORT noe i dag...

Jeg har jo det, men nesten så det ikek føles som det var verd å være her, To do lista mi er nesten like lang, men jeg har gjort en del ANDRE ting da. Som vel også måtte gjøres. Før eller siden. Åpenbart idag

Gammel 04-10-24, 17:33   #742
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på hvorfor Lufthansa har endret avgangen vår fra 1850 til 1920 uten å fortelle oss det. Den er ikke forsinket, ifølge avgangstavlene; da pleier det å stå tidspunktet fra billett/boardingkort, og så Ny tid. Nå bare står det 1920, som om det alltid har vært den tiden. (Flightnummeret stemmer, altså.)

Gammel 04-10-24, 18:49   #743
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært på miniferie med sønnen min, og nå har jeg blitt sittende og lure på hvor lenge det er naturlig å dele rom og dobbeltseng med et barn av motsatt kjønn?

Og hva gjør jeg den dagen det ikke lenger er naturlig? To rom blir fryktelig dyrt. Og det blir nok leilighet med to soverom også. Hmm, hvordan løser dere andre det?

Sist redigert av Timar : 04-10-24 kl 19:19.
Timar er ikke aktiv  
Gammel 04-10-24, 19:10   #744
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på tur med 17-åringen i sommer, og det ble en blanding av Airbnb med to soverom, og hotell med ett rom, to senger.

Gammel 04-10-24, 19:18   #745
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hotellrom med to senger (twin room) er helt vanlig, det har jeg hatt også når jeg har reist med en venninne.

Gammel 04-10-24, 19:21   #746
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg delte rom med faren min i 2018. Da var jeg 45, og han var 70. Det var en leilighet med to soverom, ett med dobbeltseng og ett med to enkeltsenger. Jeg og faren min lå i enkeltsengene, mine to søstre (hhv 47 og 42) lå i dobbeltsenga.

Sist redigert av My : 04-10-24 kl 19:27.
My er ikke aktiv  
Gammel 05-10-24, 11:49   #747
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lurer på hvor lenge jeg skal hoste. Har holdt på i åtte-ni dager nå og det er fortsatt kiling nedover luftrøret og tørrhoste. Når tenker man lege?

Gammel 05-10-24, 13:54   #748
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi delte rom med Herremannen, 21, i sommer. Jeg kunne ha gjort det alene også. Jeg kunne ha delt rom med faren min også om det trengtes, men greit med to senger om den muligheten finnes.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 05-10-24, 14:06   #749
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sønnen her ønsket ikke å dele seng lengre når han var 12 år. Nå er han voksen og vi deler gjerne hotellrom men da med to senger.

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 05-10-24, 16:00   #750
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har delt med min sønn, men husker ikke når vi sluttet. Noen steder er det digre senger.

Vi har aldri hatt to hotellrom.

Gammel 05-10-24, 18:01   #751
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi deler fortsatt rom med snart 22-åringen når vi er på tur sammen. Husker dog ikke sist jeg delte seng med han, men det hadde ikke vært noe problem dersom det var "twin beds".

Vi var dog på en B&B på Isle of Wight hvor de hadde utrolig mange rare regler, og der fikk vi direkte kjeft fordi vi hadde prøvd å booke familierom da vi hadde med oss sønnen, som da var 17. De sa at det var høyst ureglementært og insinuerte nærmest at dette var nærmest sykelig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 05-10-24, 19:42   #752
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på: hvor mye får kjendiser betalt for å være med på reality? Typ Forræder, Mesternes Mester, Norges dummeste, etc.?

Gammel 05-10-24, 22:58   #753
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg lurer på: hvor mye får kjendiser betalt for å være med på reality? Typ Forræder, Mesternes Mester, Norges dummeste, etc.?

Mange hundre tusen, avhengig av hvor kjendis man er. Og hvor lenge man er med. De aller mest attraktive kan få opp mot en million om de er med lenge.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 12-10-24, 22:39   #754
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har aldri kalt noen for «lederen min», hverken den nåværende sjefen (som jeg setter veldig stor pris på) eller noen tidligere. Jeg sier alltid sjef. Det har ikke noen negativ klang i mitt hode.

Sjef er helt ok det altså.

Gammel 13-10-24, 10:12   #755
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om denne nettsiden/stedet er genuin…..
#brent barn lukter vondt
https://moods.no/c/sale/lagertomming...tm_term=marked

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 13-10-24, 10:39   #756
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg lurer på om denne nettsiden/stedet er genuin…..
#brent barn lukter vondt
https://moods.no/c/sale/lagertomming...tm_term=marked

Jeg synes den ser ok ut, hadde lett tatt sjansen der.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 13-10-24, 13:01   #757
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hvor lang tid kan det ta en helt ubrukelig mamma p rydde er komplett kaotisk barnerom ?

Inkluder detaljer som
*Åtteåring som ikke liker tanken på å kvitte seg med ting
*Derfor har et lekekjøkken og duplo på rommet sitt
*Noe begrenset kapasitet/plass til å lagre vekk mer babyleker
*Mor mener at duplo, Brio og lekekjøkken er slikt hun vil ta vare på til barnebarna

Og åpenbart at ingen reelt har ryddet det rommelig skikkelig på evigheter og litt til.
Og nei, da mener jeg ikke ukesvis. Det er lenger enn som så.

Ideelt sett skal det ryddes og tømmes for mye. Bytte deng med søstera. Kanskje også få inn pulten til søstram eller en ny pult, om plass.

(Søstra har ikke hemninger om å la mor legge senga på finn til høystbydende/førstemann som henter den mot at hun får ny seng som er 120 eller 140 bred og helst sånn som kan løfte opp madrassen og ha ting under.. og få skrivebord med mye skuffer og gis plass.

Lykke til med å få plass til det på rommet. Hun har en pult i dag. Gamingpult egentlig. I bruk som sminkebord så lite plass til lekser.

Prosessen begynner uansett med det rommet til 8 åringen.

En stk mor som må ta seg sammen. Og lære den 8 åringen å rydde. For hennes rydding gjør ikke nytten.

Sist redigert av Malama : 13-10-24 kl 13:11.
Malama er ikke aktiv  
Gammel 13-10-24, 13:29   #758
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg delte seng med knerten en natt i sommer. Han ville ha en pause fra søsteren som han egentlig delte rom med, og så passet det best at han sov hos meg. Det var en stor dobbeltseng. Den samme natta delte mannen og snuppa rom også, men der var det to senger.

Vi delte visst dobbeltseng i vinterferien også. Når jeg tenker meg om. Da var det bare oss to på tur.

Gammel 14-10-24, 17:56   #759
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på om noen her har en oppskrift på en 100% melkeproteinfri langpannekake. Trenger det til samlingen etter bisettelsen etter Mutter'n.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 14-10-24, 18:18   #760
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Denne bakte jeg en gang som et melkefritt alternativ, var veldig god: https://gronnmatportal.no/2012/12/su...g-vaniljekake/ Ellers er alle veganske alternativ fritt for melkeprotein.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.