|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#721 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Hva strikker du nå II?Har en pause i tunikastrikking, og begynte på Mariusgenser til meg selv:
|
|
#722 |
|
snur
|
Sv: Hva strikker du nå II?
Jeg har denne. Den er veldig god på. Synes den er mye bedre enn "vanlige" ullgensere å ha under jakke for den blir ikke så posete.
|
|
#724 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva strikker du nå II?Eg strikker gave til storesøsteren min. Ho elsker Harry Potter, så eg tenkte at Griffing-sokker må jo vera ein fin 45- års gave.
|
|
#725 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Hva strikker du nå II?Akkurat nå veksler jeg mellom tre prosjekter, det todligere nevnte teppet som nærmer seg slutten.
|
|
#726 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er denne vanskelig å strikke?
|
|
|
#728 |
|
Bare sær
Sv: Hva strikker du nå II?Ferdig med vottene! Og de ble veldig fine, om jeg skal si det selv. Tror jeg foretrekker siden med rødt på lilla bunn.
|
|
#729 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg har gitt opp Klukka-tanken og skal til byen i dag og kjøpe garn til denne:
|
|
#730 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg har nettopp strikket ferdig babyjakker til tvillingjenter. Jeg ble ferdig med nr 2 i barselbesøket. |
|
|
|
|
#731 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg strikker en tunika/kjole str. 8 og skal snart begynne på en nydelig babykjole fra Dale sitt nye hefte. Får ikke lagt bilde ut av den. |
|
|
|
|
#732 |
|
|
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg er i gang med storesøsterkjole av Tora Frøseth - den rosa under er i "lillesøsterutgave" med knapping (bilde fra gratisoppskriften på nett), det har ikke storesøsterkjolen. I knallrosa og striper i utvalgte farger av søtnosen som skal ha den. Blir så fint atte Sist redigert av m^2 : 26-02-11 kl 21:15. |
|
|
|
|
#733 |
|
|
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg holder på med prosjekt "tømme strikkekurven for halvferdige prosjekter"
|
|
|
#734 |
|
|
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg strikker babylue, samme som den på bildet, bare i lysegrønt.
|
|
|
#735 |
|
|
Sv: Hva strikker du nå II?:gah: jeg liker IKKE Sisu-garnet |
|
|
|
|
#737 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg har nå begynt på et babysett; jakke og bukse. Har strikket det samme for et års tid siden, og fikk nå forespørsel fra ei som likte det så godt.
|
|
#738 |
|
~~~~~~~
|
Og ehm. der er jeg da. Ferdig strikket, men har igjen å sy i ermene. Og det er ingen big deal det heller. Det står heller på viljen. Jeg ser allerede at den er litt liten
|
|
#739 |
|
~~~~~~~
|
Den bunaden har jeg strikket til Mini i sin tid. Jeg hadde hull i pekefingeren etter å ha strikket hele settet (pinnenr 2,5 er utrolig tynt)
|
|
#740 |
|
XXX
Hvor: Orkdal
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg strikker nå en tovet tunika, som nevnt lengre oppe i tråden. Jeg har veldig lyst å ha en hette på den. Overdelen er uten armer og den er rund i halsen. Tror dere det kan bli fint med hette på, og hvordan gjør jeg det? Jeg strikker forstykket først, og skal da hetten går hele veien på bakstykket? Altså på toppen av bakstykket. Vet ikke om dette er forståelig skrevet, men kan prøve å finne et bilde av det jeg strikker på nettet i morgen.
![]() |
|
|