Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-11, 18:49   #721
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Har en pause i tunikastrikking, og begynte på Mariusgenser til meg selv:

Lurer litt på om jeg angrer på at jeg ikke tok den med rundfelling.

Gammel 23-02-11, 23:08   #722
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Jeg har denne. Den er veldig god på. Synes den er mye bedre enn "vanlige" ullgensere å ha under jakke for den blir ikke så posete.

Gammel 24-02-11, 09:39   #723
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Karina: Ja, det tenker i grunnen jeg også, da angrer jeg ikke da

Gammel 24-02-11, 09:57   #724
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg strikker gave til storesøsteren min. Ho elsker Harry Potter, så eg tenkte at Griffing-sokker må jo vera ein fin 45- års gave. (Ho får meir altså.)

http://www.ravelry.com/patterns/library/go-gryffindor

Gammel 24-02-11, 11:02   #725
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Akkurat nå veksler jeg mellom tre prosjekter, det todligere nevnte teppet som nærmer seg slutten.

Disse sokkene:

Og en jakke i tradisjonsmønster.

Gammel 25-02-11, 20:32   #726
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Er denne vanskelig å strikke?

Gammel 26-02-11, 11:28   #727
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Er denne vanskelig å strikke?

Nei, jeg vil ikke si det. Er vel monteringen jeg vil slite mest med

Gammel 26-02-11, 13:41   #728
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdig med vottene! Og de ble veldig fine, om jeg skal si det selv. Tror jeg foretrekker siden med rødt på lilla bunn.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 26-02-11, 13:55   #729
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har gitt opp Klukka-tanken og skal til byen i dag og kjøpe garn til denne:

Har strikket en i de grå fargene, men den er for liten nå og skal dermed strikke en ny str. 12 år. Tenker å bruke koks som bunnfarge og lys blå på mønsteret. Ungen elsker den, og den er fryktelig lettstrikket (raglan)

Gammel 26-02-11, 18:59   #730
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nettopp strikket ferdig babyjakker til tvillingjenter. Jeg ble ferdig med nr 2 i barselbesøket. Heldigvis trengte de ikke å presses. Nå skal jeg på ferie og tar med meg fanajakke i størrelse 4 år og Space invadersgenseren.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 26-02-11, 20:20   #731
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg strikker en tunika/kjole str. 8 og skal snart begynne på en nydelig babykjole fra Dale sitt nye hefte. Får ikke lagt bilde ut av den.

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 26-02-11, 21:07   #732
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i gang med storesøsterkjole av Tora Frøseth - den rosa under er i "lillesøsterutgave" med knapping (bilde fra gratisoppskriften på nett), det har ikke storesøsterkjolen. I knallrosa og striper i utvalgte farger av søtnosen som skal ha den. Blir så fint atte
Men jeg er litt sur på garnet, for det garnet de hadde i butikken som førte de fargene som passet den lille var sisu fra sandnesgarn. Jeg syns ikke det er spesielt mykt eller håndterlig, det er jo noe nylongreier i det. Men men, alpakka blir fort slaskete, og dette skal bli en bruk i barnehagen-og-klatre-høyt-og-lavt-kjole så jaja. Og det er _defintivt_ de riktige fargene, ifølge mottakeren. Jeg får heller strikke en til hvis det blir helt feil.

Også skal jeg igang med en tøff spidermannjakke (fra fully woolly på ravelry), må bare skjønne hvordan jeg skal laste ned oppskriften fra google docs først.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg spidey.jpg (91,1 KB, 812 visninger)

Sist redigert av m^2 : 26-02-11 kl 21:15.
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 26-02-11, 21:49   #733
Serafin

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holder på med prosjekt "tømme strikkekurven for halvferdige prosjekter"
Ble ferdig med en vest til Storebror i går, og felte nettopp av et skjerf som havner i gavekurven.
Da gjenstår bare rullegenseren til Lillesøster.

Jobbstrikketøy er leggiser i julegave til svigerinne.

Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå  
Gammel 26-02-11, 22:09   #734
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker babylue, samme som den på bildet, bare i lysegrønt. Har ferdigmontert, vasket og dampet settet under pluss lappeteppet jeg holdt på med i en evighet i dag, fornøyd.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMAG0037.jpg (190,8 KB, 15 visninger)
Gammel 27-02-11, 12:22   #735
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:gah: jeg liker IKKE Sisu-garnet
Jeg må rekke opp de 10cm jeg har strikket av kjolen og gå ned en pinnestørrelse, for jeg er way over strikkefastheten. Lurer på om det er fordi det er mye vrange rader, at det er de som gjør det hele så løst?
Jeg går ned en størrelse i samme slengen, ellers blir dette schvære greier.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 27-02-11, 23:19   #736
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdig med bolen på Space invaders genseren.

Gammel 28-02-11, 00:02   #737
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har nå begynt på et babysett; jakke og bukse. Har strikket det samme for et års tid siden, og fikk nå forespørsel fra ei som likte det så godt.

Er akkurat ferdig med en genser til meg selv. Dette også noe jeg har strikket før, men da forsvant den sporløst for meg før jeg rakk å montere den... Mest trolig har posen som den lå i havnet sammen med masse søppel som ble kjørt på fyllingen en gang. Surt, men nå er jeg altså ferdig med den, igjen.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 28-02-11, 00:09   #738
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg vil ikke si det. Er vel monteringen jeg vil slite mest med

Og ehm. der er jeg da. Ferdig strikket, men har igjen å sy i ermene. Og det er ingen big deal det heller. Det står heller på viljen. Jeg ser allerede at den er litt liten

Jeg strikker fremdeles på kåpen min, men nå er bolen ferdig + lommene, det går egentlig veldig fort å strikke den. Man må bare ha tid til å sette seg ned og faktisk strikke, VM er en ypperlig anledning + at dette er ett ukurant strikketøy å dra med seg på tur, 9 ulike nøster er mye å dra på syntes jeg. Turstrikketøyet mitt er nå halser og pannebånd.

Gammel 28-02-11, 00:14   #739
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Nå strikker jeg den røde vesten, men den blir ensfarget rød, og med grønt i stedet for sort, så den matcher bunaden til pappa'n:

Den bunaden har jeg strikket til Mini i sin tid. Jeg hadde hull i pekefingeren etter å ha strikket hele settet (pinnenr 2,5 er utrolig tynt)

Gammel 28-02-11, 00:35   #740
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker nå en tovet tunika, som nevnt lengre oppe i tråden. Jeg har veldig lyst å ha en hette på den. Overdelen er uten armer og den er rund i halsen. Tror dere det kan bli fint med hette på, og hvordan gjør jeg det? Jeg strikker forstykket først, og skal da hetten går hele veien på bakstykket? Altså på toppen av bakstykket. Vet ikke om dette er forståelig skrevet, men kan prøve å finne et bilde av det jeg strikker på nettet i morgen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.