Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-10, 13:05   #721
Toste
Molde

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Molde
Toste har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ferdig med en kåpe til:

Med hjelp av et par episoder True Blood tok det åtte dager. Akk, den som kunne strikke størrelse XS til seg selv...

Hei.
Jeg er helt fersk på dette forumet. Men jeg har vært inne å sett på denne kåpa flere ganger. Er det en mulighet å få tilgang til mønsteret i norsk versjon?

Det ser ut som du er en stor produsent av handarbeid.

Toste er ikke aktiv  
Gammel 25-02-10, 13:10   #722
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toste, her.

Hei.
Jeg er helt fersk på dette forumet. Men jeg har vært inne å sett på denne kåpa flere ganger. Er det en mulighet å få tilgang til mønsteret i norsk versjon?

Det ser ut som du er en stor produsent av handarbeid.

Jeg tror ikke det finnes på norsk. Men prøv det engelske, det er ikke så vanskelig som mange tror.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 25-02-10, 19:08   #723
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Allium... Du er berre so flink!! Kor mykje garn går med til ei slik kåpe? Kva slags garn er brukt??

Just dance
Tuttan er ikke aktiv  
Gammel 25-02-10, 20:12   #724
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuttan, her.

Allium... Du er berre so flink!! Kor mykje garn går med til ei slik kåpe? Kva slags garn er brukt??

Drops Nepal har jeg brukt i den siste, 13 nøster. Og til 17 kroner nøstet ble ikke det dyrt.

Til min egen brukte jeg 21 nøster Fritidsgarn. Da lagde jeg den mye lenger enn oppskriften sa.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 26-02-10, 12:36   #725
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Allium, så du strikker ikke for noen pris? Noen andre som strikker for en god pris?
Ønsker meg inderlig den kåpa i str. S, men strikkekunnskapen min strekker seg til toppen kanskje en nøstebarnskjole i rett og vrangstrikk.

Gammel 26-02-10, 12:53   #726
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg ønsker meg den i M.

Gammel 26-02-10, 12:54   #727
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg holder på med denne:

Innimellom har jeg laget meg to par slike:

Og et par slike uten knapper som jeg må finne ny eier til fordi jeg ikke tåler garnet jeg har strikket i.

Gammel 26-02-10, 14:50   #728
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Hatt en strikkepause noen uker. Men i går kveld (etter kveldsvakt når jeg egentlig skule lagt meg...) begynte jeg på et par "torpavotter" til min far. Må jo begynne før dt blir slutt på kulden!
Bilde kommer etterhvert

Gammel 27-02-10, 00:44   #729
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg holder på med dette:

Men i annet garn (nepal fra Drops) og andre farger. Svart i bunnfarge men andre farger på stripene.

Gammel 28-02-10, 15:48   #730
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Har prøvd meg på Torpe-votter. Skal være skikkelige varme. Så de siste to kveldene har jeg strikket en vott (og sett på OL), men ikke prøvd meg på "napping" enda. (Bruker et mykere garn og "syr" masker på vrangen. Som sagt så har jeg ikke gjort det enda, så jeg er ikke helt sikker på hvordan det gjøres.)

Får strikke ferdig den andre først. Kanskje det blir litt mer strikking når jeg (tror jeg) får "barnefri" i slutten av uka. Kan iallefall strikke litt på mine mange nattevakter. Skulle egentlig hatt motsatt fargene, ble litt "lurt" av damen på husfliden der jeg kjøpte mønsteret og garn. Skulle jo være mest mørk utenpå, og det ble de jo ikke når jeg fikk beskjed om å ha mest svart. (de er på en måte doble, så de er så å si helt mørke på vrangen.)

To av ungene har allerede bestilt hos meg. hehe... Dette første paret er til far min, håper de er varme nok til hans kalde fingre.

Gammel 01-03-10, 13:23   #731
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Klukkakjole med rosa traktorer. Til meg selv, åffkårs:

Gammel 01-03-10, 14:49   #732
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Så tøff!

Vind er ikke aktiv  
Gammel 01-03-10, 18:08   #733
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Kul! Hvilket garn bruker du?

Gammel 01-03-10, 18:11   #734
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Nepal og karisma. Problemet med garnstudio er at det er veldig mange kjedelige farger, så jeg måtte bruke karisma for å få turkis og rosa.

Ser Allium har strikket dånekåpe i Nepal, så mulig jeg blir nødt til å kjøpe et lager med Nepal, for den likte jeg. Om jeg orker å oversette oppskriften så har mamma lovet å lage den til meg. Ellers blir det vel dånekåpe om tre-fire år dersom jeg må gjøre det selv

Gammel 01-03-10, 18:16   #735
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Standard

Nepal og karisma. Problemet med garnstudio er at det er veldig mange kjedelige farger, så jeg måtte bruke karisma for å få turkis og rosa.

Ser Allium har strikket dånekåpe i Nepal, så mulig jeg blir nødt til å kjøpe et lager med Nepal, for den likte jeg. Om jeg orker å oversette oppskriften så har mamma lovet å lage den til meg. Ellers blir det vel dånekåpe om tre-fire år dersom jeg må gjøre det selv

Jeg strikker ett skjørt fra samme plassen som den kjolen du strikker. Jeg bruker også Nepal, liker det kjempegodt

Gammel 01-03-10, 18:24   #736
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Hvis du skal ha kåpe til deg selv, må du i så fall bruke dobbelt garn.

allium er ikke aktiv  
Gammel 02-03-10, 09:42   #737
Toste
Molde

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Molde
Toste har et hav av muligheter foran seg
Smil

Dånekåpa

Hei.
Forstår det slik at du har den engelske oppskriften på "dånekåpa". Deler du den med meg? Jeg har så inderlig lyst på denne, og finner ikke oppskriften noe sted.

Toste er ikke aktiv  
Gammel 02-03-10, 09:50   #738
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klarer ikke noe avansert

Holder på med en tunika fra nøstebarn, altså med 3-tråd garn. Likte ikke 2-tråd garnet.
Venter på farge nr 2, siden jeg fikk feil. Aldri strikket en tunika, så er litt spent. Leeeenge siden jeg har strikket noe som ligner på et klesplagg.

Gammel 03-03-10, 22:49   #739
Kohana
Nybegynner

Kohana sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østfold
Kohana er litt kul
Standard

Har begynt på en ny bolero, denne gangen avansert til 4 farger

Str. 1-2 år, Sublime merino, silke og kashmir

Kohana er ikke aktiv  
Gammel 03-03-10, 22:51   #740
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Her finner du kåpeoppskriften.

allium er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.