|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#721 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolevesker til 11000
Tviler ikke på at hun er mer nøye og konsekvent enn de fleste, men jeg synes ikke man trenger unngå både reimatec, iPhone og uggs for å kunne påberope seg å være fornuftig. Jeg synes faktisk godt man bør få lov å mene noe om både iphoner og canadagoose selv om man eier en iPad, liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#722 |
Ringskrømt
|
Deg om det?
![]() |
#723 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Skolevesker til 11000Yngste her arver enormt mye etter venninners gutter. Det er da klær fra Cubus, Lindex og H&M stort sett. Det kan fint arves videre selv om min passer klærne lenge, gjerne halvannet år eller mer.
![]() |
#725 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Skolevesker til 11000Når vi snakker arv. Vi arver ikke mye klær, men får en del etter min brors to gutter. Og det vi får derfra er superfint. Min svigerinne har god smak
![]() |
#726 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000Jeg kjøpte faktisk en ny, billig mobil til 8-åringen, selv om vi hadde to gamle iPhones liggende. Litt fordi iPhonene hadde vart nøyaktig 20 min før de gikk i bakken, litt fordi jeg faktisk ikke vil være med på å sette standard (selv med gammel iPhone) - men aller mest fordi jeg ikke vil at han skal ha en telefon med kamera og netttilgang. Jeg synes han er for liten til å ha det ansvaret.
![]() |
#727 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000I motsetning til dere andre har jeg gått fra Reima og TTH over til Bergans dunjakke, Saga, Timberland, Vans, Burton og Converse. Argumentet "Men du har jo alltid sagt at det er viktig med godt yttertøy og gode" er hyppig brukt, og jeg er glad det aldri har vært spørsmål om CG-jakke. Det er marker og mye av det koster flesk og det er helt tydelig at mitt eget merkekjør på barneklær har blitt adoptert av de håpefulle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#728 |
Er frisk!
|
I barnehagealder: Antakeligvis.
![]() |
#729 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000I vår familie har iallefall ytterklær gått flere arverunder.
![]() |
#730 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000Man starter jo ikke en trend, da. Hvis ikke folk har noe forhold til det, vil det ikke være noe annet enn en jakke. Det er hvis man er nr. 13 i klassen at man virkelig bør tenke seg om.
![]() |
#731 |
Er frisk!
|
Med jakker er jeg egentlig enig. Med telefoner ikke. I sønnen min sin klasse har det til nå bare vært billigtelefoner. For to måneder siden var det EN gutt som fikk Iphone, og vi snakket om det på foreldremøtet at det var utrolig mange hjem som ikke hadde hørt om stort annet siden den kom i klassen. Sønnen min er blond og blind og like lite opptatt av å ha kule ting som jeg, så han har vi ikke hørt noe fra, men i resten av klassen var det som sagt mye snakk. Og mange foreldre hadde tenkt at de kanskje skulle kjøpe/arve videre Iphone de også nå som "det var blitt vanlig".
![]() |
#732 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000iPhone er antagelig litt unntaket, rett og slett fordi så mange voksne har det at de fleste barn vet hva det er.
![]() |
#733 |
Er frisk!
|
Ikke i det hele tatt. Mer som snøballen som starter å rulle. Hadde ikke foreldremøtet beleilig kommet akkurat nå, hadde nok ganske mange gitt etter - og plutselig var 1 blitt til 10. Og da begynner det nok å bli et press, i hvert fall for de barna som vet at de aldri i verden kommer til å kunne få noe så dyrt.
![]() |
#734 |
Kamerat Pære
![]() Sv: Skolevesker til 11000Jeg er enig med iPhoneargumentene til Candy, men mest på grunn av siste argument. Men, om noen hadde tatt opp på foreldremøte, og problematisert rundt, at mitt barn hadde fått iPhone/Bergans/Timberland, da hadde jeg blitt råsur.
![]() |
#735 |
Er frisk!
|
Det var lærerne som tok det opp. De hadde mottatt mange forespørsler fra foreldre om det virkelig var slik at "alle" hadde Iphone nå. Lærerne fortalte da at det var en enkelt Iphone i omløp og at "alle" var en temmelig kraftig forvrengning av sannheten. Det syntes jeg var helt greit. Jeg aner ikke hvem som har den ene Iphonen, sønnen min får som sagt ikke med seg sånt.
![]() |
#736 |
Kamerat Pære
Jeg tenker at det uansett blir veldig feil for de som har gitt ungen sin den iPhonen å bli tema på foreldremøtet jeg da. Uansett om det var foreldre eller læreren som tok det opp. Det er jo greit å få avkreftet slike "rykter", men det kan jo læreren gjøre direkte til de som spør?
![]() |
#737 |
Snikende tiger
|
Ikke sikkert læreren har oversikt. Sikkert derfor det ble tatt opp - for å finne ut.
![]() |
#738 |
maler
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000Akkurat sånn informasjon er ganske nyttig på et foreldremøte. Læreren sier jo ikke at det er galt å skaffe iphone og oppfordrer ikke til å holde igjen, men løser opp i forvirring og en alle andre med n=1.
![]() |
#739 |
Er frisk!
|
Jeg tror lærerne tenkte at når 10 stykker hadde spurt så var det sikkert mange flere som egentlig lurte på det. De sa selvsagt ikke noe om hvem som hadde Iphone de heller.
![]() |
#740 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Skolevesker til 11000Poenget mitt var at jeg har null oversikt over hvem som har iPhone eller ikke, og når ti spør og vi har et foreldremøte rett etter, ville kanskje jeg også sett det naturlig å ta opp.
![]() |
|
|