Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolevesker til 11000

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-13, 16:21   #721
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Joda, det er mange som er flinke men jeg tror kanskje oslo78 (og deg sikkert også ) er hakket mer konsekvente en kanskje mange andre er. Hvis man kjøper inn dyrt skiutstyr og Bergans jakker for så å ha sterke meninger om iPhone eller UGGs så synes jeg det blir litt dobbeltmoralsk.

Tviler ikke på at hun er mer nøye og konsekvent enn de fleste, men jeg synes ikke man trenger unngå både reimatec, iPhone og uggs for å kunne påberope seg å være fornuftig. Jeg synes faktisk godt man bør få lov å mene noe om både iphoner og canadagoose selv om man eier en iPad, liksom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 16:30   #722
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Deg om det. Jeg kjenner ganske mange oppegående folk som er opptatt av slik. Jfr. En rekke brukere her inne. Så jeg synes det blir for enkelt (og ørlite grann arrogant) å tro at alle som ikke velger det samme som deg, er ubevisste.

Deg om det? Jeg kjenner også noen, men jeg tror ikke at folk jevnt over tenker gjennom hvordan klærene de kjøper blir produsert eller hva de faktisk inneholder.

Gammel 02-03-13, 17:12   #723
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Yngste her arver enormt mye etter venninners gutter. Det er da klær fra Cubus, Lindex og H&M stort sett. Det kan fint arves videre selv om min passer klærne lenge, gjerne halvannet år eller mer.

Jeg legger mer penger i vinterdress til ham da jeg ønsker at han skal være tørr og varm og vi trenger helt vanntette dresser i Stavanger. Men sånn generelt har jeg nok en grense på en tusenlapp, men eldste fikk reima tec + siste året i bhg. Den solgte jeg her inne etterpå for omtrent halv pris, så alt i alt ble den ikke så dyr likevel.

Gammel 02-03-13, 17:33   #724
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde du sagt jatakk og kledd ungen din i en arvet Bergansjakke, Oslo?

Gammel 02-03-13, 17:42   #725
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Når vi snakker arv. Vi arver ikke mye klær, men får en del etter min brors to gutter. Og det vi får derfra er superfint. Min svigerinne har god smak. Det sto en pose å ventet på meg hos foreldrene mine i dag. Oppi der lå det utelukkende merkeklær: Volcom, O'Neill, Tommy Hilfiger, Bergans, Guess, litt p.o.p. m.m. Dette er standarden derfra og jeg akter selvsagt å ta de i bruk.

Ville dere som er motstandere mot merkeklær droppet å bruke disse klærne på skolen på grunn av den eventuelle signaleffekten? :dilemma:

Gammel 02-03-13, 18:01   #726
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte faktisk en ny, billig mobil til 8-åringen, selv om vi hadde to gamle iPhones liggende. Litt fordi iPhonene hadde vart nøyaktig 20 min før de gikk i bakken, litt fordi jeg faktisk ikke vil være med på å sette standard (selv med gammel iPhone) - men aller mest fordi jeg ikke vil at han skal ha en telefon med kamera og netttilgang. Jeg synes han er for liten til å ha det ansvaret.

Med en arvepakke med merkeklær, hadde jeg selvsagt brukt det. Men jeg hadde nok litt halvbevisst gjerne passet på at de ble kombinert med billige cubusjeans.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 18:08   #727
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I motsetning til dere andre har jeg gått fra Reima og TTH over til Bergans dunjakke, Saga, Timberland, Vans, Burton og Converse. Argumentet "Men du har jo alltid sagt at det er viktig med godt yttertøy og gode" er hyppig brukt, og jeg er glad det aldri har vært spørsmål om CG-jakke. Det er marker og mye av det koster flesk og det er helt tydelig at mitt eget merkekjør på barneklær har blitt adoptert av de håpefulle.
Heldigvis for meg er mellomste storfornøyd med klær fra BikBok, yngste liker Cubus og HM, mens eldte tjener sine egne penger og har et forbruk jeg ikke har råd til å følge. Men som jeg kanskje startet.

Jeg tror merkepresset begynner for alvor på ungdomsskolen og her vi bor er presset størst blant guttene. Det skal være tøffe skate- og snowboardmerker og her er "uniformen" hyppeigere på gutta enn på jentene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 18:14   #728
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hadde du sagt jatakk og kledd ungen din i en arvet Bergansjakke, Oslo?

I barnehagealder: Antakeligvis.
I barneskole og ungdomsskolealder: Det kommer an på hvilken signaleffekt det ville ha. Her vi bor nå ville det sikkert ikke betydd filla siden det på den barneskolen de går på ungdomsskolen de skal gå på florerer med Bergansklær og sportsutstyr, men hvis standarden var Skogstad/Stormberg hadde jeg nok vegret meg for å starte en ny trend.

Hadde du spurt om Canada Goose hadde svaret vært ubetinget nei.

Jeg er veldig for arving altså, og det skulle mye til før jeg hadde droppet å bruke noe hvis det var arvet og vi ellers måtte kjøpt nytt, men akkurat Iphoner/andre dyre smarttelefoner og enkelte ekstremt dyre klær hadde jeg nok droppet å sende med ungene på skolen av hensyn til signaleffekten og at jeg absolutt ikke vil starte en sinnsykt dyr trend.

Gammel 02-03-13, 18:15   #729
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I vår familie har iallefall ytterklær gått flere arverunder.
Ellers sliter pjokken klærne mye mer enn snuppa noen gang har gjort.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-13, 18:16   #730
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man starter jo ikke en trend, da. Hvis ikke folk har noe forhold til det, vil det ikke være noe annet enn en jakke. Det er hvis man er nr. 13 i klassen at man virkelig bør tenke seg om.

- No. 4 -
Gammel 02-03-13, 18:19   #731
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Man starter jo ikke en trend, da. Hvis ikke folk har noe forhold til det, vil det ikke være noe annet enn en jakke. Det er hvis man er nr. 13 i klassen at man virkelig bør tenke seg om.

Med jakker er jeg egentlig enig. Med telefoner ikke. I sønnen min sin klasse har det til nå bare vært billigtelefoner. For to måneder siden var det EN gutt som fikk Iphone, og vi snakket om det på foreldremøtet at det var utrolig mange hjem som ikke hadde hørt om stort annet siden den kom i klassen. Sønnen min er blond og blind og like lite opptatt av å ha kule ting som jeg, så han har vi ikke hørt noe fra, men i resten av klassen var det som sagt mye snakk. Og mange foreldre hadde tenkt at de kanskje skulle kjøpe/arve videre Iphone de også nå som "det var blitt vanlig".

Gammel 02-03-13, 18:20   #732
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

iPhone er antagelig litt unntaket, rett og slett fordi så mange voksne har det at de fleste barn vet hva det er.

Men man kan ikke snakke om PRESS når det er én som har, altså.

- No. 4 -
Gammel 02-03-13, 18:22   #733
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

iPhone er antagelig litt unntaket, rett og slett fordi så mange voksne har det at de fleste barn vet hva det er.

Men man kan ikke snakke om PRESS når det er én som har, altså.

Ikke i det hele tatt. Mer som snøballen som starter å rulle. Hadde ikke foreldremøtet beleilig kommet akkurat nå, hadde nok ganske mange gitt etter - og plutselig var 1 blitt til 10. Og da begynner det nok å bli et press, i hvert fall for de barna som vet at de aldri i verden kommer til å kunne få noe så dyrt.

Gammel 02-03-13, 18:24   #734
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er enig med iPhoneargumentene til Candy, men mest på grunn av siste argument. Men, om noen hadde tatt opp på foreldremøte, og problematisert rundt, at mitt barn hadde fått iPhone/Bergans/Timberland, da hadde jeg blitt råsur.
Jeg synes, virkelig, at det er grenser for hva andre har noe med å mene så mye om. Og jeg selv om jeg ser at jeg fremstiller meg slik i denne tråden, er jeg ikke ekstremt individualistisk sånn ut i det fri .

Gammel 02-03-13, 18:30   #735
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg er enig med iPhoneargumentene til Candy, men mest på grunn av siste argument. Men, om noen hadde tatt opp på foreldremøte, og problematisert rundt, at mitt barn hadde fått iPhone/Bergans/Timberland, da hadde jeg blitt råsur.
Jeg synes, virkelig, at det er grenser for hva andre har noe med å mene så mye om. Og jeg selv om jeg ser at jeg fremstiller meg slik i denne tråden, er jeg ikke ekstremt individualistisk sånn ut i det fri .

Det var lærerne som tok det opp. De hadde mottatt mange forespørsler fra foreldre om det virkelig var slik at "alle" hadde Iphone nå. Lærerne fortalte da at det var en enkelt Iphone i omløp og at "alle" var en temmelig kraftig forvrengning av sannheten. Det syntes jeg var helt greit. Jeg aner ikke hvem som har den ene Iphonen, sønnen min får som sagt ikke med seg sånt.

Gammel 02-03-13, 18:33   #736
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Det var lærerne som tok det opp. De hadde mottatt mange forespørsler fra foreldre om det virkelig var slik at "alle" hadde Iphone nå. Lærerne fortalte da at det var en enkelt Iphone i omløp og at "alle" var en temmelig kraftig forvrengning av sannheten. Det syntes jeg var helt greit. Jeg aner ikke hvem som har den ene Iphonen, sønnen min får som sagt ikke med seg sånt.

Jeg tenker at det uansett blir veldig feil for de som har gitt ungen sin den iPhonen å bli tema på foreldremøtet jeg da. Uansett om det var foreldre eller læreren som tok det opp. Det er jo greit å få avkreftet slike "rykter", men det kan jo læreren gjøre direkte til de som spør?

Gammel 02-03-13, 18:34   #737
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg tenker at det uansett blir veldig feil for de som har gitt ungen sin den iPhonen å bli tema på foreldremøtet jeg da. Uansett om det var foreldre eller læreren som tok det opp. Det er jo greit å få avkreftet slike "rykter", men det kan jo læreren gjøre direkte til de som spør?

Ikke sikkert læreren har oversikt. Sikkert derfor det ble tatt opp - for å finne ut.

Gammel 02-03-13, 18:35   #738
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat sånn informasjon er ganske nyttig på et foreldremøte. Læreren sier jo ikke at det er galt å skaffe iphone og oppfordrer ikke til å holde igjen, men løser opp i forvirring og en alle andre med n=1.

Gammel 02-03-13, 18:37   #739
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Ikke sikkert læreren har oversikt. Sikkert derfor det ble tatt opp - for å finne ut.

Jeg tror lærerne tenkte at når 10 stykker hadde spurt så var det sikkert mange flere som egentlig lurte på det. De sa selvsagt ikke noe om hvem som hadde Iphone de heller.

Jeg er enig i at det er litt betenkelig å gjøre det på den måten, men det ble altså ikke sagt noe som helst om at det var dumt at noen hadde en Iphone, bare en faktaopplysning om at det er Iphone i klassen og ikke mange slik ungene sa.

Gammel 02-03-13, 19:01   #740
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Poenget mitt var at jeg har null oversikt over hvem som har iPhone eller ikke, og når ti spør og vi har et foreldremøte rett etter, ville kanskje jeg også sett det naturlig å ta opp.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.