|
|
#722 |
|
I mål
|
Sv: Pannekaker
Ja, jeg skjønte det når jeg leste om ditt. |
|
|
|
|
#723 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PannekakerJeg overfortolker kanskje Nip (dessuten synes jeg det begynner å bli ubehagelig å skrive i tråden siden det blir så mange mot en), men det virker for meg som om hun er litt skuffet over at sønnen ikke vil spise alt hun ønsker at han skal spise og at besøk hos andre og av andre underminerer kostholdet. Jeg skulle ønske for Nips del at hun kunne tenke "bra nok" i hverdagen. Da slipper man unna veldig mye stress, og stress kan virkelig være både fetende og helseskadelig på mange måter, akkurat som dårlig kosthold kan være det. |
|
|
|
|
#724 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: PannekakerDet er da ikke så vanskelig å finne noe på cafe`, synes jeg, det er jo bare å ta en salat uten brød og pasta. Jeg spiser ikke hvetemel i det hele tatt, men finner stort sett noe å spise. Det er sjelden noe problem å be dem ta mer av noe annet istedet for pastaen. Da slipper du å sitte og spise av sønnen din sin tallerken.
|
|
#725 |
|
I mål
|
Det er jeg enig i. Jeg tenker at så lenge man selv gir barnet greit sunn mat, tåler de en del unntak. De fleste barn har et begrenset inntak uansett, de er jo gjerne travle og skal leke etc. |
|
|
|
|
#726 |
|
© All rights reserved
|
Sv: PannekakerAltså: |
|
|
|
|
#727 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PannekakerProblmet mitt, det er å skjønne hvorfor du i alle dager serverer fiskekaker i steden for laks når dere får besøk av andre barn?? Hva er mer "vanlig" med de fiskekake, egentlig?? Mine unger ville ha valgt laks. Og så klart, om du serverer pasta til, så hadde nok det blitt spist først. Sånn er det bare, men det betyr ikke at alt de får hjemme, er pasta. Og at de ikke liker fiskekaker, betyr ikke at de slipper å spise det hjemme, eller at de ikke liker laks.
|
|
|
#728 |
|
sukk
Sv: PannekakerJeg ville ha likt at mitt barn fikk ett glass juice til frokost i barnehagen. |
|
|
|
|
#731 |
|
maler
|
Sv: PannekakerJeg synes det er veldig mange gode grunner til at juice godt kan være et alternativ til frokostdrikke i barnehagen. Jeg vil tro at det ikke er sunnhet, men økonomi som er grunnen til at det utgår.
|
|
#732 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: PannekakerVi har en pappa i barnehagen som syns det er horribelt at de serverer melk - melk er ikke sunt! Jeg vet ikke hva han mener om juice, jeg må huske å spørre en gang.
|
|
#733 |
|
sukk
Kan være. Det er uansett en liten avsporing. |
|
|
|
|
#734 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: PannekakerAngst for hva ungen får i seg av usunn mat ... der har jeg vært. Det er ikke noe moro. Det føltes som om svigermor satt der og ga ungen min - den rene, lille, sunne kroppen som kun fikk det sunneste, friskeste, reneste å spise - ren gift i form av boller, krem og saft. Jeg trodde ungen skulle stryke med, bli syk, få adferdsvansker, i beste fall bli sykelig overvektig og pleietrengende resten av livet. Jeg er såpass blyg at jeg ikke er den som sier ting høyt, det kunne fort blitt ... æærrrr ... pinlig. Hadde jeg vært mindre blyg, ville svigermor fått høre det. I steden ble det til at vi ikke gikk så ofte på besøk, fordi (jeg følte at) det alltid var søtmat der. |
|
|
|
|
#735 |
|
Passiv
|
Sv: PannekakerSnodig tråd å lese de siste sidene av mens jeg spiser frokosten min. Som i dag består av cottage cheese med bringebær oppi. Og likevel føler jeg meg igrunnen litt sånn fordømt av deg, Nip - all den tid jeg er en del av the others. De som serverer ungene pannekaker iblant. |
|
|
#736 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#737 |
|
Neida, jeg tror ikke jeg er alene i verden med å være sunn. Som jeg også sier ville jeg også kunne servere Vetle pannekaker en gang i blandt, antagelig som kveldsmat istedet for middag, men pga all denne usunne maten ellers blir det "aldri tid" |
|
|
|
|
#738 |
|
Jeg også koser meg med at Vetle får kake innimellom og alt det der. Jeg kjenner meg jo igjen med hvor styrete jeg synes det er. Jeg har ikke noe problem at Vetle drar bort å sipiser at han får en helt annen type mat enn hjemme, det er jo bare bra. Det er når det er "julekvelden" hos andre på en onsdag jeg synes det er synd, og sånn synes jeg ikke det skal være. Det heller gjør ingenting en sjelden gang - Vetle er vandt med at andre gjør ting anderledes. Det jeg egentlig ønsker er at man burde kunne kose seg med enklere midler og ikke så ofte. Vi er mye sosiale og har ingen problemer der, så jeg føler ikke at jeg har latt det gå for langt, selvom jeg vet jeg må passe meg, det er vel derfor jeg fortsatt kjøper grove polarbrød til Vetle - selvom han spiser mitt hjemmelagde brød, han får risgrøt til kvelds innimellom osv - fordi jeg skjønner at jeg må passe meg for ikke å dra den for langt. Jeg sier ikke at jeg ikke kan ta feil, men tror jeg klarer å balansere det greit. |
|
|
|
|
#739 |
|
Jeg har også litt slækk, men han trår så langt over grensa for meg at det blir kjipt - lang historie forsåvidt, men kosthold har helt klart vært endel av tema. Nå hadde han ikke med seg påskeegget til oss, og vi hadde planlagt dette og det var ett par andre gutter med oss, men han spiser ikke så mye sammen med oss at det går bra. Vetle også delte ut påskeegget sitt (det som var igjen) før han dro hjem :P Så han spiste ikke noe mer enn en vanlig lørdag, for lørdagsgodtet var jo påskeegget :P |
|
|
|
|
#740 |
|
|
Sv: PannekakerDu har helt rett i at vi er mange her som er opptatt av kosthold, Nip. Jeg spiser ikke så helt ulikt deg, og har også opplevd hvor mye kosten har hatt å si for helsen min. En blir litt "frelst" av å oppdage hvor mye som kan endres ved å endre kosthold, og får veldig lyst til å spre det til andre. Men altså, det er vel og bra at du vil dele og formidle det du har opplevd, og det gjør du blant annet gjennom bloggen din. Jeg gjør det samme. Det er tonen din som har skapt mye irritasjon her, først og fremst. Du har fått litt mer pepper enn du strengt tatt fortjener synes jeg, men jeg tror det er fordi du ikke later til å ta til deg motargumenter og gjentar deg selv ganske mye. Tror jeg, da. Jeg er litt lost etter alle innleggene i denne tråden, må jeg innrømme.
|
![]() |
| Emneord |
| ugler |
|
|