Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #16

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-23, 23:04   #721
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.866
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

over Pelle svigers.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 27-11-23, 23:38   #722
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.880
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 27-11-23, 23:46   #723
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.679
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Mine svigers er ikke så ille altså. Om de ikke får noen ønsker kjøper de en liten hyggelig ting av mer symbolsk verdi, og gir penger i tillegg. Det er jo greit nok, selv om jeg synes de kunne droppet pengene. Vi trenger ikke økonomisk støtte fra svigerforeldrene mine, vi er jo ikke barn eller studenter lenger. Men det er vel noe av problemet. Prisen. De har lagt seg til veldig dyre gaver på den sida, og jeg er forsåvidt enig i at dersom man kjøper noe som er så dyrt som over tusen kroner så bør det nesten være noe man vet mottakeren vil ha. På min side gir vi ikke så dyre gaver, så om man tar en råsjans, og det ett og annet år ikke er full klaff, så er det ikke så farlig. Om jeg har et fat, en kopp eller et par vanter som ikke er akkurat slik jeg ville ha valgt selv så gjør det ikke noe, jeg bruker det glatt likevel (men som regel treffer de bemerkelsesverdig bra). Det er verre med et stort gulvteppe eller et middagsservise til 12 liksom. Da skjønner jeg at man vil være på den sikre siden.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-11-23 kl 23:51.
My er ikke aktiv  
Gammel 28-11-23, 00:18   #724
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.169
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Her gis det gjerne hettegenser til 2800 ( men husk å ikke ønske for dyre ting, ei heller fra H&M) og fotografbilder i gigastørrelse som det forventes at skal på vår vegg. Mye gint også altså, for all del. Det er bortskjemt å klage. Men jeg kommer fra en familie med mindre gavefokus, mindre styr og færre regler. Det gir meg mer julefred i sinnet.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 28-11-23, 00:23   #725
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Jeg lurer på hva som skjer når komfyr og vaskemaskin bikker 3 år. På under to uke har begge deler ryket. Ovnen varmer ikke lenger. Det satt en helt ny ovn i leiligheten når vi kjøpte den. Det var en helt ny leilighet. Oppvaskmaskin hat tullet en gang. Den klarte vi å fikse selv. Satt og ventet på at vaskemaskin skulle bli ferdig i kveld før jeg la meg. Så begynte å høre rare lyder fra maskinen når den sentrifugerte. Stoppet maskinen. Renset filteret. Trommelen lager fortsatt rare lyder når jeg prøver å dra den rundt. Den er hard å dra rundt også. Vaskemaskin er 3-4 år gammel.
Attpåtil har jeg corona og har ligget utslått siden onsdag kveld med over 39 i feber.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv  
Gammel 28-11-23, 00:30   #726
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.679
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Her gis det gjerne hettegenser til 2800 ( men husk å ikke ønske for dyre ting, ei heller fra H&M) og fotografbilder i gigastørrelse som det forventes at skal på vår vegg. Mye gint også altså, for all del. Det er bortskjemt å klage. Men jeg kommer fra en familie med mindre gavefokus, mindre styr og færre regler. Det gir meg mer julefred i sinnet.

Ja, samme her. På min side er gaver stas uansett, først og fremst i form av å være gaver, noe man har lyst til å forære en annen person, for å vise omtanke. Ikke en praktisk måte å skaffe seg ting man trenger på. Og det trenger ikke å være så stort og flott. Da blir lista også lavere, og det er mye større romslighet for personlige gaver som ikke engang trenger å være fornuftige. "Jeg skal ikke ha noen gave for jeg har alt jeg trenger" har ikke relevans hos oss, fordi jeg har lyst til å gi noe til deg, som en gest, for å vise at jeg setter pris på deg. Ikke for å supplere husholdningen din med ting du trenger. Viste det seg at gaven faktisk var noe mottakeren virkelig manglet og hadde behov for så er det selvsagt helt perfekt, men like hyggelig om det er noe "ufornuftig" som mottakeren absolutt ikke trengte, og derfor ikke prioriterte å selv bruke penger på, men som bare er fint og hyggelig likevel. Noe vakkert. En unødvendig luksus. Noe som gir hjemmet enda mer personlighet, eller som gir en opplevelse eller god stemning. Noe morsomt som gir mottakeren en god latter, eller noe som bare er et fint minne om giveren.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 28-11-23 kl 09:10.
My er ikke aktiv  
Gammel 28-11-23, 07:56   #727
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.447
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Jeg er helt på linje med My!

Har kommet godt i gang med gaver. Det tar tid fordi jeg, ja, bruker tid. Tid på å tenke, titte, tenke litt til og titte litt til. Her har vi hengt lys i tre vinduer og over garasjen, veldig koselig. Vi var først ute i nabolaget, men det gikk bare ett døgn etter oss før første nabo også hadde hengt opp og slik har det spredd seg.

Det var voldsomt opplegg, Pelle!?! Hva tør dere gi de da?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv  
Gammel 28-11-23, 08:00   #728
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.169
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Blir ofte bok og vin og litt sånn. Vi kjører ikke samme opplegg tilbake. Men en gang ringte de kl 21 på julaften og lurte på hvorfor vi var sure på de, siden de hadde fått så dårlige gaver. Og boken vi ga sist er klaget over tre ganger til nå pga ikke bra bok (fikk dog 6 i avisen, så det visste ikke vi).

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 28-11-23, 08:07   #729
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Navs personvernbrudd. Jeg kjenner det ekkelt, som en med åpen sak i NAV, og samtidig i aktiv arbeidssøking. Jeg har til og med søkt saksbehandler- og veilederjobber i Nav, og er redd for at mine sensitive opplysninger har ligget på vektskåla i søkerprosessene. Usj.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 28-11-23, 08:35   #730
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.447
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Hm, jeg trodde jeg var i juletråden ser jeg, ikke mye gruff i mitt innlegg over her, sorry!

Ringe å klage over gaver, det også!?! Hadde ikke hatt lyst til å bruke hverken tid eller penger på gaver til de der!

Den der er ekkel, Kaija! Skulle dessverre ikke forundre meg.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv  
Gammel 28-11-23, 09:03   #731
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.969
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg kan kjøpe gave uten ønskeliste, men særlig disse ungdommene som jeg treffer en gang i året kjenner jeg ikke helt godt nok til at det er så lett å treffe så noen hint er kjekt å få. Kan ikke akkurat tla være å kjøpe gave selv om vi bare treffer dem et par uker om sommeren, det er søsken av min mann.


Jepp, det er nettopp slike jeg tenker på. Sånne man egentlig ikke kjenner kjempegodt, men likevel vil gi en gave til. Jeg trenger ikke spesifikke gaveønsker, men noen generelle hint om hva de liker er fint. Jeg kjøper veldig gjerne gaver helt uten ønskeliste til de jeg vet setter pris på det, men ser heller ikke problemet med ønskelister. Det viktigste er jo å glede mottakeren.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 28-11-23, 09:09   #732
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.679
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Ja, ungdommer er i en kategori for seg selv. Der vil også jeg gjerne ha hint (selv om det går bra uten også, siden det er få ungdommer og jeg kjenner dem relativt godt). Og jeg har absolutt ikke problemer med å kjøpe noe til folk som gir meg ønskeliste, de ønskene jeg får er moderate og greie å forholde seg til. Det jeg irriterer meg over er de som krever ønskeliste av meg, og truer med at de ikke kjøper noe uten.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 28-11-23 kl 09:24.
My er ikke aktiv  
Gammel 28-11-23, 09:26   #733
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.683
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Bilen blir ikke engang sett på i dag. Jeg skjønner jo at de har fulle dager, men det er litt kjedelig. Vi har jo heldigvis en bil til og tilbud om å låne en fra mine foreldre. (De har to) vi trenger jo egentlig to biler i hverdagen.
Det nærmer seg jul, det er mye aktiviteter og øving for ungene, jeg må handle gaver og kalender-stæsj (det meste er i hus, bare en tur og kjøpe godteri antar jeg, må telle opp)
Det er kjedelig å ha en bil på verksted med håp om at i løpet av uken får vi vite hvor dyrt det blir. Når de har tid å fikse det vites ikke, om det er verd det i forhold til verdien av en 10 og gammel dieselbil som har kjørt 144k

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå  
Gammel 28-11-23, 09:46   #734
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.232
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Siden jeg sitter og graver i Parisavtalen og annen moro i dag: Jeg er så UTROLIG FRUSTRERT over at vi i Norge ikke klarer en PØKK når det gjelder utslippsreduksjon! Tvert i mot, her reduserer man på miljøavgifter og planlegger luftslott som man så slår beina under. Man lar oljedirektoratet regne på karbonfangst (med 2010-tall! ), man lener seg på utbygginger av vindkraftprosjekter alle vet aldri kommer til å bli bygget. Prosessene for å bygge ut bakkemontert sol er så omstendelige at økonomiene i prosjektene ryker før det er ferdig, skatteomleggingen har medført at masse planlagte vannkraftutbedringer er skrinlagt. Dette kommer jo aldri til å gå!

Siterer for en gangs skyld Ola Elvestuen: "Nå må denne regjeringen slutte å være helt UBRUKELIG!"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 28-11-23, 10:22   #735
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.586
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Jeg innser at jeg er ganske dårlig vant når jeg tror dagskompensasjonen for oppmøte er for hele året.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 28-11-23, 10:45   #736
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.853
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg lurer på hva som skjer når komfyr og vaskemaskin bikker 3 år. På under to uke har begge deler ryket. Ovnen varmer ikke lenger. Det satt en helt ny ovn i leiligheten når vi kjøpte den. Det var en helt ny leilighet. Oppvaskmaskin hat tullet en gang. Den klarte vi å fikse selv. Satt og ventet på at vaskemaskin skulle bli ferdig i kveld før jeg la meg. Så begynte å høre rare lyder fra maskinen når den sentrifugerte. Stoppet maskinen. Renset filteret. Trommelen lager fortsatt rare lyder når jeg prøver å dra den rundt. Den er hard å dra rundt også. Vaskemaskin er 3-4 år gammel.
Attpåtil har jeg corona og har ligget utslått siden onsdag kveld med over 39 i feber.

Så nye ting går i det minste på garantien. Kjøpsloven sier at sånne ting skal vare i minst fem år, så her må selger bare fikse.

God bedring!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 28-11-23, 10:53   #737
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.874
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, ungdommer er i en kategori for seg selv. Der vil også jeg gjerne ha hint (selv om det går bra uten også, siden det er få ungdommer og jeg kjenner dem relativt godt). Og jeg har absolutt ikke problemer med å kjøpe noe til folk som gir meg ønskeliste, de ønskene jeg får er moderate og greie å forholde seg til. Det jeg irriterer meg over er de som krever ønskeliste av meg, og truer med at de ikke kjøper noe uten.

Svigermor dro den på datteren vår i sin tid. Hun var tre år gammel.

Jeg synes det er hyggelig å gi en liten oppmerksomhet til jul. Men jeg synes det er vanskelig da familiene våre er veldig forskjellige der. På den ene siden er det et nøkternt nivå, på den andre siden er det fokus på pris og på mengder. (More is more!)

For et par år siden ble det gruffet over at et barn som da vel var kanskje fem år gammelt "bare fikk tegneblokk og tusjer" av noen. "H*n ble så skuffet!" Jeg mener ikke at små barn skal juble over ullsokker og en appelsin under treet, men da de voksne har den holdningen synes jeg hele gavehandlingen får en bismak.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 28-11-23, 11:02   #738
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.657
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, ungdommer er i en kategori for seg selv. Der vil også jeg gjerne ha hint (selv om det går bra uten også, siden det er få ungdommer og jeg kjenner dem relativt godt). Og jeg har absolutt ikke problemer med å kjøpe noe til folk som gir meg ønskeliste, de ønskene jeg får er moderate og greie å forholde seg til. Det jeg irriterer meg over er de som krever ønskeliste av meg, og truer med at de ikke kjøper noe uten.

Er det ikke bare å la dem droppe det da? Hvis du ikke ønsker deg noe er det vel også greit å ikke få noe.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 28-11-23, 11:47   #739
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.679
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er det ikke bare å la dem droppe det da? Hvis du ikke ønsker deg noe er det vel også greit å ikke få noe.

At jeg ikke ønsker meg noe spesielt, eller ikke ønsker å fortelle folk hva de skal kjøpe til meg, er absolutt ikke det samme som at jeg ikke vil ha gaver altså. Jeg elsker å få gaver. Jeg vil bare slippe å tenke dem ut selv.

Problemet er dessuten at det er tomme trusler, så det ender uansett med mye masing og surmuling over manglende ønsker, og penger i en konvolutt. Greit nok det, men unødvendig, og jeg ønsker jo ikke å bidra til surmuling. Så jeg hoster jo opp ett eller annet ønske, også vet jeg hva jeg får. Ingen krise altså, det kanskje mer et hjertesukk enn gruff, et ønske om at folk hadde nok initiativ og tro på seg selv (og meg) til å ta et selvstendig valg, og finne noe de har lyst til å gi meg. De vet jo at jeg er ekstremt lite kresen og blir glad for alt, så det burde ikke være så vanskelig. Også har jeg egentlig nok med å finne gaver til andre (for det er jo mye koseligere), om jeg ikke skal måtte finne til meg selv også.

Som sagt tidligere, de aller fineste gavene jeg har fått, som jeg har satt størst pris på, har aldri stått på noen ønskeliste. Det er ting jeg ikke hadde sett før, og derfor ikke visste fantes eller at jeg hadde lyst på. Så jeg sier som Mia: "I don't want something I need. I want something I want - something pretty." Heldigvis får jeg det også da, fra min side av familien.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 28-11-23 kl 12:36.
My er ikke aktiv  
Gammel 28-11-23, 12:32   #740
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.340
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Gruffetråd #16

Jeg har et ekstremt ustabilt menneske i livet mitt som jeg ikke kan velge vekk

__________________
Unicorn er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no