Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-11, 22:07   #721
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Tikka Masalasaus i ovnen med svinefilet, safranris og salat. Skogsbær og vaniljevisp til dessert.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv  
Gammel 03-04-11, 22:25   #722
Opia
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 2
Opia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Tarka dal, grønnsaks biryani, grønn salat, raita og nan.

Opia er ikke aktiv  
Gammel 03-04-11, 23:20   #723
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.275
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Har du prøvd å lage bønnestuing/refried beans til? Jeg lager alltid det, det er kjempegodt og noe helt annet enn det du får på boks. Jeg bare steker en finhakket løk og 2-3 raspede hvitløksbåter i litt olje til det er blankt, så heller jeg i 1 boks (med laken, viktig!) kidneybønner, tilsetter et par ss spisskummen og litt pepper (ikke salt!) og rører, og lar det putre i ca et kvarter til det har kokt inn endel, så moser jeg det grovt med potetmoser. Fantastisk godt!

Jeg lager også bønnestuing så å si helt likt, men hvorfor laken til bønnene? Jeg pleier å bruke S&W chilibønner, og der bruker jeg sausen, men det er jo saus og ikke den ekle laken som kidneybønnene ligger i? Jeg trodde faktisk at man ikke skulle spise sånn lake, jeg.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 04-04-11, 10:29   #724
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Ovnsbakt laks med div grønnsaker og villris til.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 04-04-11, 11:11   #725
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Vi skal prøve denne:
http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppsk...ft.php?id=3366

Tomatsei med pasta. (Er matlei og må bare prøve noe nytt.)

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv  
Gammel 04-04-11, 11:32   #726
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.008
Blogginnlegg: 352
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Jeg er skikkelig matlei. Og dessuten litt småfeit fortiden. Jeg tror det blir laks og grønnsaker til meg og laks og ris og plukk-ut-de/den ene-grønnsaken-du liker de de to kresne jeg bor sammen med.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 04-04-11, 12:26   #727
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.137
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Den eneste her i huset som spiser særlig middag er borte i dag, så da blir det noe lettvint tror jeg.

Lurer på Fjordlands rømmegrøt med litt sognemorr til.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 04-04-11, 14:37   #728
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Hjemmelagde kjøttkaker :-)

__________________
TheVoice er ikke aktiv  
Gammel 04-04-11, 15:17   #729
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Fiskegrateng og grønnsaker. "God, gammeldags" til barna og fransk fiskegrateng til vaksne.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv  
Gammel 04-04-11, 16:21   #730
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Salat med egg, linser og diverse - ta med ut å ha bål og mat.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 04-04-11, 16:25   #731
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.418
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Svigermors brune lapskaus.

Sissel er aktiv nå  
Gammel 04-04-11, 16:30   #732
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Nettopp kommet hjem fra jobb og skal rett på skolen straks, til 21. *stønn*
Så jeg har nettopp slengt i meg en vegan-burrito (bønnemos, løk, cheezly, mais og salsa). Mann og barn skal ha pølser i brød, da eldste skal ha vennegruppe her om en halvtime.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 04-04-11, 17:09   #733
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I går spiste mann og unger lasagne hos svigermor. jeg spsite salat. (er sær og liker ikke lasagne)

I dag har vi hatt torskegryte
Torsk,blomkål,gulrot,potet,brokoli i steikpanna ilag med matfløte,kok opp å la småkoke i ca 15 min(torsken var litt fråsen enda) krydre litt

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv  
Gammel 04-04-11, 17:48   #734
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Vi voksne hadde gryterett (selvkomponert) med ris og salat. Da den eldste ikke liker altslags grønnsaker fikk han kjøttdeig og potetstappe med rå grønnsaker (etter ønske). Den yngste fikk nesten likt gryteretten uten det sterke krydderet og potet

MoV er ikke aktiv  
Gammel 04-04-11, 17:49   #735
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

For å rett litt på forrige. Den yngste fikk med potet (i stedet for ris)

MoV er ikke aktiv  
Gammel 04-04-11, 19:45   #736
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I dag laga jeg Bacalao for første gang, og den ble kjempegod!
Ungene liker ikke masse løk og chili, så de fikk fiskekaker i stedet for.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 04-04-11, 20:17   #737
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg lager også bønnestuing så å si helt likt, men hvorfor laken til bønnene? Jeg pleier å bruke S&W chilibønner, og der bruker jeg sausen, men det er jo saus og ikke den ekle laken som kidneybønnene ligger i? Jeg trodde faktisk at man ikke skulle spise sånn lake, jeg.

Man skal vel helst ikke det, man skal vel og skylle bønnene godt slik at man får vekk all den ekle laken og.

__________________
Interference er ikke aktiv  
Gammel 04-04-11, 20:17   #738
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Så glemmer jeg å legge inn dagens middag.
Kyllinglår i søtsur løksaus med basmatiris og grønn salat.

__________________
Interference er ikke aktiv  
Gammel 04-04-11, 21:56   #739
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Man skal vel helst ikke det, man skal vel og skylle bønnene godt slik at man får vekk all den ekle laken og.

Jeg gjør alltid det, men i denne oppskriften så jeg at hun hadde brukt laken og tenkte å prøve siden jeg har stor tro på henne som "kokk", og det ble en helt annen smaksopplevelse, utrolig nok. Jeg prøvde med vann i stedet gangen etterpå og det ble ikke like godt, ikke i det hele tatt. Så i akkurat denne retten bruker jeg laken, det er ikke farlig og det smaker mye bedre, etter både min mening og etter det de jeg har servert den til synes.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 04-04-11, 22:16   #740
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I dag spiste vi risotto med erter, grønn salat med oliven, tomat og masse hakkede urter og stekt laks.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no