Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-21, 14:44   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Tradisjonen tro har jeg nå humret og ledd meg gjennom den aller første juleselskapstråden til Knerten (som tar av fra innlegg #182 og ut over), og ledd særskilt høyt (tilbake på hjemmekontor ) av Knertens oppdatering fra julefeiringen den 25.desember. Like gøy hvert år.

Jeg må tilstå at jeg lurer litt på hva Knerten har på planen i år? Hvor mange hunder har svigerforeldrene nå? Hvor mange unger har svoger og samboer fått? Kommer samboerens foreldre i år også? O.s.v.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 10-12-21, 13:27   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått melding om at jeg har mottatt pakke i en pakkeboks på Jar T-bane. Jeg bor i Trondheim. Må være en feil et sted, hvor kan jeg spørre om det tro?

Gammel 10-12-21, 13:40   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg har fått melding om at jeg har mottatt pakke i en pakkeboks på Jar T-bane. Jeg bor i Trondheim. Må være en feil et sted, hvor kan jeg spørre om det tro?

Jeg ringte akkurat til Posten, og det viste seg ganske riktig at meldingen var sendt til feil person. Så da får forhåpeltigvis riktig mottaker beskjed om at pakken har kommet.

Gammel 10-12-21, 15:00   #4
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Da har jeg bestilt julegave til kjæresten også, og til de to guttene jeg manglet.
Også ble det startsett med magic the gathering på Bonusgutten og Lillesøster, fra Storebror. Helt utenom, men jeg tror nesten Storebror blir mest glad for å gi det bort.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 10-12-21, 15:07   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, Knertens juleselskap!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 10-12-21, 22:45   #6
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Arvingen og jeg lader opp med Love Actually i dag

løve70 er aktiv nå  
Gammel 10-12-21, 23:33   #7
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg og minste hat sett Blåfjell film idag.

Gammel 11-12-21, 17:23   #8
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøpt et par julegaver til. Må bli ferdig i morgen tenker jeg.

Gammel 11-12-21, 17:32   #9
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jommen ferdig med gaver! Noen få til som mannen skal ordne, og kanskje smågaver til ungene, men i det store og det hele ferdig! Også med kalendergaver, bedre seint enn aldri.

Gammel 11-12-21, 17:48   #10
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Har kjøpt ingredienser til Rocky Road, fløtekarameller og cookies med nonstop. Skal lage i løpet av neste uke. Resten av kakene har jeg kjøpt.

Trenger desperat å finne på gaver til sønnen på 18. Han pleier å komme med ønsker når det er for sent å fikse dem.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 11-12-21, 18:03   #11
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Har kjøpt ingredienser til Rocky Road.....

Jeg mangler en ingrediens, så må innom kjøpesenteret en av de nærmeste dagene.
Håper jeg husker det andre jeg skal ha der også.

Mangler fortsatt noen julegaver.
Xsvigermor er jeg helt blank på.

Gammel 11-12-21, 17:51   #12
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser Linus i svingen med 14-åringen. Morsom den. Jeg var også på et stort kjøpesenter et kvarter før åpningstid i dag, og fikk ordnet et par gaver der jeg hadde planlagt. Kjørte hjem 45 minutter etterpå. Nydelig. På den måten rakk jeg en fjelltur i nydelig vintervær før væromslaget i morgen.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 11-12-21, 18:17   #13
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Vi var ferdig med julegaver for en stund siden, alt er sendt, vi har bakt det vi skal spise og i dag pyntet vi juletreet.

Jeg elsker julen.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 12-12-21, 10:37   #14
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

« Du vet du er sykepleier når dagens rampestrek fra Rampenissen er at alle dukkene står i lang kø mens de venter på å bli vaksinert av Rampenissen som sitter klar med (tom) insulinsprøyte...
(Noen av dem hadde allerede fått vaksinen og satt til "observasjon" med plaster på armen.)»

Gammel 12-12-21, 10:48   #15
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må ta et valg i dag, og det er kanskje ikke egentlig et halg - tømme boden for ting for å få fikset taket etter lekkasje. Det vil medføre myyye rot og mange ting i resten av huset.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 12-12-21, 11:09   #16
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Juletreet er på plass, og det lukter nydelig gran i hele huset, men samtlige lysslynger har tatt kvelden, så jeg må kjøpe nye før treet kan pyntes. All julebaksten og -pålegget er i boks, nå mangler bare å lage et par sorter sild.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 12-12-21, 12:03   #17
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Juletreet er på plass, og det lukter nydelig gran i hele huset, men samtlige lysslynger har tatt kvelden, så jeg må kjøpe nye før treet kan pyntes. All julebaksten og -pålegget er i boks, nå mangler bare å lage et par sorter sild.

Nå fikk jeg et lite tilløp til panikk

Skal ta en litt grundigere vask av huset denne uken og bake litt. De fleste julegavene er på plass.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 12-12-21, 12:27   #18
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Nå fikk jeg et lite tilløp til panikk

Skal ta en litt grundigere vask av huset denne uken og bake litt. De fleste julegavene er på plass.

Ingen panikk her til tross for at jeg mangler noen julegaver og kun har bakt pepperkaker. Det er enda 12 dager igjen. Fått skrevet to julekort til. Tror ikke jeg skal skrive flere nå.

Gammel 12-12-21, 11:15   #19
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Idag skal vi bake pepperkaker og ordne pepperkakehus.

Gammel 12-12-21, 12:41   #20
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke vasket noe enda, mannen nevnte det faktisk at han burde ta komfyren inni en dag, han pleier det før jul. Ellers er alle gavene i boks men har igjen å planlegge litt levering og henting. Skal også sende noen kjulekort, prøve å få de i boks i kveld kanskje. Tenkte også gå på loftet og hente julekoppene mine i dag, og bytte ut de vanlige. Det er koselig!

Ellers skrapte rampenissen hele flax-kalenderen her en dag så vi måtte kjøpe ny. Han vant heldigvis 100 kr da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.