Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-17, 14:40   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Sigve Indregard på Facebook:

Sitat:

Nordmenn: «Regler er regler. Selv om du har bodd her i tjuefem av dine tjuesju år må du tilbake til Afghanistan, moren din oppga feil på et skjema.»

Også nordmenn: «Det er helt sykt at idrettens voldgiftsrett følger regelverket i stedet for å utvise skjønn og fornuft i en så LIVSVIKTIG sak»

Gammel 22-08-17, 14:51   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spot on, noen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-17, 15:00   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Derfor er det ikke noe å utsette på at hun nå er dømt for doping – med en straff i den lavere enden av skalaen.

Det er jo ikke helt korrekt, strafferammen for uaktsom doping er 12-24 mnd, så hun er dømt ganske strengt i denne sammenheng. Den norske whatsitsnameretten la mer vekt på at hun hadde rådført seg med lege, mens KASS (?) vektla merkingen på pakken sterkere. Det er jo bare graden av uaktsomhet som er det såkalte skyldsspørsmålet her.

Jeg synes jussen er interessant, også har jeg selvsagt empati med en utøver som får arbeidsnekt, men utover det er det jo ikke en stor sak i det store og hele.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-17, 15:10   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Fornuften har forlatt idrettens dopingarbeid," skriver Ola Bernhus i Aftenposten. Jeg synes han har noen gode poenger.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-17, 15:25   #5
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Mens Hallvard Flatland mener Norge ble boikotte OL etter Johaug- dommen.

Gammel 22-08-17, 16:22   #6
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ja, virkelig! Jeg mener, skal vi NORDMENN være nødt til å følge regler? Fy søren, nei boikott OL!

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-17, 22:51   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Nå er ikke jeg sportinteressert på en flekk, men er ikke boikotter ment for å markere misnøye ved å gjøre noe som er påvirker noen som har oppført seg dårlig? Altså som å ikke kjøpe produkter fra enkelte land eller ikke handle på butikkjeder som benytter seg av uetisk produksjonsmetoder? Men dersom Norge boikotter OL vil vel det ikke være negativt for noen andre enn de norske deltakerne som ikke får være med og nordmenn som gjerne ville sett på norske deltakere? For alle andre er det vel helt greit at vi ikke deltar og kanskje spesielt flott i grener der norske deltakere har stor sjanse for medaljer.

zinatara er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-08-17, 15:29   #8
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Saken er i og for seg grei nok. Jeg skjønner godt at hun ble dømt, og at det er forferdelig tungt for henne.

Synes dog at det er veldig mye som burde gjøres med tanke på dopingsarbeidet, saksbehandling, dømming, lover og regler. Det er litt rart å lese at hvor "dårlig" dagens utøvere gjør det i friidrett. Når skal man stryke rekorder? Hvilke medisiner skal utøverne få bruke? Skal personer med uklar kjønnidentitet få delta i idretten? Hvor lenge skal folk stenges ute? (nyere forskning viser at enkelte preparater mest sannsynlig gir livstidseffekt) Hva med handicappete? Paralympic utøvere er nå bedre i mange idretter enn funksjonsfriske (og enda er det noen som tviler på teknologien)

Gammel 22-08-17, 16:58   #9
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

"Fornuften har forlatt idrettens dopingarbeid," skriver Ola Bernhus i Aftenposten. Jeg synes han har noen gode poenger.

Enig. Det virker jo ikke gjennomtenkt og hensiktsmessig det systemet de har nå.

Altså, jeg skjønner at dette er skikkelig kjipt for Johaug. Dette er jobben og livet hennes. Klart det er tungt! Men det tipper litt over for meg når kjæresten hennes kaller det som skjer et overgrep.

Gammel 22-08-17, 19:23   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dagens er Flatland som mener Norge bør boikotte OL. Tuddelu!!?

Gammel 22-08-17, 20:44   #11
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg ser for meg overskriftene i Sverige Og Russland i morgen

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-17, 08:33   #12
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat det er jeg i og for seg enig i, men ikke pga Johaug.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-17, 09:04   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Akkurat det er jeg i og for seg enig i, men ikke pga Johaug.

Det er jeg helt enig i!

Gammel 23-08-17, 22:43   #14
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor i all verden er det på noen som helst måte interessant for noen enn Flatlands nærmeste familie hva han måtte mene om noe som helst?

Gammel 23-08-17, 23:17   #15
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hvorfor i all verden er det på noen som helst måte interessant for noen enn Flatlands nærmeste familie hva han måtte mene om noe som helst?

Hehe, tenkte det samme. En KJENDIS mener noe!

Gammel 23-08-17, 09:13   #16
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er eksepsjonelt lite sportsinteressert, og synes det er litt patetisk med alle nordmenn som nå er helt fortvila og sinte og hva har du. At Johaug og Bjørgen griner, derimot, det har jeg full forståelse for. Jeg hadde også vært helt knust dersom jeg ble utestengt fra å gjøre jobben min i 18 mnd. og jeg har en kollega eller to som det hadde vært tilsvarende trist om ble utestengt. Derimot bør den kjæreste som kaller dette et overgrep få en veldig klar beskjed om at det ikke er greit.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-17, 09:33   #17
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror mange av mine kollegaer inkl jeg selv, som leger, er mest opptatt av landslagslegens rolle. Han hadde liksom verdens seriøst enkleste jobb, som i: Hva er min oppgave idag? Jo, jeg må prøve å fikse munnsåret til Therese.

Klart hun skulle tenkt på at det sluttet på -bol og at ideen virket dårlig. Har ikke hatt så mye sympati med henne før nå, men jeg har vondt av henne fordi hun mister OL. Og fordi at uansett hva hun totalt sett vil ha prestert og oppnådd i livet, så kommer alle til å huske henne som hun hysteriske skrikedama som ikke skjønte sammenhengen mellom -bol og å bole seg.

Gammel 23-08-17, 09:44   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legen må jo virkelig ha vært bevisstløs i gjerningsøyeblikket.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-17, 10:30   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Legen må jo virkelig ha vært bevisstløs i gjerningsøyeblikket.

Eg har fleire gongar spekulert i om han egentlig var involvert i dette munnsåret eller berre blei "ofra" for å pynte brura.

Gammel 23-08-17, 10:52   #20
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg har fleire gongar spekulert i om han egentlig var involvert i dette munnsåret eller berre blei "ofra" for å pynte brura.

.....eller kjøpt og betalt av finnene.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
porolon, stillongs

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.