Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-14, 15:39   #701
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Jeg tror at timetelling kan være lurt av og til, om ikke annet så for å dokumentere at det trengs mer arbeidskraft. Men det bør jo ikke være noe mål at lærerne skal jobbe likedan som "alle andre". Alle andre har ganske ulike arbeidstider de også, det er i grunnen bare de som passer noe med fast åpningstid som har helt regelmessig arbeidstid. Selv mannen som jobber i helprivat konsulentvirksomhet er helt avhengig av å jobbe mye når det er såkalte sprinter og kan da det veldig mye mer med ro i ukene imellom. Så det er på ingen måte unikt. Gjennomsnittsberegning av året er heller ikke unikt, det er det samme i helsevesenet. Forskjellen er at man ikke får frididen komprimert på sommeren. I mine øyne er lærerarbeidstiden ganske fornuftig sett ut fra arbeidsmengde og jeg skjønner egentlig ikke hva arbeidsgiversiden vil oppnå bortsett fra det med å slippe å betale for vikartimer, og det håper jeg de ikke går med på.

Gammel 17-08-14, 15:43   #702
elg
Superduperaktiv

elg sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg tviler sterkt på at en slik ordning som Elg skisserer er noe arbeidsgiver vil innføre, rett og slett fordi det blir for dyrt.

Om det er dyrt eller ikke er vel en av tingene man vil finne ut ved et slikt forsøk. For at det skal være dyrt må alle lærere i snitt jobbe over 43,2 timer i uka. Så langt finnes det ingen dokumentasjon på om det er tilfellet eller ikke. Jeg synes derfor at et forsøk kan være interessant for å finne ut av det.

elg er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 16:00   #703
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det er jeg som har nevnt at jeg av og til jobber 30 timer i uka. Det er snakk om kanskje to eller tre uker i året, rett etter oppstart og om jeg skulle komme à jour med retting seinere i året. I barneskolen har de vel mer bunden tid enn det, så der må de jo være mer. 30 timer er absolutt minimum for hvor lenge jeg må være på jobb, det var derfor jeg trakk inn det tallet. Vanligvis er jeg på jobb mellom 8 og 16, i tillegg jobber jeg helger. Det blir mer 43 timer i de vanlige ukene og 50-60 i de med høyest press. Sånn må det være, skal man få oppgavene unna. Men på papiret har jeg gjort en avtale med lederen min ved skoleårets start at den uka må jeg jobbe sånn og den neste slik, og er det ikke noe spesielt som skjer har jeg anledning til å komme seint eller gå tidlig den og den dagen. Dette er ikke noe jeg styrer sjøl, dersom jeg får beskjed om at denne dagen er det et møte du må komme på sjøl om du har ubunden tid, så må jeg selvsagt stille.

Det lar seg ikke gjøre å planlegge undervisning mange uker i forveien. De som hevder det må jo tro det bare er å snekre sammen 100 standardopplegg og kjøre gjennom dem etter tur. Det fungerer ikke sånn. Undervisninga må tilpasses elevgruppa og enkeltindivider, ta hensyn til deres bakgrunnskunnskaper, læring og progresjon, og å detaljplanlegge noe mer enn ei uke eller to i forveien er mye bortkasta, for ellers må man gjøre halvparten på nytt likevel. Og i høstferien sitter jeg allerede minst tre effektive dager med vurdering, og det gjør de fleste andre jeg kjenner til også.

Men timetelling er jeg for, og i perioder har jeg ført timer sånn for å følge med sjøl. Det har jeg sagt tidligere i denne tråden også.

Gammel 17-08-14, 16:59   #704
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

Det hadde vært veldig spennende om noen få skoler forsøkte seg med en arbeidsavtale for lærere som ligner den for andre yrker. En slik avtale kunne f.eks ha vært at man jobber 37,5 timer i uka inkludert lunsj. Av denne tiden er det kjernetid fra 8 - 14. De resterende 7,5 timene i uka skal i utgangspunktet være på jobb, men avtaler om hjemmekontor på fast eller varierende basis kan gjøres med nærmeste leder.

Lærerne har fem uker ferie, og ønsker de mer enn det må avspasering være jobbet inn i form av overtid. Lærere som ønsker å flekse istedenfor å ta ut all overtid i ferie vil ha mulighet til det.

Det vil, som med alle andre modeller, sikkert være utfordringer med dette, men det hadde vært spennende om noen prøvde å se om vanlige arbeidsregler også kunne fungere i skolen.

Det finnes allerede skoler som har tilstedeværelsesplikt på 37,5 timer i uken. Betalt lunsj er et godt forslag all den tid man blir forstyrret i pausen svært ofte. Det være seg elever som har behov for å prate, telefoner fra samarbeidsinstanser (nei, man kan bare ikke be de ringe tilbake - det kan være et helv... å få tak i offentlige ansatte selv i kontortid) osv.

Lærere har 4 uker og 1 dag ferie hver sommer (juli måned) De resterende 4 dagene er innbakt i andre skolefrie dager. Å foreslå at lærere skal avvikle et vanlig arbeidsår vitner om at man ikke har kunnskap om skolen som et opplæringsinstitusjon. Elevene er avhengig av kontinuitet og oppfølgning gjennom et helt skoleår, av fagpersoner som kjenner elevene, slik at de får den tilpassete opplæringen de har krav på. Det er veldig uheldig for elevene med stadig ufaglærte vikarer som skal steppe inn for læreren, når den avspasserer opparbeidet overtid. Ønsker man at lærere skal ha et vanlig arbeidsår som de fleste lønnsmottagere må man samtidlig forlenge skoleåret slik at elever også har kun 5 ukers skoleferie. Noen annen løsning vil være svært vanskelig, hvis man har et ønske om å skjerme elevene best mulig. At det vil ta uker for en elev å få tilbakemelding på utført arbeid, at lærer ikke vil ha nok tid til å lage et tilpasset undervisningsopplegg til ulike elever, at foreldresamarbeid vil måtte skje i kontortid osv osv har dessverre de færreste tenkt på...

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 17:08   #705
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Om det er dyrt eller ikke er vel en av tingene man vil finne ut ved et slikt forsøk. For at det skal være dyrt må alle lærere i snitt jobbe over 43,2 timer i uka. Så langt finnes det ingen dokumentasjon på om det er tilfellet eller ikke. Jeg synes derfor at et forsøk kan være interessant for å finne ut av det.

Jeg får en følelse av at du rett og slett tror at de fleste lærerne jobber mindre enn de skal og iallefall ikke mer. Mulig du ikke tror det,men måten din å skrive på får iallefall meg til å tenke at du tror det. Jeg har ikke tenkt noengang at de fleste lærerne jobber for lite, og jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle tro det heller. Nå har jeg jobbet 1 år i skolen, og nå er jeg iallefall sikker på at de aller fleste jobber det skal og vel så det. Og jeg tror ikke de fleste lærerne er i mot timetelling, tvert i mot vil jeg si, men jeg tror ikke arbeidsgiver nødvendigvis er like interessert i en sånn timetelling, for i motsetning til deg så tror jeg nemlig det vil bli dyrt for allerede fattige kommuner om de skal betale for faktisk utført overtid.

Gammel 17-08-14, 17:14   #706
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Ønsker man at lærere skal ha et vanlig arbeidsår som de fleste lønnsmottagere må man samtidlig forlenge skoleåret slik at elever også har kun 5 ukers skoleferie.

Men hadde det vært så dumt, da? De fleste foreldre har ikke mer enn fem uker ferie. Det kan være litt av et puslespill å få dekket opp skoleferiene med barnepass eller aktiviteter. Barn i småskolen er jo ofte på AKS/SFO mesteparten av tiden det er skoleferie så de har jo uansett ikke noe særlig mer enn fem uker ferie i løpet av året.

Gammel 17-08-14, 17:16   #707
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan godt telle timer, jeg. Jeg har noen kolleger som har gjort det tidligere skoleår, og de landet på godt over 43,5 timer i snitt. En av dem bestemte seg også for å gi seg selv "fast kontortid" og være på jobb 43,5 timer hver uke, altså 8,5+ timer hver dag, og ikke jobbe noe hjemme på kvelder og i helger. Hun var norsklærer med kontaktlæreransvar (vgs) og hadde ikke sjanse til å få gjort alt hun trengte på denne måten, og måtte avblåse forsøket etter noen måneder.

Gammel 17-08-14, 17:17   #708
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Men hadde det vært så dumt, da? De fleste foreldre har ikke mer enn fem uker ferie. Det kan være litt av et puslespill å få dekket opp skoleferiene med barnepass eller aktiviteter. Barn i småskolen er jo ofte på AKS/SFO mesteparten av tiden det er skoleferie så de har jo uansett ikke noe særlig mer enn fem uker ferie i løpet av året.

Nei, mulig det ikke hadde vært så dumt, men jeg vil jo tro at man da måtte hatt fastlagt ferie, og det hadde jo muligens blitt en utfordring at alle småbarnsforeldre må ha de samme 5 ukene med ferie.

Gammel 17-08-14, 17:19   #709
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil tro at det er mye som kan gjøres mens andre har ferie. Lærere har snakket om at man må jobbe masse overtid i planleggingsuka før skolestart. Dette kan for de som ikke ønsker lang ferie spres over tid. Det er også mulig å bruke høstferien til å planlegge ukene fremover for å slippe å jobbe så mye hver uke. Man kan ha møter med foreldre med barn som har utfordringer da foreldrene deres og hjelpeapparatet er på jobb. Og sikkert mye annet.

Jeg har en opplevelse av at du (og mange flere som ytrer seg i skoledebatten) ikke har stor nok forståelse hvor dynamisk et helt skoleår faktisk er. Man kan ikke snurre spåkula si i høstferien og gjøre unna arbeid som kanskje vil dukke opp i løpet av de 12 ukene frem til juleferie. Det ville selvsagt vært gunstig å kunne ta unna alt annet arbeid som ikke krever tilstedeværelse av elever, når elevene har fri. Hovedutfordringen er at man gjerne ikke vet at man trenger samtale med foreldre/hjelpeapparat i høstferien. Dette behovet dukker opp med uregelmessige tidspunkt gjennom et helt år. Man kan ikke vite hva Pål trenger hjelp til i november, man må først se eleven jobbe med arbeidsstoffet før man gjerne vet om man trenger ekstra hjelp til noe. Slik er det gjerne med all skoleplanlegging, det krever overblikk og tilstedeværelse gjennom hele skoleåret for å få best mulig kvalitet.

m|nken er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 17:23   #710
m|nken

Standard

Hadde du qoutet mer av det jeg skrev lengre ned, ville du ha sett hvorfor det ville vært dumt. Planlegging og tilbakemeldinger krever tid. Å kreve 37,5 timers uker av lærerne med den samme arbeidsmengden de har i dag, vil kun ramme elevene, ingen andre. Vil vi det?

m|nken er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 17:41   #711
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns skoleferien skal være tilpasset barns behov og ikke foreldres ferieavvikling. Barn over ti år har jo reelt to måneders ferie, og selv om mange i SFO-alder ikke har det, er det likevel stor forskjell på skole- og SFO-situasjon. SFO er mer ferie enn skole for de fleste. For øvrig er det mange små barn som har mer enn fem ukers ferie, enten fordi de har foreldre som har mulighet til lenger ferie, som tar ferie til ulik tid, fordi de tilbringer deler av ferien hos slektninger, med venner eller endre fleksible løsninger.

Også lurer jeg på hvordan du ser for deg at samfunnet skal kunne avvikle kollektiv ferie i juli? Skal vi stenge sykehusene, pleiehjemmene, renovasjonsetaten, aviser, restauranter, butikker og hoteller i juli, eller skal vi akseptere at bare halvparten av foreldrene får mulighet til å ta ferie sammen med ungene sine hvert år?

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 18:12   #712
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg får en følelse av at du rett og slett tror at de fleste lærerne jobber mindre enn de skal og iallefall ikke mer. Mulig du ikke tror det,men måten din å skrive på får iallefall meg til å tenke at du tror det. Jeg har ikke tenkt noengang at de fleste lærerne jobber for lite, og jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle tro det heller. Nå har jeg jobbet 1 år i skolen, og nå er jeg iallefall sikker på at de aller fleste jobber det skal og vel så det. Og jeg tror ikke de fleste lærerne er i mot timetelling, tvert i mot vil jeg si, men jeg tror ikke arbeidsgiver nødvendigvis er like interessert i en sånn timetelling, for i motsetning til deg så tror jeg nemlig det vil bli dyrt for allerede fattige kommuner om de skal betale for faktisk utført overtid.

Og derfor tror jeg utdanningsforbundet er helt på viddene når de kommer med slike utspill i media: http://www.dagbladet.no/2014/08/04/n...riks/34625370/

Gammel 17-08-14, 18:16   #713
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

5 uker sommerferie er helt greit for meg, men for elever, foreldre og resten av samfunnet vil det ikke være noen god løsning. Det er vel heller ingen land vi sammenligner oss med som har det, da frykter jeg at det kun er lærerne man ikke unner å ha lang sommerferie (selv om slutten av juni og begynnelsen av august er avspasering) som er beveggrunnen til forslaget. Å rette flere av dagene i alle ferier har jeg gjort i alle år, men etter at jeg to-tre år på rad var syk i alle feriene, måtte jeg slutte med det. Nå har jeg kronisk sykdom og mulig det spiller inn, men det slo aldri feil. Var ellers aldri hjemme pga sykdom, men kroppen skjønte visst når den kunne legge seg ned. Nå tar jeg det litt mer med ro frem til ferien slik at jeg ikke brenner alt kruttet og det har gått litt bedre de siste tre årene. Tar ikke med meg store bunker inn i ferien, noe blir det jo, men ikke som tidligere. Vel, det var digresjonen sin!

Å planlegge rammer for undervisning som skal skje de nærmeste ukene er ok, men ikke detaljplanlegging. Plutselig skjer det noe uforutsett som man må ta inn (i 10.kl ble Ukraina plutselig et stort tema, merkelig nok) og man må tilpasse undervisningen til elevgruppa og enkeltelever. Ny 8.klasse nå og planene ligger klare, men hva vi skal gjøre i hver enkelt time planlegges fortløpende og med hensyn til klassen. Slik må det vel være? Eller ønsker folk så sterk styring og kontroll på lærernes arbeidstid at vi skal gjøre som den læreren jeg var sensor hos, hun fulgte årsplanen og der stod det ikke noe om Ukraina, dermed hadde hun ikke undervist eller snakket med elevene om det som skjedde der. Da sier jeg i tilfelle takk for meg, en slik skole kan ikke jeg jobbe i.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 18:38   #714
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg syns skoleferien skal være tilpasset barns behov og ikke foreldres ferieavvikling. Barn over ti år har jo reelt to måneders ferie, og selv om mange i SFO-alder ikke har det, er det likevel stor forskjell på skole- og SFO-situasjon. SFO er mer ferie enn skole for de fleste. For øvrig er det mange små barn som har mer enn fem ukers ferie, enten fordi de har foreldre som har mulighet til lenger ferie, som tar ferie til ulik tid, fordi de tilbringer deler av ferien hos slektninger, med venner eller endre fleksible løsninger.

Også lurer jeg på hvordan du ser for deg at samfunnet skal kunne avvikle kollektiv ferie i juli? Skal vi stenge sykehusene, pleiehjemmene, renovasjonsetaten, aviser, restauranter, butikker og hoteller i juli, eller skal vi akseptere at bare halvparten av foreldrene får mulighet til å ta ferie sammen med ungene sine hvert år?

Nei, jeg tror nok ikke fem uker skoleferie i året er verken fornuftig eller sannsynlig, men jeg tror ikke det hadde vært så dumt å ha noe mindre skoleferie og noen flere skoledager enn det er i dag.

Gammel 17-08-14, 18:52   #715
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle gjerne telt timer. Det hadde rett og slett vært vidunderlig. Dyrt for arbeidsgiver riktignok, men vidunderlig.

Gammel 17-08-14, 18:55   #716
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Finland har 189 skoledager, forresten.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 19:06   #717
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg skulle gjerne telt timer. Det hadde rett og slett vært vidunderlig. Dyrt for arbeidsgiver riktignok, men vidunderlig.

Men det er da ingen ting i verden som hindrer deg i å telle timer. For min del skjønner jeg ikke at ikke alle arbeidstakere gjør det, enten de må eller ikke.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 19:53   #718
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg talte timer en periode, husker ikke eksakt, men det var i alle fall over 40 timer hver uke de ukene jeg talte.

rine er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 19:54   #719
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har lastet ned app for å telle timer nå.

Gammel 17-08-14, 19:55   #720
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har lastet ned app for å telle timer nå.

Hvilken?

rine er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:02.