Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-14, 01:04   #701
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Den er kjempefin 007. Jeg skal strikke den til storesøster, med hvit bunnfarge. Og så har jeg lyst på den selv, men klarer ikke å bli enig med meg selv om jeg skal ha de tradisjonelle fargene eller prøve meg på en grå og rosa variant.

Jeg vurderer grå og lys lilla, eller grå og blå. Men må bli ferdig med den påbegynte først...

Sist redigert av 007 : 05-01-14 kl 01:12.
007 er ikke aktiv  
Gammel 05-01-14, 19:00   #702
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg ryddet i UFO kassa i jula og endte opp med å rekke opp en uglegenser til eldste som jeg var ferdig med bolen og en arm på. Ikke husker jeg pinne jeg strikket på eller str. jeg strikket så da var det håpløst. Ikke hadde den passet mottakeren heller lenger. Så nå er jeg godt igang på nytt, snart ferdig med bolen. Men jeg synes det ser så rotete ut når jeg strikker med samme garnet som jeg rekte opp. Ser ikke jevnt ut i det hele tatt og jeg strikker til vanlig veldig jevnt og fint. Regner med det blir bra når den er ferdig og dampet?

Gammel 05-01-14, 19:49   #703
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Det blir bra når det er dampet, ja.

Gammel 05-01-14, 19:54   #704
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er snart ferdig med mønsteret på Mariusgenser til lillesøster men det er så schjedelig.

Gammel 10-01-14, 11:34   #705
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikker GAPtastic cowl til meg selv. Dobbel tråd Merino Extra fine, men jeg har bomma på garnmengden ser jeg, så jeg må ut å kjøpe 2 nøster til. So much for #garnslanking2014.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 10-01-14, 11:44   #706
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har begynt på genser til meg selv for en gangs skyld , denne:

I tillegg har jeg garn klart for et par sjal, bl.a Dreambird og Arômes.

Sist redigert av Bomull : 10-01-14 kl 11:53.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 10-01-14, 22:24   #707
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Fin genser, Bomull!

Jeg strikker en slik en.

Gammel 10-01-14, 23:29   #708
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Den likte jeg, Frøydis! Hadde vært perfekt å ha på jobb. Hvor er oppskriften fra?

Gammel 10-01-14, 23:46   #709
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Jeg dikter selv. Fant dette på Pinterest og tror det er en reklame for en designer.

Bruker Nepal, 40 masker vrangbord, 20 cm, så 10-15 cm glattstrikk, så deler jeg og strikker skjerfdelen så langt som jeg trenger, så av slutter jeg med det samme.

Gammel 11-01-14, 00:05   #710
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Tusen takk! Fant noen oppskrifter på ravelry og rundt omkring, men de var ikke like fine.

Gammel 11-01-14, 00:17   #711
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Jeg bare prøver meg frem, altså, men kan skrive opp det jeg gjør underveis.

Gammel 11-01-14, 00:20   #712
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Ja, jeg kan prøve litt sjøl og. Tror kanskje jeg ville hatt noen økninger underveis på ermet. :tenke over om jeg har noe passende garn:

Gammel 11-01-14, 01:27   #713
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frøydis: Den var vanvittig lekker!

Gammel 11-01-14, 03:28   #714
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Jeg er spent på om min blir like bra.

Økninger høres fornuftig ut. Blir litt smalt med 40 masker på skjerfdelen. Jeg er ferdig med første vrangbord nå.

Gammel 11-01-14, 11:20   #715
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Stilig.
Jeg stikker en babykjole uten montering. Har ikke kommet så langt, holder på med den øverste delen. Min er i lyserosa.

Gammel 11-01-14, 11:28   #716
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Jeg bare prøver meg frem, altså, men kan skrive opp det jeg gjør underveis.

Veldig gjerne. Jeg kunne tenkt meg å prøve på en sånn jeg!

Krem er ikke aktiv  
Gammel 12-01-14, 10:03   #717
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må vise fram Mariustunikaen, som foreløpig er en kjole til lillesøster. Første jeg har strikket på over 10 år, og har lite erfaring, så er fornøyd:

apan er ikke aktiv  
Gammel 12-01-14, 11:39   #718
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så fin den var, apan.

Nasse er ikke aktiv  
Gammel 12-01-14, 12:34   #719
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Flott apan!

Gammel 12-01-14, 16:31   #720
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fin, apan.

Jeg er i ferd med å gjøre ferdig denne for en venninne som venter baby om en måned:

Etter den skal jeg strikke en lue som jeg har fått bestilling på av min mor, hun likte den jeg laget til lillesøster i julen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.