|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#701 |
|
Passiv
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?(Kilde: youtube.com) Hvor gammel er denne jenta her? 12? Og samler på bilder av fine matpakker i Bentoboks? ehem...Åkkei, hun var veldig! mye bedre på matpakkemekking enn meg, som er 45 straks. |
|
|
|
#702 |
|
Fortynnet
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Det der med å forme maten til morsomme figurer er ikke noe jeg har lyst til å drive med til hverdags. Jeg liker rett og slett ikke ideen om at maten til barn skal se ut som noe annet, det blir for mye dill. Men til bursdag og halloween og sånne anledninger syns jeg det er veldig gøy å slå meg løs med kreativ utforming. |
|
|
|
|
|
#703 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?
Helt enig. En fiskekake kan godt se ut som en fiskekake og trenger ikke se ut som en stjerne. Jeg prøver å variere innholdet i matboksene så godt jeg kan uten å gjøre det for fancy, det skjønner jeg ikke vitsen med. Ungene trenger noe som metter og som holde de våkne og klare gjennom en tøff skoledag. Jeg spiste 2 skiver med leverpostei på hele barneskolen. Jeg hadde aldri noe annet.
|
|
|
#704 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg liker å forme egg jeg. Av ingen annen grunn enn at det er morsomt. Og det syns jeg bør være helt fair.
|
|
|
#705 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Hi hi den videoen var skikkelig entusiastisk. Og en liten Dah-daaa på slutten!
|
|
|
#708 |
|
Glamorøs
|
Svaret mitt var til sola som "ikke så vitsen" og deretter fortalte i ekte, norsk stil at hun hadde spist to med leverpostei gjennom hele oppveksten for så lenge det mettet og holdt barna våkne så hadde måltidet fyllt sin hensikt.
|
|
|
#709 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Søk på egg moulds, dere finner dem på ebay, etsy og nettet generelt. Hardkok egget, skrell det mens det er varmt (jeg gjør det fjerne under rennende kaldt vann. Da brenner det ikke fingrene, og skallet løsner lettere). Plopp egget i formen, lukk igjen og avkjøl enten i kjøleskap eller vann.
|
|
|
#710 |
|
lettere utlada
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg må definitivt få meg noe sånt. Da hadde ungene spist egg tenker jeg.
|
|
|
#711 |
|
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Hjelpes den videoen fikk meg nesten til å dåne litt her jeg sitter. *oppriktig talt* |
|
|
|
|
|
#712 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ingenting, trodde jeg først, men en kommentar i en annen tråd fikk meg til å tenke litt på det der med avskjær, så, synes jeg: Det er ingenting galt med å lage små figurer så lenge man ikke kaster det som blir til overs/avskjæret. |
|
|
|
|
|
#713 |
|
lettere utlada
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Hvorfor i alle dagen skaper det så mye debatt når man begynner å snakke om mat og utforming av mat?
|
|
|
#714 |
|
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Taien: hva er det de ikke liker med egg? Snuppa her liker ikke det gule i eggene (med mindre det er blandet i eggerøre eller omelett) så her piller jeg ut det gule, blander det med majones og så stapper jeg det tilbake oppi egget. DA spiser hun egg! Noe for dere? Dersom det skal i matboksen legger jeg bare halvdelene sammen, dersom hun spiser det hjemme så kan jeg strø over litt paprikapulver. |
|
|
|
|
|
#715 |
|
lettere utlada
|
Ja men den er jeg på nett med altså. Jeg har ikke tenkt annet enn at alt blir brukt på sin måte. Og de fleste forteller jo at de bruker alt.
|
|
|
#716 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg kan heller ikke forstå at andres matbokser kan skape så mye engasjement.
|
|
|
|
#717 |
|
lettere utlada
|
Hmmm ikke dumt.
|
|
|
#718 |
|
lettere utlada
|
Næmmen "fyss'a'MEI!" som småen her sier. Her er det dårlig oppdragelse ute å går altså.
|
|
|
#719 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg tror ikke det. Jeg tror heller at mange/de aller fleste i langt større grad enn før er opptatt av- og har sterke meninger om hvordan eget og barnas kosthold skal være, og sterke oppfatninger om noe fører jo ofte til debatt så lenge det ikke finnes en fasit. |
|
|
|
|
|
#720 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Jeg orker ikke å gjøre så mye ut av matboksene, men det er tydeligvis mange som misunner dem matboksene i klassen siden de har mye oppkuttet frukt og grønnsaker oppi, samt ei fiskekake eller helt egg gjerne ved siden av. Ofte putter jeg oppi bare en hel stor tomat, det er gjerne stor stas. Men er ikke så kreativ ellers. |
|
|
|
![]() |
|
|