Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-12, 15:16   #701
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.065
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Skal vi begynne å forbrede til jul allerede, tro?? NOT.

Om to måneder kommer det en tråd fra julefantastene som sier at de er ferdige med presangene for i år. Bare vent.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 15:28   #702
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.892
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Om to måneder kommer det en tråd fra julefantastene som sier at de er ferdige med presangene for i år. Bare vent.

jeg har en stedatter som er slik. Hun er ferdig med julegavene før skoleferien er over.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 16:37   #703
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Om to måneder kommer det en tråd fra julefantastene som sier at de er ferdige med presangene for i år. Bare vent.

Jeg håper jeg er en av de. Om ikke om to mnd, så kanskje om 4.
Har en he**** travel høst i år.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 16:39   #704
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.892
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg håper jeg er en av de. Om ikke om to mnd, så kanskje om 4.
Har en he**** travel høst i år.

Hm. Hva gjør du i denne tråden, egentlig?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 16:42   #705
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hm. Hva gjør du i denne tråden, egentlig?

Jeg sier det samme hvert år.
Skjer det? Nei!

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 16:42   #706
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.347
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hm. Hva gjør du i denne tråden, egentlig?

Enhver tråd med over 200 innlegg kan være en mulig klassiker med nydelige avsporinger, uansett hva utgangspunktet var.

:gammelt FP-jungelord:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 17:19   #707
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Adventsstjernen tok vi ned i påsken og mannen min spiste opp de siste julekakene i går. Advents-/julekalenderen er omdøpt til julikalender, så nå er vi i rute igjen. Bare fire luker gjenstår.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 17:21   #708
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Ungene spiste smultringer til dessert i dag. Kransekakestengene ligger fortsatt i fryseren. Jul to the people!

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 17:29   #709
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.523
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Dette er en vinterstjerna og ikke julesstjerne, sant? Bør jeg kanskje ta ned vinterstjernen etterhvert?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 09-01-15 kl 14:06.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 17:34   #710
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Inspirert av denne tråden kom jeg på at jeg hadde kokesjokolade som jeg skulle lage konfekt av til jul i skuffen. Og sulten og fysen som jeg er, går den nå ned på høykant. Jeg som egentlig ikke liker mørk sjokolade en gang.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 17:55   #711
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.933
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Aha! Jeg visste det var noe jeg ikke hadde gjort. Jeje, fredagsgodteri godt som noe. :går og henter pepperkakene i skapet:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 18:03   #712
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Jeg har akkurat fått bort utebelysningen ved trappa. De har riktignok ikke vært koplet på strømmen siden mars.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 22:03   #713
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.252
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Dette er en vinterstjerna og ikke julesstjerne, sant? Bør jeg kanskje ta ned vinterstjernen etterhvert?

Den var fantastisk fin. Har dere klippet og trikset og mikset den selv? Eller er det slikt man kjøper ferdig?

Hos oss forsvant forøvrig den 7-arma adventsstaken på loftet på fredag for ei uke siden.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 00:00   #714
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.523
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Trikset og mikset med vanlige hvite a4 ark og stiftemaskin. Tror den godt kan gå som helårsstjerne.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 12:42   #715
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.339
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Den stjerna var fin!!
Kanskje du kan legge ut oppskriften, slik at vi har noe å jobbe med natt til julaften neste år?

Jeg har forresten fortsatt 5 bokser med julekaker på kjøkkenet. De står i veien og opptar masse plass i skapene, og i dag tidlig tenkte jeg på at det var på tide å kvitte seg med de og få ryddet boksene ut av kjøkkenet.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 14:01   #716
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Den stjerna var fin!!
Kanskje du kan legge ut oppskriften, slik at vi har noe å jobbe med natt til julaften neste år?

Jeg har forresten fortsatt 5 bokser med julekaker på kjøkkenet. De står i veien og opptar masse plass i skapene, og i dag tidlig tenkte jeg på at det var på tide å kvitte seg med de og få ryddet boksene ut av kjøkkenet.

Mine høner er veldig glad i kaker, så bare legg de i oppkjørselen her.... Vet ikke hvor langt det blir for deg å kjøre, men i god juleånd
Julestjernen henger fremdeles oppe, godt gjemt bak en altfor stor persienne, de er nesten samme farge til og med! Tror den henger der gjennom sommeren, er jo tross alt straks jul. Julepunten har kommet et hakk lenger opp i trappa, kun fordi mindten brukte den som hjelpemiddel til å få klatret over grinda... Fikk beskjed om å fjerne julehjertet mitt i vindu, sånn frekkhet! Det er et pent hjerte som ikke er julete, trass i snøkrystallene på det...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 14:46   #717
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.339
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Jeg gir gjerne julekaker til høner. Kan sende de med mannen på jobb i Oslo sentrum, han synes sikkert det er kjekt å lufte julekaker i mai.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 15:20   #718
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Dette er en vinterstjerna og ikke julesstjerne, sant? Bør jeg kanskje ta ned vinterstjernen etterhvert?

Slike laget storesøster på skolen før jul.
Igår ville hun vise meg noe de har laget på skolen. I taket hang det masse, gule, slike.
Mira: Å, så fine stjerner.
Storesøster: Mamma da, det er solsikker.

Så der har du løsning på problemet. Det er en hvit blomst du har i vinduet. Frem til slutten av november, da blir det på magisk vis en julestjerne igjen.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 21:45   #719
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Dersom jeg monterer og pynter pepperkakehuset med ungene nå til helga, er jeg da sinkesjuske eller bare veeeeldig tidlig ute?

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 23:41   #720
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Dersom jeg monterer og pynter pepperkakehuset med ungene nå til helga, er jeg da sinkesjuske eller bare veeeeldig tidlig ute?

Du kan jo montere det, og lakkere det, så det blir evigvarende??

Jeg fant igjen pepperkakedeig i skapet her forleden, som vi ikke rakk å bruke. Pepperkaker i mai hadde sikkert funka det også

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no