Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-10, 14:17   #681
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Da er første vott ferdig, og jeg er igang med nr 2
(eller mangler tommel da, må hente inn litt hjelp )

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv  
Gammel 18-02-10, 14:57   #682
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville strikke genser i voksen størrelse for første gang, og er nå i gang med denne til meg selv:

Strikker i mørkeblått Rauma vamsegarn.
Oppskrift fra "Strikkeboka" av Gerd Fjellanger (kan anbefales - masse fine oppskrifter!).

Vedlagte bilder
Filtype: jpg genser.jpg (46,7 KB, 348 visninger)
Gammel 18-02-10, 21:18   #683
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Holder på å strikke vanter til min mor, de skal toves, strikker med pt2 og tove
Er nettopp ferdig med tommelkilen, og skal nå legge kilemasker på egen pinne... Har aldri strikket tommel før, så jeg gruer litt

Hørtes ut som en tungvindt tommel?

Jeg strikker bare tommelmaskene med en annen tråd, setter de tilbake på venstre pinne og strikker dem en gang til med vottetråden. Når selve votten er ferdig, tar jeg ut den andre tråden og setter på pinner og strikker rundt.

Gammel 18-02-10, 23:46   #684
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Strikker i mørkeblått Rauma vamsegarn.
Oppskrift fra "Strikkeboka" av Gerd Fjellanger (kan anbefales - masse fine oppskrifter!).

Da må du se på den nyydelige babyen og moren på side 85.

Gammel 18-02-10, 23:52   #685
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Jeg er snart ferdig med en klassisk Marius-genser til meg, og har så vidt begynt på en med lilla bunnfarge og hvit og rosa mønsterfarger til storesøster.
Med mitt strikketempo får jeg kanskje brukt min før våren, storesøster må nok vente til neste sesong.

Gammel 19-02-10, 00:09   #686
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begynte på denne genseren i dag. Pannebånd og blomster utgår.

Gammel 19-02-10, 02:40   #687
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I går ble jeg ferdig med Sauen Shaun-kostyme til Lillestorebror. Jeg har brukt noen dager på å strikke dette for jeg strikker sent. Og så gikk jeg tom for garn og måtte haste avgårde og kjøpe mer. Dobbel tråd og pinne 15.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 19-02-10, 09:50   #688
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Å så fine dere er
Den boka er kjempebra, løp og kjøp til de som ikke har den.

Gammel 19-02-10, 09:51   #689
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

I går ble jeg ferdig med Sauen Shaun-kostyme til Lillestorebror. Jeg har brukt noen dager på å strikke dette for jeg strikker sent. Og så gikk jeg tom for garn og måtte haste avgårde og kjøpe mer. Dobbel tråd og pinne 15.

Så utrolig artig kostyme, flink er du.

Gammel 19-02-10, 10:48   #690
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Dumme kjolen/tunikaen ble jo aaaalt for stor til min 1,5åring mer passende til en 5åring vil jeg tro, må være noe galt med oppskriften

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 19-02-10, 12:03   #691
Siwa

Siwa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Hørtes ut som en tungvindt tommel?

Jeg strikker bare tommelmaskene med en annen tråd, setter de tilbake på venstre pinne og strikker dem en gang til med vottetråden. Når selve votten er ferdig, tar jeg ut den andre tråden og setter på pinner og strikker rundt.

Jeg fikk tips om å bare strikke de 9 tommelmaskene i en annentråd, og strikke videre, så tok jeg opp de tommelmaskene jeg skulle ha etterpå og tok bort den fargede tråden
Det var ganske enkelt faktisk...

Nå er vottene ferdige, og ligger i vaskemaskinen å blir tovet.. Spennede, mitt første votteprosjekt

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv  
Gammel 19-02-10, 12:07   #692
Siwa

Siwa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Hva er det bilde av der da *prøve å finne bilde på nett* ???
Klær til mor, barn eller leker

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv  
Gammel 19-02-10, 13:20   #693
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg holder på med Olive-genseren, og skal bli ferdig før OL er ferdig.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 19-02-10, 13:28   #694
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker disse vottene, i oransje og brunt. Til Maia. skal strikke dem i turkis og brunt til Felix etterpå. Str 4 år ble voksenstørrelse uten toving, så jeg er spent på hvordan de blir i størrelsen etter en runde i maskina.

Gammel 19-02-10, 13:41   #695
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva er det bilde av der da *prøve å finne bilde på nett* ???
Klær til mor, barn eller leker

Det er en dåpskjole. Men jeg vet ikke om du finner den på nett.

Gammel 19-02-10, 13:48   #696
Lizzie

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åh, den var lekker!

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg holder på med Olive-genseren, og skal bli ferdig før OL er ferdig.

Gammel 19-02-10, 17:02   #697
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

MegaMie: Fiiiiiine

Gammel 19-02-10, 17:39   #698
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk tips om å bare strikke de 9 tommelmaskene i en annentråd, og strikke videre, så tok jeg opp de tommelmaskene jeg skulle ha etterpå og tok bort den fargede tråden
Det var ganske enkelt faktisk...

Nå er vottene ferdige, og ligger i vaskemaskinen å blir tovet.. Spennede, mitt første votteprosjekt

Da er det ganske likt som jeg gjør det

Gammel 19-02-10, 21:11   #699
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Det må jo bli verdens vakreste Sauen Shaun!

Gammel 20-02-10, 19:58   #700
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Har strikket mine første leggvarmere til datteren min i dag. Skikkelig artig garn i flere farger. Skal starte med pannebånd nå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.