Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unpopular opinion-tråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-23, 11:08   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Man blir jo også farget av hvordan ting gjøres der man bor. Hos oss spiser fotballen ungene fra de er 8-9 år. Da kan ikke fotball kombineres med noe annet. Det er trening to ganger i uka, pluss en frivillig og kamp. Og siden vi har hall så er sesongen kun avbrutt av juleferien. Så det kan ikke kombineres med noe som helst. Og de er strenge på at man må møte og delta. Så alle andre fritidsaktiviteter mangler unger. Og fotballen opplever stort frafall når de blir 12-13. men da er det vanskelig å begynne med noe annet.

Ja, det er klart, mye avhenger av den enkelte klubb. Her prøvde eldste å kombinere konkurranseturn med fotball i 10-12-årsalderen, og der var det fotballen som måtte vike, og turninga som spiste opp tida og var umulig å kombinere med noe annet. Det førte til at hun sluttet med turn og fortsatte med fotball.

Gammel 15-03-23, 12:15   #2
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg taler overhode ikke for min syke mor og har ingen barn som har eller ønsker å satse i idretten. Mine barn er helt klart på den sosiale siden av idrett. Jeg synes likevel det bør være rom for dem som synes idrett er dødens alvor. Og at det er trist det settes opp mot hverandre som noe som umulig kan eksistere side om side.

Gammel 15-03-23, 12:20   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg taler overhode ikke for min syke mor og har ingen barn som har eller ønsker å satse i idretten. Mine barn er helt klart på den sosiale siden av idrett. Jeg synes likevel det bør være rom for dem som synes idrett er dødens alvor. Og at det er trist det settes opp mot hverandre som noe som umulig kan eksistere side om side.

Det er jo åpenbart rom for dem som synes idrett er alvor. De aller fleste idrettslag fokuserer jo på dem. Dermed er det ikke så rart at de fleste som diskuterer her, snakker om å gjøre ting bedre for dem som det per i dag gjøres mindre for.

Og, som når man diskuterer barn og unge som klarer seg veldig godt på skolen kontra dem som klarer seg dårlig, så er det synd at disse skal settes opp mot hverandre som grupper det ikke går an å ta hensyn til samtidig. Jeg synes jo vi, som samfunn, er forpliktet til å ta vare på begge (alle) gruppene.

Gammel 15-03-23, 11:15   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bedagelig anlagte barn som har sluttet på både det ene og det andre tidligere enn de ville ha gjort hvis det var rom for å være på trening uten prestere så veldig hele tiden. Jeg tror også man mister mange late bloomers hvis man ikke tar vare på de som ikke er dritgode når de er ti. (Ikke mine barn altså, der var det både evne, talent og innsats det skortet på. )

Datteren til en venninne var for eksempel skikkelig god i friidrett, men hadde null interesse i å konkurrere. Hun ville bare trene, men sluttet fordi det ble for mye press på å delta i konkurranse siden hun var «et talent». Hun var 12. Det er selvfølgelig ikke sikkert hun hadde vunnet VM hvis hun hadde fortsatt, men det kan jo godt være at hun hadde fått lyst til å konkurrere senere, men mistet muligheten siden hun følte for mye press såpass tidlig. Det må være rom for alle, også de som ikke er opptatt av å vinne hele tiden.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 15-03-23, 11:46   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring fra barne- og ungdomskor (i en kirke, riktignok) er at det er sangprøve, men den handler ikke om hvorvidt man får være med, men om hvor man plasseres i koret. Et kor har jo forskjellige stemmer.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 15-03-23, 11:53   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og når det gjelder idrettstilbud til unge(r), så er det fryktelig synd at det i veldig liten grad finnes noe i retning av «bedriftsidrett» før man blir voksen og får seg en jobb. Med tanke på både fysisk og psykisk helse (som jeg personlig er mye mer opptatt av enn av å finne og inspirere og fremelske dyktige idrettsfolk) er det jo så utrolig mye å hente hvis man hadde hatt morsomme idretts- og aktivitetstilbud der man ikke var forventet å prestere eller å vinne eller å bli målbart bedre for hvert år, men bare å være i aktivitet og ha det gøy sammen.

Gammel 15-03-23, 12:08   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du leser meg med vrangbrillene på, Input. Jeg skriver jo rett ut at jeg mener det bør være plass for dem også i idretten. Jeg vet ikke h or mange ganger jeg har skrevet BÅDE/OG. Jeg spiller feks frisbeegolf fullstendig uten ambisjoner.

Men det er helt klart at idrett også har en funksjon mht konkurranse og at fryktelig mange driver idrett for å konkurrere. Du hadde mistet veldig mange om idrett bare skulle være en sosial greie fullstendig blottet for konkurranse. Og for dem hadde det vært alt annet enn inspirerende om jeg plutselig insisterte på å delta i turnering i frisbeegolf, gjerne på lag med de som er sykt gode. Jeg verken kan eller ønsker det, og reglene er at når jeg spiller, så må jeg la de som er bedre gå før meg. Som er sunn fornuft i alle perspektiv.

Gammel 15-03-23, 12:22   #8
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Det er jo en veldig god grunn til at jeg ikke spiller. #tonedøv. Jeg hadde en kjæreste som både sang og spilte, og han hadde lyst til at vi skulle synge sammen. Han fikk den brilliante ideen at jeg skulle synge en tone han inn i sagen. Jadda. «Syng en E». Han kunne like gjerne bedt meg snakke kinesisk.

Gammel 15-03-23, 12:26   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du ikke klarer å forestille deg fotball uten konkurranse har du veldig dårlig fantasi. Eller en veldig annen definisjon av konkurranse enn meg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 15-03-23, 12:29   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvis du ikke klarer å forestille deg fotball uten konkurranse har du veldig dårlig fantasi. Eller en veldig annen definisjon av konkurranse enn meg.

Helst det siste, tenker jeg.

Eksempel: Hvis jeg og noen venninner står på hver vår side av et volleyballnett på stranda og slår en ball til hverandre, med mål om å slå den over flest mulig ganger uten at den treffer bakken, så er det en lek, der vi samarbeider om et felles mål. Hvis vi derimot prøver å få ballen til å treffe bakken på motsatt side av nettet, og får poeng når vi greier det, så er det konkurranse (løselig basert på den idretten vi kaller volleyball ). Ingen av delen er særlig høytidelig, eller innebærer seriespill og tabeller.

Min datter gikk som sagt på volleyballtreninger en periode, der de ikke stilte med noe lag i noen serie. Det var likevel full innsats på hver trening, og de delte inn i lag, som ønsket å vinne over motstanderlaget på den enkelte treninga. Hadde de ikke gjort det så hadde de jo ikke spilt volleyball, siden det er dette sporten går ut på.

Sist redigert av My : 15-03-23 kl 12:40.
My er aktiv nå  
Gammel 15-03-23, 12:31   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Jeg har ekstremt dårlig forestillingsevne for jeg klarer ikke å se for meg fotball uten konkurranse. Fint om du forklarer hvordan man spiler fotball uten å konkurrere om hvem som vinner.

Gammel 15-03-23, 12:45   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slapp aldri inn i korpset. Jeg forble evig aspirant uten å tas opp i juniorkorpset. Jeg var helt sikkert elendig, men kom ikke her å si at alle korps er inkluderende. Jeg fikk pokker ikke plass på reservebenken engang.

Jeg har vært lagleder i fotball i mange år og vært håndballtrener. Jeg har aldri behandlet noen slik jeg ble behandlet av det korpset jeg forsøkte å bli en del av.

(Ja, jeg er vonbråten.)

Gammel 15-03-23, 17:18   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg slapp aldri inn i korpset. Jeg forble evig aspirant uten å tas opp i juniorkorpset. Jeg var helt sikkert elendig, men kom ikke her å si at alle korps er inkluderende. Jeg fikk pokker ikke plass på reservebenken engang.

Jeg har vært lagleder i fotball i mange år og vært håndballtrener. Jeg har aldri behandlet noen slik jeg ble behandlet av det korpset jeg forsøkte å bli en del av.

(Ja, jeg er vonbråten.)

Jeg tror ting har endret seg, når jeg var unge så fikk ikke alle være med i korpset, nå opplever jeg at det er plass til alle. Slik er det iallfall her.

Gammel 15-03-23, 13:00   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror en av grunnene til at fotball er så enerådende for mange, spesielt gutter, blant annet er det Skilp er inne på - det er en lavterskelidrett med relativt lav inngangspris og lavt utstyrskrav, som gjør fotballen til en sosial arena for mange som ikke har andre sosiale arenaer. Det er mer enn en idrett.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 15-03-23, 13:55   #15
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heroisk innsats for å slå ut fotballen med skyllemiddel, Syrinx! Jeg kan bidra med at jeg etter noen år med pendling til England har funnet ut at jeg faktisk liker den klassiske lukten av engelsk vaskemiddel. (Der skal du virkelig slite for å finne parfymefritt!)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 15-03-23, 13:58   #16
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Heroisk innsats for å slå ut fotballen med skyllemiddel, Syrinx! Jeg kan bidra med at jeg etter noen år med pendling til England har funnet ut at jeg faktisk liker den klassiske lukten av engelsk vaskemiddel. (Der skal du virkelig slite for å finne parfymefritt!)

Jeg og. Kidsa drar til svigers et par uker hver sommer, og siden svigermor har full service kommer de alltid hjem med en koffert full av rene, nydelig luktende klær.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 15-03-23, 14:01   #17
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Forøvrig mener jeg (basert på en annen tråd) at det er å sy digre puter under armene på kidsa å la dem beholde penger de har fått ved en feiltagelse. Ut fra svarene i tråden jeg ble inspirert av antar jeg at dette er en upopulær mening.

banana er ikke aktiv  
Gammel 15-03-23, 14:05   #18
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Forøvrig mener jeg (basert på en annen tråd) at det er å sy digre puter under armene på kidsa å la dem beholde penger de har fått ved en feiltagelse. Ut fra svarene i tråden jeg ble inspirert av antar jeg at dette er en upopulær mening.

Gitt at ungene er store nok til å forstå at det ble gjort en feil er jeg enig.

Gammel 15-03-23, 22:42   #19
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg er i prinsippet enig, og tåler fint å høre det i hvilken som helst tråd.

Gammel 15-03-23, 13:56   #20
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skulle ønske at parfymert skyllemiddel ikke eksisterte (liker IKKE skyllemiddellukt, men så liker jeg strengt tatt ikke parfyme heller ).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.