|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unpopular opinion-tråd
Ja, det er klart, mye avhenger av den enkelte klubb. Her prøvde eldste å kombinere konkurranseturn med fotball i 10-12-årsalderen, og der var det fotballen som måtte vike, og turninga som spiste opp tida og var umulig å kombinere med noe annet. Det førte til at hun sluttet med turn og fortsatte med fotball.
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Sv: Unpopular opinion-trådJeg taler overhode ikke for min syke mor og har ingen barn som har eller ønsker å satse i idretten. Mine barn er helt klart på den sosiale siden av idrett. Jeg synes likevel det bør være rom for dem som synes idrett er dødens alvor. Og at det er trist det settes opp mot hverandre som noe som umulig kan eksistere side om side.
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Det er jo åpenbart rom for dem som synes idrett er alvor. De aller fleste idrettslag fokuserer jo på dem. Dermed er det ikke så rart at de fleste som diskuterer her, snakker om å gjøre ting bedre for dem som det per i dag gjøres mindre for.
|
|
#4 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Unpopular opinion-trådJeg har bedagelig anlagte barn som har sluttet på både det ene og det andre tidligere enn de ville ha gjort hvis det var rom for å være på trening uten prestere så veldig hele tiden. Jeg tror også man mister mange late bloomers hvis man ikke tar vare på de som ikke er dritgode når de er ti. (Ikke mine barn altså, der var det både evne, talent og innsats det skortet på. |
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Unpopular opinion-trådMin erfaring fra barne- og ungdomskor (i en kirke, riktignok) er at det er sangprøve, men den handler ikke om hvorvidt man får være med, men om hvor man plasseres i koret. Et kor har jo forskjellige stemmer.
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Unpopular opinion-trådOg når det gjelder idrettstilbud til unge(r), så er det fryktelig synd at det i veldig liten grad finnes noe i retning av «bedriftsidrett» før man blir voksen og får seg en jobb. Med tanke på både fysisk og psykisk helse (som jeg personlig er mye mer opptatt av enn av å finne og inspirere og fremelske dyktige idrettsfolk) er det jo så utrolig mye å hente hvis man hadde hatt morsomme idretts- og aktivitetstilbud der man ikke var forventet å prestere eller å vinne eller å bli målbart bedre for hvert år, men bare å være i aktivitet og ha det gøy sammen.
|
|
#7 |
|
Shake it out!
|
Sv: Unpopular opinion-trådDu leser meg med vrangbrillene på, Input. Jeg skriver jo rett ut at jeg mener det bør være plass for dem også i idretten. Jeg vet ikke h or mange ganger jeg har skrevet BÅDE/OG. Jeg spiller feks frisbeegolf fullstendig uten ambisjoner.
|
|
#8 |
|
Shake it out!
|
Sv: Unpopular opinion-trådDet er jo en veldig god grunn til at jeg ikke spiller. #tonedøv. Jeg hadde en kjæreste som både sang og spilte, og han hadde så lyst til at vi skulle synge sammen. Han fikk den brilliante ideen at jeg skulle synge en tone han inn i sagen. Jadda. «Syng en E». Han kunne like gjerne bedt meg snakke kinesisk.
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Unpopular opinion-trådHvis du ikke klarer å forestille deg fotball uten konkurranse har du veldig dårlig fantasi. Eller en veldig annen definisjon av konkurranse enn meg.
|
|
|
#10 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Helst det siste, tenker jeg.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 15-03-23 kl 12:40. |
|
|
|
|
#11 |
|
Shake it out!
|
Sv: Unpopular opinion-trådJeg har ekstremt dårlig forestillingsevne for jeg klarer ikke å se for meg fotball uten konkurranse. Fint om du forklarer hvordan man spiler fotball uten å konkurrere om hvem som vinner.
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Unpopular opinion-trådJeg slapp aldri inn i korpset. Jeg forble evig aspirant uten å tas opp i juniorkorpset. Jeg var helt sikkert elendig, men kom ikke her å si at alle korps er inkluderende. Jeg fikk pokker ikke plass på reservebenken engang.
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg tror ting har endret seg, når jeg var unge så fikk ikke alle være med i korpset, nå opplever jeg at det er plass til alle. Slik er det iallfall her.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Unpopular opinion-trådJeg tror en av grunnene til at fotball er så enerådende for mange, spesielt gutter, blant annet er det Skilp er inne på - det er en lavterskelidrett med relativt lav inngangspris og lavt utstyrskrav, som gjør fotballen til en sosial arena for mange som ikke har andre sosiale arenaer. Det er mer enn en idrett. |
|
|
|
|
#15 |
|
kamerat
|
Sv: Unpopular opinion-trådHeroisk innsats for å slå ut fotballen med skyllemiddel, Syrinx!
|
|
#16 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg og. Kidsa drar til svigers et par uker hver sommer, og siden svigermor har full service kommer de alltid hjem med en koffert full av rene, nydelig luktende klær. |
|
|
|
|
#17 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Unpopular opinion-trådForøvrig mener jeg (basert på en annen tråd) at det er å sy digre puter under armene på kidsa å la dem beholde penger de har fått ved en feiltagelse. Ut fra svarene i tråden jeg ble inspirert av antar jeg at dette er en upopulær mening. |
|
|
|
|
#18 |
|
Shake it out!
|
Gitt at ungene er store nok til å forstå at det ble gjort en feil er jeg enig.
|
|
#19 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Jeg er i prinsippet enig, og tåler fint å høre det i hvilken som helst tråd.
|
|
#20 |
|
Permakulturell
|
Sv: Unpopular opinion-trådJeg skulle ønske at parfymert skyllemiddel ikke eksisterte (liker IKKE skyllemiddellukt, men så liker jeg strengt tatt ikke parfyme heller
![]() |
|
|