Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #13

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-22, 16:02   #681
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #13

Under 15 oppmøtte på SIAN-arrangement i sentrum i dag. Tjukt av folk på ungdomsrådet sitt motarrangement, som avholdes i klatrehallen 1 mil unna (gratis klatring, mat og konsert), så ingen fare for at det blir konflikter mellom deltakerne der og de få SIAN-tilhengerne.

Gammel 27-08-22, 16:20   #682
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nivå2 på håndballturneringer.

Knerten spiller på et håndballlag med ganske dårlige resultater. Det å være på cup er stas fordi de henger sammen og har det kult, men det har ikke vært så gøy med kampene fordi de taper så brutalt. Men nå fant vi en cup som selv for Gutter15 hadde en egen pulje for lag som spiller på nivå2. Nå har de både vunnet og tapt kamper, og går videre til sluttspill. De har spilt jevne kamper og alt har vært gøy. Mestringsfølelse er så viktig for å holde dem i idretten.

Har du meir info om denne?

Gammel 27-08-22, 16:39   #683
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At ingen møtte opp på SIANs markering her i byen.

Jeg gikk tilfeldigvis forbi, og det var flott å se at de eneste tilstede var noen tilfeldig forbipasserende, og selvfølgelig politiet. Triste greier at vi må bruke ressurser på disse klovnene.

Gammel 27-08-22, 16:40   #684
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og der så jeg at Stompa var glad for akkurat det samme.

Gammel 28-08-22, 14:15   #685
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Sommerferien i Formel 1 er over. Raceday.

Gammel 29-08-22, 19:26   #686
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjennomført et jobbmøte som har vært krevende å organisere, der jeg selv holdt en presentasjon jeg grudde meg litt for, fordi jeg har hatt for dårlig tid til å forberede meg. Og mottok uforholdsmessig mye skryt i etterkant, både av de andre møtedeltakerne, og ikke minst av sjefen min. Godt å være ferdig i alle fall!

Gammel 29-08-22, 20:56   #687
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 59
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

En venninne ringte for å fortelle at hun hadde brukt to av "mine" oppskrifter i går (jeg har en matside på Face) og spesielt kjeksene hadde gjort stor suksess hos både familie og naboer.

Gammel 29-08-22, 21:02   #688
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En tanteunge på TV.

Jeg har altså de fineste tanteungene. Bare så dere vet det.

Gammel 29-08-22, 21:04   #689
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Yngste som ikke klart å gå på trening i dag av ulike grunner, og som jeg fikk lokket med på en kveldstur i stedet. Vi hadde en nydelig tur i skog og fjell, gikk oss vill på stier, og kom hjem med gjørmete sko og kvister i håret. Bare koselig prat hele veien. Og en aldeles nydelig sol på himmelen i kveld.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 29-08-22, 21:27   #690
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

En ung mann i «gjengen» min skal ta fagprøven som kokk om et par uker.
Jeg er en stor tilhenger av at det utdannes fagarbeidere, og i særdeles kokkefaget som er mitt gamle fag som jeg tok fagbrev i for fryktelig mange år siden.
Nå skal jeg være mentor for han frem til prøven, og i dag har vi øvd på utspørringsdelen, og jobbet med råvareforståelse.

-Hva er eggets egenskap i en kake med basis på eggedosis?
-Enn når smør og sukker røres hvitt og tilsettes et og et egg?
- Hva består en klassisk Boquet Garni av, (og etter rett svar) hva tilsettes med hell når det er fiskekraft som skal kokes?
- Hvor mange og hvilke allergener er merkingspliktig?
-Hvordan klares en consomme enkles og best?

Osv, osv.

Til helgen skal vi jobbe med tidsdisponeringen under prøvedagene.
Han har jobbet som kokk i flere år, og teorien har han bestått, så det er bare å trygge den kunnskapen han har i en prøvesituasjon med en streng sensor og nemnd.

Jeg kjenner at jeg lever når jeg gjør sånt som det her, altså

Jeg kan melde om at han, eller kanskje jeg skal si vi bestod med glans i dag.

Jeg er så imponert ettersom dette er en praksiskandidat, og det er mye man burde ha teoretisk skolelærdom om i kokkefaget.

Han fikk en sniktitt på råvarer allerede fredag, og ut fra det har vi jobbet med ulike scenarioer (ikke vanskelig å skjønne hva hysj skal brukes til, lzm. ).
Etter første dag i går (da har han jo oppgaven) trengte han litt ballspill på dagen i dag, så dag gjorde vi det.
Jeg er veldig stolt over han og sto klar med blomster og champagne 15 min etter at han fikk vurderingen i ettermiddag. Forøvrig innkjøpt på forhånd med full tro på bestått.

Og sjokoladekremen i paien han måtte lage var min oppskrift. Den ble svært godt mottatt og skrytt av av av nemnda.

Gammel 29-08-22, 22:05   #691
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Gratulerer til dere begge, Nextlife.

Gammel 29-08-22, 22:06   #692
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Sommerferien i Formel 1 er over. Raceday.

Det er eldste sønnen min veldig glad for også.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 01-09-22, 13:50   #693
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Studiefridag, som fremdeles kan gjennomføres på et solvarmt svaberg, med en dukkert nå og da. Grenland, altså.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 01-09-22, 13:53   #694
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Herlig dag ved vannet med trinnet. Sandvolleyball, discgolf og stratego i strålende solskinn. Og femten grader, men hey, hvem teller?

Gammel 01-09-22, 14:18   #695
Serafin

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Å komme inn på grupperommet 1345, og der sitter Lillesøster, kompis og en helt ukjent gutt (for meg) og spiller sjakk sammen med assistenten til Lillesøster. Og ved veggen står gitaren som Lillesøster hadde med hjemmefra, som spes.ped/kontaktlærer har skiftet strenger på, og skal stemme til henne i morgen, så hun kan øve litt hjemme også.

Den omsorgen, tilretteleggingen, fleksibiliteten som vi opplever nå. Jeg kunne forgylt hele gjengen.

Vi har fått et nytt liv, en ny hverdag. Og selv om jeg nå kjenner hvor sliten jeg har vært, så fytti, det er verdt det.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 01-09-22, 14:44   #696
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Skjønner det har gått bedre ut over i uka enn det gjorde på mandag/tirsdag. Veldig godt å høre Serafin! Heier på deg, skolen og ikke minst Lillesøster!

Gammel 01-09-22, 15:18   #697
Serafin

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Skjønner det har gått bedre ut over i uka enn det gjorde på mandag/tirsdag. Veldig godt å høre Serafin! Heier på deg, skolen og ikke minst Lillesøster!

Mandag gikk blah. Tirsdag litt bedre. I går virkelig ikke bedre fra morgenen av, men veldig bra utover dagen. Og i dag rimelig bra hele veien.

OG - vi fikk ordnet pass i går! Bare DET!

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 01-09-22, 17:58   #698
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Både pass og en ganske bra dag, så flott å lese Serafin.

Jeg møtte en nabo og ble med til bakhagen deres, hvor vi fikk en lang og koselig prat om alt og ingenting. Fint vær, altså sol, lite vind og passe varmt, det er også noe jeg er glad for i dag.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 01-09-22, 18:06   #699
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

En liten tur i ettermiddag.

Gammel 01-09-22, 18:36   #700
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Hyggelig middag med de to eldste i dag.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.