Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-16, 11:41   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

I kveld er det sjetteklassingene som kommer på førjulskos. Jeg skal selvsagt lage grøt i pinnekjøttgryta igjen, og jeg har laget pepperkakeskilt som de skal pynte.

Gammel 19-12-16, 14:12   #2
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gaver mellom barna begynte i fjor, da søster lagde en fin gave til bror og bror ikke gadd å lage tilbake... da ble jeg så sur på sønnen at jeg sa han fikk ta egne penger og kjøpe noe til henne... i år ville da søster kjøpe noe til bror for egne penger fordi han var så snill å bruke egne penger på henne i fjor... da syntes jeg så synd på henne at hun fikk 50 kroner av meg. Dermed må han få det samme.... enda han også i år ikke ofrer søsteren en tanke i gaveracet. Angrer litt nå på at jeg ikke holdt fast ved at de må bruke egne penger på hverandre. Jeg tror det ville vært mye mere stas for dem, og føltes mye "viktigere" på en måte. De har jo sparepenger i bøssa begge to. Og datteren ville mer enn gjerne gjort det sånn. Og summen kunne jo vært symbolsk. Hun fant jo en gave til 23 kroner til han...

Betaler dere for barnas gaver til hverandre?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 14:13   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg betaler for dem ja. Og for ungenes smågaver til sine venner.

Gammel 19-12-16, 14:15   #4
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Urk, det bodde små dyr i den store kakeboksen! Så nå koker jeg den! Og dør litt innvendig! :urk:

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 14:18   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Urk, det bodde små dyr i den store kakeboksen! Så nå koker jeg den! Og dør litt innvendig! :urk:

Auda.

I min bodde bare pepperkaker fra i fjor.

Gammel 19-12-16, 14:17   #6
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Trur faktisk eg er ferdig med alle julepresangane. Gjenstår innpakking, men det fikser eg i løpet av morgondagen trur eg.

Gammel 19-12-16, 14:20   #7
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke trenger å kaste den for å kjøpe ny, men det holder hardt. Sant dyrene dør av kokende vann?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 14:21   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg prøver å si til meg selv at jeg ikke trenger å kaste den for å kjøpe ny, men det holder hardt. Sant dyrene dør av kokende vann?

Det gjør de. Pepperkakene fra i fjor var heldigvis døde allerede.

Gammel 19-12-16, 14:25   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger til rette for søskengaver, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 14:40   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker jo også det når de blir eldre, men mine er snart 4 og 5 1/2, og ikke veldig opptatt av det, men skal høre hva de vil selv. Det er jo koselig, da.

Gammel 19-12-16, 14:47   #11
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Vi begynte med det når gutta var 4. Jeg tar med en og en til byen, vi spiser noe lettvint (a'la Burger King), kikker i butikker og finner gavene, skravler en hel haug, går på kafé og drikker kakao og tar bussen hjem. Gutta gleder seg til dette i månedsvis.

Gammel 19-12-16, 14:51   #12
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Mine unger gir også (små) gaver til hverandre. De to eldste får penger og fikser selv. Minstemann må ha litt voksenassistanse.

Herr har jeg syk lillemann i dag, men aldri så galt at det ikke er godt for noe. Nå er nemlig skittentøyskurvene så godt som tomme, gommen som kom alt for seint på kok i går, er ferdig og vi har bakt ut sjokoladekjeksene jeg lage deig til i går. Og vi har sett julefilmer og kost oss i sofaen.

Gammel 19-12-16, 18:27   #13
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Mine har fått av hverandre hele veien, uten å være involvert sjøl, jeg har bare skrivi litt forskjellig på lappene... Noe fra oss, noe fra nissen, noe fra søsken. Så ja, jeg betaler jo alt. Spurte storebror i stad om han ville gi noe til brødrene, og da var han usikker, siden han ikke hadde penger. Jeg burde tatt dem med i butikken en og en, men det blir for mye logistikk, så det får bli neste år. I år blir det gave fra oss, fra lillebror til storebrødrene og fra storebrødrene til lillebror.

Gammel 19-12-16, 18:30   #14
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg måtte plutselig handle en gave til ungene fra noen. Da ble det visst Elsa-dukke med forferdelig store øyne på minste likevel. Jeg er for kvalm til å svelge kameler. Hun kommer til å dåne av lykke.

Gammel 19-12-16, 21:10   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Pepperkakehuset er montert, og ungene har trillet kuler av all marsipanen. Og etter jobb fikk jeg handlet gavene til ungene fra pappa.

Pepperkakehuset må vente til onsdag med å bli pyntet. I kveld ble det for sent for ungene, og i morgen skal minstejenta i bursdag hele ettermiddagen. Men i fjor ble det ikke pyntet før etter jul, like før det ble knust, så jeg har trua i år.

Gammel 19-12-16, 21:57   #16
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har delegert juletreinnkjøp til mann og datter! Det viser hvor hanglete jeg er altså.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 22:03   #17
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Har kjøpt den siste gava. Nå blir det ikke flere heller, for toåringen leverte middagen sin i retur rett i ansiktet mitt, så da veit jo vi hva vi har å sysle med den neste uka.

Gammel 19-12-16, 22:24   #18
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Huff og huff Matilda. God bedring til minstemann. Satser på at det er over på en dag eller to.

I morgen er det nissefest i barnehagen. Grøt til lunsj, de skal gå rundt juletreet, ha julequiz (mellomste elsker slikt) og så kommer nissen på besøk. Vi har en barnenissedrakt som storebror har brukt tidligere og som lillebror vil bruke i morgen. Da ble lillesøster lei seg siden hun ikke har noe slikt så hun og mannen dro ut og kjøpte nissejentekjole til henne. Hun ble så fornøyd at hun har gått rundt med den i hele kveld og kommer nok til å bruke den i barnehagen både i morgen og onsdag. Onsdag er siste dag både på skolen og i barnehagen.

Gammel 20-12-16, 20:43   #19
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Begynner å bli sånn høvelig ferdig med gavene. Må bare få pakket inn og se om noe mangler. Jeg har en liten ting å kjøpe til tanteskatten, men vet ikke helt hva enda. Jeg skal ha familien på grøt på torsdag så da er huset ferdigvasket, ryddet og pyntet, og dermed kan jeg bruke fredag til siste innspurt når det gjelder gaver og mat.

Gammel 20-12-16, 20:55   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da tror og mener jeg at alle julegaver er i boks.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.