Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så flotte kaker ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-13, 23:43   #681
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Anikka, her.

Jeg har laget cakepops for første og definitivt siste gang. Glasuren ble for tykk, kulene bare løsnet og gikk i oppløsning. Skikkelig bortkastede timer. Ikke smakte det godt en gang.

Og idag får jeg visst ikke limt inn bildet heller... Sorry folks. Kanskje linken virker?

Auda! Mye arbeid.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 00:09   #682
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anikka: Tusen takk for at du deler.

Skremmeren - jeg klarer ikke, selv med mengder av godvilje, og se at dette er en eplekake. Du har ikke blandet oppskriften med sukkerbrød?

Gammel 05-11-13, 07:45   #683
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Nyyydelige cakepops, Anikka.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 10:26   #684
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De så så LEI seg ut!

Gammel 05-11-13, 13:36   #685
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Fantastiske cakepops!

Gammel 05-11-13, 13:50   #686
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anikka, her.

Jeg har laget cakepops for første og definitivt siste gang. Glasuren ble for tykk, kulene bare løsnet og gikk i oppløsning. Skikkelig bortkastede timer. Ikke smakte det godt en gang.

Og idag får jeg visst ikke limt inn bildet heller... Sorry folks. Kanskje linken virker?

Mine ble også slik. Første og siste gang jeg laget cake pops, gitt.

Gammel 05-11-13, 13:51   #687
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Å, jeg har jo en kake som hører hjemme her.
Denne er fra i fjor, da jeg prøvde meg på Lego kake til 6-åringen.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 14:19   #688
konsulenten
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 14:21   #689
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Ojda.

Gammel 07-11-13, 23:42   #690
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å herregud! :tisserpåmeg: Er det lov å si at den var jævlig stygg? Eller var det frekt? Altså, det er ingenting å si på verken innsatsen eller kreativiteten. :imponert:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 01:37   #691
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Mex - takk for at du realitetsorienterer meg. Jeg har tenkt at legokake sikkert ikke er vanskelig, men nå ser jeg jo at jeg tar feil. Slik hadde min også garantert blitt seende ut.

Gammel 08-11-13, 02:06   #692
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Den røde klossen var jo nesten litt fin da.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 09:28   #693
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Hvis jeg skulle gjort det igjen. Så hadde jeg brukt smørkrem på hele kaka, og droppet dette fondant greiene. Og så hadde jeg testet ut fargene litt på forhånd...
Og så hadde jeg passet på at jeg hadde hatt en myk nok smørkrem (det hadde jeg ikke her..) .. og så har jeg kjøpt inn et litt bedre redskap enn en slikkepott - som er brukt her ..
.. om ikke annet. Man lærer.

Gammel 08-11-13, 09:29   #694
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Å herregud! :tisserpåmeg: Er det lov å si at den var jævlig stygg? Eller var det frekt? Altså, det er ingenting å si på verken innsatsen eller kreativiteten. :imponert:

Men du har jo helt rett!
Det som skulle være blått, ser jo bare .. ehh.. ekkelt ut..

Gammel 08-11-13, 15:07   #695
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Trodde det var et forsøk på grønn jeg...

Gammel 08-11-13, 22:33   #696
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 22:53   #697
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

herlig!
Spørs om jeg og kan delta her utover uka, skal bake litt for mange kaker og en av dem skal visstnok være ei sjørøverskute...

Gammel 11-11-13, 00:20   #698
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Gleder meg virkelig til å se flere kaker. Denne tråden får meg bestandig i godt humør.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 00:46   #699
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jonas har bestilt en sånn kake til bursdagen sin, men jeg har ingen tro på hverken mine evner eller tålmodighet til ett sånt prosjekt.

Gammel 11-11-13, 00:54   #700
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har også laget cake pops en første og siste gang. De så cirka like ut som dine, Anikka

Den Legokaka.. Utrolig bra innsats, men kjipt når realiteten innhenter en. Har et par sånne på merittlista, hehe.

Jeg laget en skikkelig stygg kake i går som absolutt hadde fått innpass her, men glemte beleilig nok å ta bilde av den. Ville ikke tro at den smakte særlig godt heller, men den ble faktisk spist opp til tross for at vi hadde en nydelig firkløverkake i tillegg

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
besteste kaketråden, veltet gris

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.