Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-13, 23:00   #681
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.993
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.


Jeg har glemt poden sin julestrømpe hjemme.

Kjedelig. Men har hørt om andre som bruker en stor ull sokk. Har du det tilgjengelig?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 23:02   #682
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.952
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kjedelig. Men har hørt om andre som bruker en stor ull sokk. Har du det tilgjengelig?

Nei, har ikke det heller. Finner nok på noe.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 23:16   #683
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.993
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

En kurv av et eller annet slag?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 23:29   #684
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.564
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Nei, har ikke det heller. Finner nok på noe.

Jeg hang opp en strømpebukse en gang når jeg var liten, tror jeg så for meg at begge beina ble fylt, og at det dermed ble mer godis. Du kan jo prøve det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-13, 00:39   #685
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.812
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg fant ikke julestrømper etter noen av barna i år. Skjønner ingenting! Lurer på hvor de ble lagt i fjor?? Men jeg fant påskeeggene så i år vikarierer de for julestrømper...

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-13, 23:49   #686
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.995
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Den som ikke er rimelig godt igang nå kan i grunnen vente til neste år.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 00:11   #687
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg er egentlig glad det er ett år til neste jul. Jeg både liker og ikke liker jula. Den er egentlig ett ganske merkelig fenomen.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 13:24   #688
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jada, her er det meste for julen 2014 i boks allerede!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 21:11   #689
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.256
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Smoothie, her.

Jeg er egentlig glad det er ett år til neste jul. Jeg både liker og ikke liker jula. Den er egentlig ett ganske merkelig fenomen.

Jeg er enig. Jula har vært overraskende slitsom i år. Ikke på grunn av høye krav og forventninger, men en kombinasjon av tidvis krevende barn, variabel form på meg og krevende nitti år gamle besteforeldre har gjort at jeg er glad de største selskapelighetene er over nå, selv om det også har vært koselig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 21:36   #690
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.246
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jula er både og synes jeg.
Formiddagen igår, veldig fin og rolig, selskapet var koselig det også, men veldig heseblesende.

Idag har vi roet ned, mens det er mye selskapligheter fremover.

En ting er iallefall sikkert, neste jul er vi hjemme.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 21:58   #691
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.993
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Fantastisk å feire jul i eget hus i år med familie og slippe å reise! Nydelig å våkne i egen seng, la barna kunne leke med det de har fått og slippe å pakke ned julegaver i bag. Få planer og selskap.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 22:02   #692
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 29.289
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Den som ikke er rimelig godt igang nå kan i grunnen vente til neste år.

Mentalt sett igang med planleggingen av jula 2014 jeg.

Og den ene gaven er i boks, også.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 22:04   #693
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 29.289
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Fantastisk å feire jul i eget hus i år med familie og slippe å reise! Nydelig å våkne i egen seng, la barna kunne leke med det de har fått og slippe å pakke ned julegaver i bag. Få planer og selskap.

enig.

Jul i eget for hus første gang i år. Opprinnelig så jeg for meg at vi skulle finne på noe sammen med min bror i dag, siden vi ikke var sammen med dem i går, men de hadde andre planer viste det seg tidlig, så i dag har vi hatt en lat, trøtt, rolig, deilig hjemmedag uten en eneste plan, riktig deilig. I morgen fortsetter vi det sosiale, og det blir kjekt det, men hjemme, egen seng, gavene i hus... jepp, jeg digger jul i eget hus.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 22:06   #694
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Verden er gal. 364 dager igjen til jul, og folk har allerede pyntet!

Det måtte jo sies.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 22:08   #695
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.993
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mentalt sett igang med planleggingen av jula 2014 jeg.

Og den ene gaven er i boks, også.

Fortell!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 22:45   #696
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 29.289
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Fortell!

Julegaven til min bror neste år kjøpte jo mamma for meg for et par uker siden. Et par mnd etter at hun minnet meg på at julegaven han fikk i går hadde hun kjøpt for meg i romjula i fjor. Juleserviset de samler på, på salg.Neste år skal han få sausnebb, det er ikke å oppdrive her i byen, og han ønsket seg ikke mindre enn to, så da mamma dukket over to stykker fikk jeg en sms om det passe meg å gi ham dem neste jul. Finfint.

vi har altså hatt jul i eget hus for første gang i år, og jeg gleder meg allerede til å gjøre det igjen neste år. I år hadde vi mine foreldre her, jeg vet at de sannsynligvis skal være hos min bror neste år, og tenker å bruke året på å friste svigermor til å ta turen neste år... Men vi skal klare oss bare vi i familien også, dagen i dag har vært kjempedeilig, bare oss, ingen planer, bare kos. (Ja, og oppryddingen etter i går. Jeg sa det når vi la oss, rotet går ikke sin vei i natt. Mannen fastslo i morges at det hadde jeg dessverre rett i)

Også, helt typisk for meg, er jeg fast bestemt på at neste år skal vi gjøre mye av det samme.... litt tidligere.

Sånn siden det å "oi, søren, jeg visste det var NOE, vi må lage julekort!" ikke er det mannen setter mest pris på klokken seks om morgenen fredag 20. desember. De som skulle bli levert ble levert samme kveld, og resten gikk med posten lille julaften, og jeg har da fått bekreftet at et av de er kommet frem i alle fall. Å lage sjokoladetrøfler lille julaften kan være kos, men ikke når man samtidig ikke egentlig er ferdig med å pakke gaver, rydde hus eller pynte.

Men, som jeg skrev i en sms til mamma, jeg prioriterer det som er viktig for oss, også blir det jul tilslutt.

Og det ble det jo, men neste år skal jeg ikke stryke klærene våre PÅ julaften...

Også skal jeg før søren huske å ta med øyedråper til eldste når vi drar til min bestemor. Sånn siden det å gå fast på allergimedisin året rundt åpenbart ikke er nok til at han kan tilbringe en times tid i et hus hvor der bor en katt.

Men hey, det blir jo jul selv om han dro på gravstedet sammen med min far, og ble levert hjem til oss sånn rundt en time etter at mine foreldre skulle vært hos min bror, men da ble de jo så sene hit at jeg RAKK jo å både stryke klær, skrelle poteter, støvsuge kjellergangen og rydde badet før de kom...

Og maten ble ferdig i tide (om enn måltidet begynte fem over fem siden eldste "oioioi, måtte på dooooo!!!" i det vi skulle sette oss til bordet. Og smakte fortreffelig. Nissen kom etter andre runde av "på låven sitter nissen" etter at vi hadde sunget alle de sangene vi kunne, gavene falt i smak, og jo, alt i alt, en fin julefeiring.

Jeg vil gjenta det meste slik neste år, men helst være LITT mer i forkant.

Sånn siden jeg jo egentlig har deltatt i denne tråden her siden august eller noe sånn er det for dumt å kjøpe julegave til min datter og min mann lille julaften.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 23:52   #697
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.993
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg startet tidlig i år med gaver, men brukte likevel lang tid på å komme i mål med alt. Neste år starter jeg enda tidligere! Skal være tidligere ute med julekort og ta flere bilder så vi ikke må ta det eneste som ble halvveis brukbart.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 00:10   #698
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.083
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Julaften her ble så perfekt som jeg ikke kan huske det har vært før med barn i hus.
Gutta var hypre ja, men i strålende humør. Nissen kom rett etter middag halv syv, og guttene sang så fint for han/henne. (Det var min venninne som var nisse, i en super drakt, jeg var nisse hos dem først. D sa at han likte MYE bedre denne nissen enn mannenissen i barnehagen...for dette var damenisse! Men så er det slik at nissen i barnehagen OGSÅ var en damenisse. ) Vi skypet med min bror kl 21 så han fikk se gutta åpne pakkene fra dem. For D ble det årets gave! Han fikk en relativt stor Buzz Lightyear figur, og den er med OVERALT nå.
Ungene fikk gaver først og når de stupte i seng 22:30 (!) så var det vi voksne som koste oss med rolig pakkeutdeling. Jeg kjørte min mamma hjem halv to på natten. Vi hadde det fantastisk!
Jeg må bare legge med bildet av guttene og nissen:

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 00:13   #699
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.993
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Så flott at det ble så bra, Taien!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 00:15   #700
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.952
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Så glad jeg ble nå, Taien.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no