Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skrytetråd III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-10, 22:51   #661
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrytetråd III

Opprinnelig lagt inn av Tuttan, her.

Salt: Om du henviser til mine sokker om fletting, so er det ikkje fletter men spiralstrikk. Enkelt og veldig effektfullt Kan du rett og vrang masker, kan du dette også

Neida, jeg skrev perler også! Men oppløftende å lese at jeg kan det siden jeg kan rett og vrang!

Salt er ikke aktiv  
Gammel 11-11-10, 17:37   #662
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Ferdig med skjørt:

Og en jakke tidligere i måneden:

Begge i Lett Lopi fra Birgirsdottir.

Gammel 11-11-10, 19:00   #663
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

De hanskene var nydelige!

Jeg har sydd kjole til venninne på bestilling:

For en nydelig kjole og den fargen.

Ema er ikke aktiv  
Gammel 11-11-10, 20:01   #664
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Spoon! Det var bare helt NYDELIG!

cilen er ikke aktiv  
Gammel 12-11-10, 22:16   #665
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Fionas top til Hvit, i egenvalgt garn som ikke klør (Baby merino fra Drops):
(tannlaus, hvem?)

Glemte knapphull så det ble provisorisk løsning.

Gammel 13-11-10, 00:00   #666
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg startet på denne i høst, og ble akkurat ferdig slik at mamma kunne montere den forleden dag. I går ble det halsstrikking og festing av den, og vips: Ferdig genser. Artig og fin klassiker.

Sist redigert av Dronningen : 14-11-10 kl 14:28.
Dronningen er ikke aktiv  
Gammel 13-11-10, 20:06   #667
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Kjempefin Maruisgenser Dronningen.
Mon tro om jeg skulle fått fikset en sånn.

Gammel 13-11-10, 20:47   #668
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde veldig lyst på en god gammel klassiker. Den blåfargen klar meg også godt , så av slike shallow'e årsaker så ble det den.

Dronningen er ikke aktiv  
Gammel 13-11-10, 20:56   #669
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mariusgenser er den fineste!

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 13-11-10, 21:02   #670
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sydd mere.

Flaskegrønn fleecekjole med strikket hals og hjerte i ull, man fryser ikke når man har denne på.

Jadegrønn ullkjole

Velourkjole med tyllkant.

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 13-11-10, 21:21   #671
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

De ullkjolene dine er så lekre at jeg omtrent begynner å grine!

Salt er ikke aktiv  
Gammel 14-11-10, 11:41   #672
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Velourkjolen var bare nyyydelig, Heiko!
Og skjørtet ditt, spoon. Jeg er litt småforelsket, tror jeg.

Gammel 14-11-10, 13:15   #673
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Takk Cilen og Slaraffen! Det var utrolig enkelt å strikke, behagelig å ha på. (Bør ha underskjørt da, kan stikke litt.) Jeg har oppskrifta på mail om noen trenger.

Gammel 14-11-10, 14:36   #674
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har funnet frem penslene igjen - og viser work in progress...Veldig lenge siden jeg har malet noe særlig, men en helg uten mann fører jo med seg at man må gjøre NOE. Forøvrig var prosjektet bare å få til å flytte bilde over på lerrett. - det greide jeg iallefall om ikke annet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg CIMG4274.jpg (191,1 KB, 41 visninger)
Gammel 15-11-10, 11:29   #675
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Siden jeg ikke får strikke, måtte jeg hoppe ned i boksen med det rare - og har laget 4 armbånd:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kjede.JPG (92,9 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg kjede2.JPG (95,6 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg kjede3.JPG (87,5 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg kjede4.JPG (91,2 KB, 4 visninger)
Gammel 15-11-10, 22:10   #676
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Denne holder jeg på med. På pinne 2,5.
Jeg synes Alpakka blir så stygt med større pinner.

Gammel 15-11-10, 22:15   #677
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er full av beundring til dere som strikker store gensre. Jeg eier ikke tålmodighet, men har et mål om å strikke en ullgenser til meg selv en gang.

Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 16-11-10, 09:44   #678
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vimsen;
Det kommer veldig an på strikkefasthet. Er enig med deg, alpakka på for tykke pinner blir saggete.

Freya:
Begynn med en vest- da slipper du armer, og det tar kortere tid.

Gammel 21-11-10, 19:43   #679
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg holder meg til å sy, for det får jeg hvertfall til.

Uglekjole i grov kordfløyel til meg selv. Jeg elsker den!!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kjole07.jpg (141,9 KB, 265 visninger)
Filtype: jpg kjole08.jpg (91,3 KB, 4 visninger)
Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 21-11-10, 19:53   #680
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Standard

Så morsom og fin uglekjole!

Heiko er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.