|
|
|
|
#1 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: GruffetrådMen. Det irriterer meg ikke at de spør, det irriterer meg at de ikke svarer. Jeg hadde klart meg med et «takk».
|
|
#2 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: GruffetrådJeg gidder sjelden å selge noen ting, gir heller bort på lokal Facebook gruppe, klescontainer eller loppemarkedene vi har vår og høst. Jeg vil bare bli kvitt ting.
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: GruffetrådGarasjesalg, hagesalg eller bare et bord et sted hvor man får lov til å sette opp ting burde vært vanligere i Norge. Da vi flyttet fra USA, solgte vi alt mulig av brukte ting (inkludert møbler) for flere tusen dollar. Man betalte rundt 20 dollar til kommunen, og fikk tillatelse til å sette opp et visst antall skilt med informasjon om salget i nærområdet — litt som skiltene som står ute ved visninger. |
|
|
|
|
#4 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Gruffetråd
Dette er ganske vanlig, sier min ungdom. Jeg så minst to stativ med klær rett i utkanten sentrum av Oslo i går. Med lapp med pris og vipps. Det er jo veldig greit at man kan se på det man vil kjøpe. Og selger slipper masse ekstra med spørsmål om flekker, mål og hva nå folk spør etter.
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: GruffetrådDet har blitt ganske vanlig med garasjesalg rundt oss i det siste. Folk "annonserer" det på de lokale salgsgruppene på FB.
|
|
#7 |
|
Klare sjøl
Sv: GruffetrådSamme i vårt område. Tidligere i våres var det arrangert kjøp/salg/bytte hvor privatpersoner kunne selge unna ting. Kommunisert ut på lokal Facebook gruppe og det var masse folk der.
|
|
#8 |
|
|
Sv: GruffetrådJa, jeg har sett noen få slike løsninger, og det er egentlig en veldig grei måte å gjøre det på. De jeg har sett i området her har vært litt mer forseggjorte, med dyrere ting som smykker, sko og klær. Sist redigert av Pelen : 30-05-25 kl 13:19. |
|
|
|
|
#9 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Dette er helt vanlig i området der jeg bor. Tenker ikke på det som grådig i det hele tatt, tvert i mot som raust.
|
|
#10 |
|
Klare sjøl
Sett lignende blitt gjort hos oss, folk legger ut og de kan vipse valgfritt beløp.
|
|
#13 |
|
|
Absolutt, men jeg tenkte at noen av disse tingene kan prises etter hva kjøper vil betale, vil/kan de ikke betale for det så kan de bare ta det. |
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Gruffetråd*Skrev en lang rant, men slettet, hunden er gruff nok for i dag, haha*
|
|
|
#15 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: GruffetrådMan slipper ikke hundene løs. Det er sykt frustrerende med folk som slipper ut tennene sine. Som tispeeier er det veldig frustrerende å møte løse hannhunder når egne tisper har løpetid.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#17 |
|
|
Folk har prøvd å si fra i minst 20 år.
|
|
|
#18 |
|
geskjeftig
|
Sv: GruffetrådEh, løse tisper med løpetid hadde medført valper her i nabolaget. Det høres ut som et mareritt.
|
|
#19 |
|
|
De må jo stole innmari mye på alle oss andre hunde-eiere. Haha.
|
|
|
#20 |
|
geskjeftig
|
De må være veldig glade i mysterievalper.
![]() |
|
|