|
|
#661 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #16God bedring til syke.
|
|
|
#662 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Gruffetråd #16Jeg bare MÅ gruffe litt over sutrete og negative mennesker. Selv om de hver for seg har relativt små greier, så suger summen av dem så enormt med energi. |
|
|
|
|
#664 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Gruffetråd #16Under en treningsøkt med PT i dag, mens jeg hoppet tau, sa det plutselig "pop!" midt på brystet, og nå gjør det skikkelig vondt, sannsynligvis enten en hard strekk eller en annen type skade i muskelfestet. Skikkelig irriterende, og jeg gruer meg til i morgen tidlig.
|
|
#666 |
|
Drømmer
|
Sv: Gruffetråd #16
Enig. |
|
|
|
|
#667 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Veldig enig. Jeg har tilbrakt to dager på en konferanse sammen med en kollega/venninne som er kritisk til alt og alle uten stopp. Hun er så kritisk at hun nærmest blir deprimert av det. Vi har noenlunde samme arbeidshverdag og oppdragsmengde, og dermed ganske like forutsetninger. Vi har hørt de samme foredragene og snakket med mange av de samme folkene. Jeg har hatt stort utbytte av konferansen og likt det meste av det jeg har hørt, mens hun har følt hun har kaster bort tid og penger, og vært superkritisk til alt og alle. Jeg blir så sliten av det! Det handler om et slags negativt grunnsyn, tror jeg. Hun har på en måte bestemt seg for at alt er negativt og da blir det jo det. Hun har vrangbrillene på, konstant. |
|
|
|
|
#668 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Gruffetråd #16Jeg har også ei sånn venninne, og må innrømme at jeg av og til lurer på om vennskapet er verdt det. Men det er vanskelig å kutte etter over 30 år.
|
|
#669 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Gruffetråd #16Jeg og. 😔 min er veldig sånn at om hun kjeder seg eller er på seminar som er kjedelig så går hun.
|
|
|
#670 |
|
|
Sv: Gruffetråd #16Har dere prøvd å si noe til dem? Jeg var sånn da jeg var ungdom/ung voksen. Det var det jeg hadde lært hjemme og jeg trodde det var sånn sosialisering fungerte. Jeg kan knapt huske å ha hørt foreldrene mine snakke positivt om noe eller noen. En god venn av meg sa det rett ut, at det var slitsomt og kjedelig, og lurte på om jeg virkelig mente at alt var dritt eller om det bare kom på autopilot. Han foreslo også at om jeg virkelig aldri fant glede i noe eller noen, burde jeg kanskje få hjelp, for da handlet det sikkert mer om meg enn om andre folk og hendelser. Det var en vekker for meg, som jeg er utrolig takknemlig for i dag. Jeg er veldig glad han ikke bare stakk eller irriterte seg uten å si noe, for jeg skjønner jo at det var slitsomt. Og synes det samme selv når jeg treffer sånne folk, det er seriøst utmattende.
|
|
|
#671 |
|
can-jur
|
Sv: Gruffetråd #16Jævla drittkulde. Det var ikke meldt så kaldt så vi slakta to dyr i dag. Nå er det snart -25 så dyra måtte demonteres og bæres inn. Type 100kg pr svært uhåndterlig del. De kommer ikke akkurat med håndtak….
|
|
|
#672 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Gruffetråd #16Jeg har aldri skjønt meg på den norske drikkekulturen. Noen ganger er den rett og slett vulgær. Ved to anledninger de siste ukene, har jeg vært så heldig å bli invitert på middag på to ulike dyre, fine restauranter. Den ene lokalt der jeg bor (et kjent sted i fjellet) for noen uker siden og den andre på et fint sted i Oslo sentrum sist helg. Begge steder har høy prisklasse, så høy at jeg aldri hadde gått dit om jeg ikke fikk maten påspandert. På den ene ble vi servert 5 retters med drikke til, på den andre var det 3 retter. Det triste var at begge opplevelsene ble kraftig negativt preget av fyll fra julebordsgjester. På Oslorestaurenten var det julebord for et firma i IT-bransjen (det sto på reservasjonskort på bordene). De hadde tydeligvis hatt vorspiel før de kom og mange var plagsomt beruset allerede før første rett kom på bordet. Midt i middagen kom en ansatt på restauranten og ba de ta seg av en kollega som lå på toalettet og spydde. Egentlig burde hele gjengen vært sendt på dør, men det ble de ikke. |
|
|
|
|
#673 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Gruffetråd #16Ja, er helt enig med deg Lhi-My. Min søster jobbet på et hotell i byen da hun var student, et hotell som også var lokale for diverse tradisjonsrike og tradisjonelt "fuktige" studentfester (blant annet "badekarfesten" til NTH). I følge henne var disse studentfestene rene søndagsskolen sammenlignet med julebordene med godt voksne folk. Særlig beryktet var julebordet til en større næringsmiddelbedrift. Ett år endte det med at sønnen til direktøren reiste seg under middagen og holdt en tale, der han regelrett skjelte ut selskapet for hvordan de oppførte seg. Selv har jeg en mann som har jobbet i IT-bransjen i hele sitt voksne liv, og jeg kan bekrefte at drikkekulturen der er helt krise.
|
|
#674 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Gruffetråd #16Da kan jeg kontre med bytur på ekstremt harry pub i Oslo denne helgen, som endte opp med menn i 50-årene som klådde på fulle damer. Når jeg ga beskjed om at de som ble klådd på ikke var interessert (min venninne, blant annet - og ja; jeg spurte henne før jeg sa noe), så ble de sure og sluttet ikke. Han ene måtte sågar TA EN PRAT MED MEG, mens han holdt meg forsiktig i nakken, fordi jeg brydde meg med noe som ikke vare min business. Etterpå gikk jeg til en vakt, som kastet han tvert ut. Men likevel!!??? En annen mann kom til meg og lurte på hva som stod på, og jeg forklarte. Han ga da beskjed om at han ikke så problemet, og at damer som ikke tør si fra selv får takke seg sjæl uten at det er venners greie å blande seg borti.
|
|
#675 |
|
Shake it out!
|
Sv: Gruffetråd #16Folk som sovner ved bordet og spyr på restaurant?! På fin restaurant?!
|
|
#676 |
|
can-jur
|
Sv: Gruffetråd #16Jeg skulle egentlig bære meg over at jeg er i møte og har greid å ta på meg en kjole som lukter sur tørketrommel. Yey liksom.
|
|
|
#678 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Enig, det er stedet sitt ansvar å 1) ikke slippe inn for fulle folk og 2) ikke servere folk så de blir for fulle.
|
|
#679 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Gruffetråd #16Traineen på jobb jobbet som vekter før han begynte hos oss, og han sier julebordsesongen er det verste, for da er det fullt av folk som aldri er ute ellers og derfor vet de ikke hvordan man skal oppføre seg på byen. |
|
|
|
|
#680 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Gruffetråd #16Flatfylla må være den delen av "norsk kultur" som må være helt uforståelig, og ganske avskyvekkende, for folk som flytter hit.
![]() |
|
|