Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-14, 10:49   #661
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lærerstreik!

Men det er ikke timetelling som er det viktigste her. Det er å gi tillit til lærerne, at vi faktisk gjør jobben vi skal uansett om det er på skolen eller hjemme. Hvorfor skal vi gi fra oss den fleksibiliteten? Jeg jobber i team på vgs, og samarbeider jevnlig med lærere som har samme fag på samme trinn. I tillegg har vi selvsagt klasselærermøter og diverse andre møter. Det fungerer utmerket. Kontakt med elever (utenom undervisningstimene og elevsamtaler) har jeg stort sett gjennom It's Learning, og det fungerer også bra. Der kan vi også avtale flere møter med elevene dersom det er nødvendig. Hvis jeg er ferdig med timene mine klokka tolv en dag og jeg har hatt teammøtene mine, hvorfor skal jeg sitte på skolen på et overfylt arbeidsrom til klokka fire? Det gir ingen mening. Hvor er den pedagogiske begrunnelsen? Selv om jeg går hjem den dagen, vil det ikke si at jeg tar fri, men jeg fortsetter å planlegge/rette hjemme. Neste dag har jeg kanskje undervisning til halv fire. Jeg jobber alltid på kveldstid i løpet av uka, tar ofte en langdag på jobb (12-timer) og i retteperiodene blir det mye jobb også i helgene. En slik arbeidssituasjon er nødvendig for å kunne gi elevene det de trenger.

Gammel 17-08-14, 10:54   #662
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er jo slik vi har det?

Vi har møter til halv fire to dager i uka.

AprilRyan er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 10:56   #663
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er jo slik vi har det?

Er det? Det er ikke mitt inntrykk er tilfellet på alle skoler, altså. Jeg har opp til flere ganger, med stor undring, hørt på lærere som har omtalt seg selv som "snille" når de har kommet på skolen klokken 10, siden de tross alt ikke har hatt undervisning før klokken 12. Eller hvor det har sittet langt inne å avtale et halvtimesmøte klokken 15, siden undervisningen deres var ferdig klokken 1330 den dagen. Det betyr ikke at jeg ikke tror de gjør jobben sin, men det er utfordrende å ikke være sikker på at det er mulig å gjøre avtaler innenfor ordinær kontortid, fordi læreren foretrekker å gå hjem og fortsette jobben der.

Det gjelder så absolutt ikke alle. Det må jeg understreke. Men det gjelder mange nok til at noen foreldre er usikre på når det egentlig er greit å ta kontakt, og om det er mulig å få til møter med læreren i den perioden man selv kan flekse, som samtidig er innenfor det som anses som ordinær kontortid.

For øvrig støtter jeg at lærere ikke skal kunne pålegges vikariater uten å bli kompensert for det.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 10:59   #664
elg
Superduperaktiv

elg sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Jeg tror faktisk timetelling er viktig for at lærerne skal få økt tillit fra folk utenfor lærerstanden. I tillegg tror jeg at det vil være lurt om lærerne begynte å bruke de samme begrepene om sin arbeidstid som andre. Det vil medføre en økt forståelse av hva man faktisk snakker om.

Jeg tror virkelig at dere hadde hatt god nytte av disse grepene for å få mer støtte og gjennomslag for deres krav.

elg er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 10:59   #665
cora
både her og der

cora sin avatar

cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som lærer opplever jeg heller at foreldre foretrekker møter med lærere om ettermiddagen/på kveldstid.

Gammel 17-08-14, 11:00   #666
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg tror timetelling kunne vært nyttig. Både for at dere fikk synliggjort hvor mye dere faktisk jobber, noe som er fint å kunne slå i bordet med i en haug med debatter, og fordi det på sikt vil kunne brukes som argument for å få flere ressurser og høyere lønninger at det er dokumentert hvor mye lærere faktisk jobber.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 11:24   #667
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Er det? Det er ikke mitt inntrykk er tilfellet på alle skoler, altså. Jeg har opp til flere ganger, med stor undring, hørt på lærere som har omtalt seg selv som "snille" når de har kommet på skolen klokken 10, siden de tross alt ikke har hatt undervisning før klokken 12. Eller hvor det har sittet langt inne å avtale et halvtimesmøte klokken 15, siden undervisningen deres var ferdig klokken 1330 den dagen. Det betyr ikke at jeg ikke tror de gjør jobben sin, men det er utfordrende å ikke være sikker på at det er mulig å gjøre avtaler innenfor ordinær kontortid, fordi læreren foretrekker å gå hjem og fortsette jobben der.

Det gjelder så absolutt ikke alle. Det må jeg understreke. Men det gjelder mange nok til at noen foreldre er usikre på når det egentlig er greit å ta kontakt, og om det er mulig å få til møter med læreren i den perioden man selv kan flekse, som samtidig er innenfor det som anses som ordinær kontortid.

Det høres ekstremt, virkelig ekstremt rart ut. Kan du utdype dette, for slik du framstiller det har jeg problemer med å tro at det kan stemme.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 17-08-14, 11:35   #668
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

For øvrig støtter jeg at lærere ikke skal kunne pålegges vikariater uten å bli kompensert for det.

Jøss, det har jeg aldri hørt hverken der jeg jobber eller der poden går. Det kan umulig være vanlig.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 11:38   #669
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

På de skolene jeg har jobbet har jeg enten fått pålagt når tilstedeværelsen min skal være eller jeg har fått muligheten til å sette den opp selv. Det betyr jo at jeg befinner meg på skolen i den tiden jeg har satt opp. Si at jeg har undervisning først klokka tolv en dag kan det godt være jeg hadde satt opp tilstedeværelsen min klokka 10 eller 11 akkurat den ene dagen, men ville jo jobbe på skolen desto lenger en annen fastsatt dag.

AprilRyan er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 11:40   #670
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Vi har møter til halv fire to dager i uka.

Og vi har til 15.45 to dager.

For ca ti år siden jobbet jeg på en skole som ikke hadde arbeidsplasser til oss lærerene. Da vi møtetid to dager til 15.00 og 16.00. Resten av tida måtte vi bare være tilstede i undervisningen. Det var spesielt på den skolen på grunn av at vi manglet arbeidsplasser. Jeg kjenner meg ikke igjen det Gaia skriver, hverken på egen jobb eller ungenes skoler (eller de skolene mine utallige lærervenninner jobber på). Det føles som om det det snakkes om i nyhetene er skolen i svunne tider.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 11:50   #671
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det høres ekstremt, virkelig ekstremt rart ut. Kan du utdype dette, for slik du framstiller det har jeg problemer med å tro at det kan stemme.

Nei, jeg har ikke lyst til å utdype ut over det jeg har skrevet. Og jeg stusser litt over at du har problemer med å tro det, når jeg forteller at det er egenopplevd (og at det altså ikke er viderefortelling).

Som sagt, jeg er klar over at det så absolutt ikke gjelder alle. Men så lenge det er uklart for de som ikke jobber i skolen når lærer faktisk plikter å være til stede, og når man kan forvente at en lærer er tilgjengelig på telefon eller for møte med foreldre, så er det ikke så underlig at det er en del skepsis knyttet til lærernes arbeidstid der ute.

Og jeg har til gode å oppleve at en konferansetime legges utenfor ordinær kontortid, altså. Det seneste jeg har fått er klokken 1530. Hvilket var helt greit, bare så det er sagt. Som oftest har det vært klokken 1330 eller 1400, rett etter undervisningens slutt. Også greit for meg, siden jeg får fri til konferansetimer. Ikke like greit for andre som ikke har en like fleksibel arbeidsgiver som meg.

Mitt poeng er at det mangler mekanismer som synliggjør for de som ikke er lærere eller i nær familie med lærere, hvor mye lærere faktisk jobber. Jeg vet det, siden jeg har mange lærervenner og har lærere i familien. Men jeg kan, basert på en del selvopplevde situasjoner, forstå skepsisen som en del uttrykker. Og da har man et kommunikasjonsproblem.

Lærere føler seg mistenkeliggjort og flykter fra skolen, samtidig som det fortsatt ikke er synliggjort hvor stor arbeidsbelastningen for den enkelte lærer er, og at mange av skolens utfordringer helt åpenbart handler om ressurssituasjonen til skoleverket, ikke om den enkelte lærers arbeidsinnsats.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 11:52   #672
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg på min side synes det er rart å trekke fram helt spesielle enkelttilfeller som et bidrag (og et langt sådan, ikke en digresjon engang) i en tråd som denne. Det blir litt som om jeg skal argumentere ved å fortelle om den udugelige legen jeg møtte en gang. Jeg tror selvsagt ikke du lyver, men jeg må innrømme at jeg tenker at det kan ha skjedd en misfortåelse. Kan det ha vært en lærer som jobber kun en liten stilling, for eksempel?

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 17-08-14, 12:03   #673
cora
både her og der

cora sin avatar

Standard

Jeg synes også at det høres veldig rart ut.

Jeg kan godt telle timer, men hva skal skje med "overtida"? Jeg underviser i norsk på vg3 og bruker uendelig mange timer til forberedelser og til vurdering/retting/underveissamtaler. Tre karakterer pr.elev (hovedmål, sidemål og muntlig), og i år har jeg 31 elever. Er dette sutring, forresten?

Sist redigert av cora : 17-08-14 kl 12:14.
cora er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 12:15   #674
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Hos oss må alle møte kl 8.15 til morgenmøte.

Gammel 17-08-14, 12:17   #675
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Hos oss må alle møte kl 8.15 til morgenmøte.

Her også. 8.00. Men ikke jeg, for jeg jobber kun en liten prosent.

Sist redigert av Hyacinth : 17-08-14 kl 13:16.
Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 17-08-14, 12:56   #676
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil vise til denne artikkelen igjen. Streiken handler om mer enn hvor mange timer vi skal være på jobb eller ikke. Det handler om mistilliten fra arbeidsgiver og til dels av samfunnet rundt. Det handler om at vi får mindre og mindre tid til kjerne oppgavene våre - undervise, for- og etterarbeid, byråkratisering av yrket. Les denne: http://www.dagsavisen.no/nyemeninger...3/#post_304263

Avspaseringa er ikke et gode, det er en rettighet og nødvendighet.

Jeg husker ikke hvem som sa det, men skolen er ikke barnepass, det er skole der elevene skal lære noe. Barnepass er foreldrenes ansvar, ikke skolens.

Nasse er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 13:15   #677
elg
Superduperaktiv

elg sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Dere har helt rett i at det er et problem at lærerne mangler tillit. Som jeg har sagt noen ganger tror jeg den manglende tilliten skyldes at folk er usikre på om lærerne jobber de timene de får betalt for. Tillit er ikke noe man kan be om men noe man må gjøre seg fortjent til. Jeg tror at timetelling og en tydelig avspaseringsordning kan være gode steg for å øke tilliten til lærerne.

Når tilliten til at lærerne jobber det de får betalt for er på plass, vil det bli lettere å få støtte for andre grep som må gjøres med læreres arbeidshverdag. Uten at arbeidsgiver og en del av folk flest ikke har tillit til lærerne kommer man ingen vei

elg er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 13:20   #678
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Jeg vil vise til denne artikkelen igjen. Streiken handler om mer enn hvor mange timer vi skal være på jobb eller ikke. Det handler om mistilliten fra arbeidsgiver og til dels av samfunnet rundt. Det handler om at vi får mindre og mindre tid til kjerne oppgavene våre - undervise, for- og etterarbeid, byråkratisering av yrket. Les denne: http://www.dagsavisen.no/nyemeninger...3/#post_304263

Avspaseringa er ikke et gode, det er en rettighet og nødvendighet.

Jeg husker ikke hvem som sa det, men skolen er ikke barnepass, det er skole der elevene skal lære noe. Barnepass er foreldrenes ansvar, ikke skolens.

Selvfølgelig er skolen barnepass også for de yngste elevene. Det er ikke derfor de er på skolen, det er helt klart, men skolen kan ikke bare frasi seg ansvaret for elevene den tiden de er på skolen, da stopper samfunnet opp. Når vi sender barn helt ned til 5 år til skolen er det åpenbart at skolen også har en funksjon som barnepass i tillegg til undervisningen som er hovedgrunnen til at de går der. Det er blant annet derfor det er voksne ute i friminuttene.

Gammel 17-08-14, 13:24   #679
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gaia: Jeg tror på deg når du sier det, for jeg har jobbet med slike lærere selv noen ganger. I snitt finnes det vel en slik kommer kl. 10.00 og går kl. 14.00 på hver eneste skole, vil jeg tro. Spørsmålet er om det er riktig å gjøre yrket mindre attraktivt og arbeidsdagen vanskeligere for det store, store flertallet som faktisk er på skolen mye mer enn fire timer pr. dag. Jeg avtaler gjerne møter med foreldre kl. 9.00 selv om undervisningen min ikke begynner før 10.00 og det kunne virkelig ikke falle meg inn å si til foreldrene at jeg er snill (?) som er kommer en time før undervisningen begynner. Jeg er alltid på jobb senest 8.30 nå undervisningen begynner 10.00 uansett. I år starter timene mine 10.00 to dager i uken og 12.00 en dag, jeg kommer 7.45 når timen starter 8.00 og senest 8.30 når jeg starter seinere, ganske enkelt fordi jeg ville fått utrolig mye helgearbeid om jeg ikke gjorde det. Vi har litt begrenset med parkeringsplasser på mitt arbeidssted og det er veldig ofte fullt når skal parkere 8.30, de fleste kommer altså før det.

Elg: Hvorfor i all verden er du usikker på om lærerne jobber de timene de får betalt for? Hva er det med denne yrkesgruppen som tilsier at det er langt flere unnasluntrere her enn i andre grupper? Jeg skjønner det bare ikke. Det er f.eks mange FP-ere som har timelønn og som tilbringer en time eller to på forum i uken. Mister du nattesøvnen fordi disse åpenbart jobber mindre enn de får betalt for, eller gjelder uroen din bare lærere?

rine er ikke aktiv  
Gammel 17-08-14, 13:24   #680
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

Dere har helt rett i at det er et problem at lærerne mangler tillit. Som jeg har sagt noen ganger tror jeg den manglende tilliten skyldes at folk er usikre på om lærerne jobber de timene de får betalt for. Tillit er ikke noe man kan be om men noe man må gjøre seg fortjent til. Jeg tror at timetelling og en tydelig avspaseringsordning kan være gode steg for å øke tilliten til lærerne.

Når tilliten til at lærerne jobber det de får betalt for er på plass, vil det bli lettere å få støtte for andre grep som må gjøres med læreres arbeidshverdag. Uten at arbeidsgiver og en del av folk flest ikke har tillit til lærerne kommer man ingen vei

Jeg skjønner hva du vil frem til og er enig. I tillegg er dette med begreper viktig, spesielt for at "mannen i gata" skal skjønne hva det egentlig er snakk om.

Som mannen min pleier å si til sine: "Det hjelper ikke si at alt er trist og leit. Dokumenter det". Det handler jo nettopp om tillit. Nå er ikke dette i skolen, men tillit er viktig uansett hvor i arbeidslivet, privat og offentlig.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.