|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå? IVJeg er i gang med en Marius med rund sal til datteren. Må bare ha ro til å sette meg ned å strikke, så skal det bli genser.
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva strikker du nå? IVJeg venter på garn så i mellomtiden strikker jeg et pauseprosjekt, nemlig jukseflettelue til 3-åringen. Bruker Drops Nepal. Strikker den nesten likt som denne, bortsett fra at jeg strikker vrangbord på 4 cm først, så strikker jeg vridde rette masker der hvor mønsteret begynner (de rette "stripene" der det ikke er fletting). Gjør selve flettingen litt annerledes enn i mønsteret, men synes det blir finest og ta juksefletten over to rader i stedet for én.
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva strikker du nå? IVFin genser lillerosin! Den er vendbar, eller?
|
|
#5 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå? IVJeg strikker boleroen på bildet |
|
|
|
|
#6 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hva strikker du nå? IV
Ikke vanskelig i det hele tatt! Mønsteret er fra et hefte som heter "Børnestrik på pinde 3 1/2 - 4". Det kan kjøpes hos Sandnesgarn; jeg kjøpte det hos Sommerfuglen.
Nei, finest på vranga.
|
|
#7 |
|
Har bakt søte kaker
|
Ok, men man strikker med rette masker også vrir man bare innsiden ut eller? Også er detaljene i rettstrikk med vrange masker?
|
|
#8 |
|
I mål
|
Takk. Er raglanfellingen beskrevet? Jeg har ikke gjort det før. Var uansett klar for å lære det så det er vel bare å hoppe i det. |
|
|
|
|
#9 |
|
Har bakt søte kaker
|
Kjempeenkelt, men pass på å sjekke strikkefastheten. Jada, dødskjedelig med prøvelapp, men om man bommer på radene blir fellingen for kort eller for lang i høyden. Da kan det lønne seg å enten øke pinnestr eller legge til noen rader underveis uten felling (om man strikker for stramt, som jeg, det blir motsatt om man strikker for løst).
|
|
#10 |
|
|
Sv: Hva strikker du nå? IVJa, stemmer.
|
|
#11 |
|
|
Sv: Hva strikker du nå? IVJa, det er beskrevet. Men du får bare spørre om du står fast.
|
|
#12 |
|
I mål
|
Takk. Høres bra ut. Men "børnestrik" - hvor langt opp i størrelse går disse børnegenserne? Storebror er jo snart 9 og over 140 høy. |
|
|
|
|
#15 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva strikker du nå? IVMåtte legge den andre lua til side for å strikke bursdagsgave til faren min som har bursdag på tirsdag. Kommet halvveis tenker jeg, så blir vel ferdig i kveld.
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva strikker du nå? IVJeg prøver å få i gang strikkeinspirasjonen min igjen, så jeg har strikket nisselue til eldste før jul
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Hva strikker du nå? IVI gang med Rajas raglan av Lene Holme Samsøe. Prøver å øke litt på størrelsen, så spennende å se hvor stor den blir til slutt. Strikker den i Drops Alpakka.
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08 Sist redigert av LilleRosin : 03-01-14 kl 09:32. |
|
|
![]() |
|
|