|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#661 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"
Så du skjønte såpass? Ikke verst. Sist redigert av 007 : 18-10-10 kl 18:46. Årsak: Feil ang antall inllegg |
|
|
|
|
|
#662 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg la iallfall på meg 15 kg da jeg fikk lavt stoffskifte, det gikk på et halvt år, da stoppet det. Spiste det samme både før og etter, og når man har lavt stoffskifte har man ikke appetitt, heller. De er borte nå, også uten å gjøre noe for det. Sist redigert av Teflona : 18-10-10 kl 19:18. Årsak: leif, for apetitt er nok noe annet :) |
|
|
|
|
|
#663 |
|
maler
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Vi ser jo også at barn som har hatt det litt i underkant fett i mors liv er disponert for en kroppsbygning med mye fettreserver og insulinresistens. Uavhengig av kosthold etter spedbarnsperioden. Jeg tenker uten å ha sett for mye tall på det at når ekstremvariantene gir såpass kraftig utslag, vil mindre variasjoner i fosterlivet og spedbarnstiden også innvirke på hvordan man blir som voksne.
|
|
|
#664 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Nå har jeg ikke lest hele denne diskusjonen.
|
|
|
#665 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er nok riktig, man må jo derfor spise utifra forbrenningen sin eller hvordan man reagerer som du skriver. |
|
|
|
|
|
#666 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg kutter ut fra diskusjonen jeg, for ett "drittslenging" forum... Lite spennende |
|
|
|
|
|
#667 |
|
Passiv
|
KAN det tenkes at denne variasjonen i forbrenning er genetisk...? |
|
|
|
#668 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Hvem slenger dritt?
|
|
|
|
#670 |
|
Til tider hjulbeint
|
Det er ren høflighet å dokumentere sine påstander når det er etterspurt før man forsvinner fra tråden |
|
|
|
|
|
#671 |
|
Borte
|
Så når du ikke finner noe skikkelig materiale for å underbygge meningene dine så er diskusjonen lite spennende og motargumentene drittslenging. Voksen innstilling.
|
|
|
#672 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Noe som er helt sikkert er at de aller, aller færreste hadde blitt stående stille eller gått opp dersom man la ALLE andre faktorer enn kosthold og trening til side. Dersom disse 20 hadde blitt servert ,og ble nødt til å spise sunn, næringsrik mat med riktig forhold av proteiner, fett, karbohydrater osv.osv. og ble nødt til å trene, så ville samtlige over tid gå NED i vekt.
|
|
|
#673 |
|
Yes, we can!!
|
det stemmer ikke. I afrika er overvekt, særlig blant fattige, et større helseproblem enn sult.
|
|
|
#675 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Beklager, det er lenge siden jeg leste det. Det var da gro var WHO-sjef og pekte på overvekt som sentralt tema, og kritikken gikk på at det var forkastelig å sette WHOs krefter inn på et problem for rike land og mennesker.
|
|
|
#676 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit" |
|
|
|
|
|
#677 |
|
Ekvilist
|
Jeg er ikke av de som tror at man ikke kan kose på seg stor overvekt, og som fortrenger at bevegelse og ok kosthold er viktig. Men jeg føler allikevel at du undervurderer folk hvis du tror at det kun er KJ sin klønete måte og formidle budskapet på, og at tykke folk føler seg tråkket som er problemet. Det er faktisk budskapet jeg reagerer på, ikke hennes klønete og pinlige framtoning. Innholdet i det hun sier er klart nok, og hun virker å stå fast ved det, på tross av at profesjonelle arresterer henne på faktafeil som ligger som grunnlag for meningene hennes.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 18-10-10 kl 22:19. |
|
|
|
|
|
#678 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"*stående applaus for Irmas innlegg*
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#679 |
|
Glamorøs
|
Ah. OK. Sør-Afrika er ikke det samme som Afrika. Jeg googlet litt i sted, og fant noen artikler hvor man snakker om at landene nord for Sahara har fått et overvektsproblem, men ingen steder fant jeg belegg for at overvekt skulle være et større problem enn sult, ei heller at det gjaldt hele Afrika. Og hvordan måler man det egentlig? Hvor mange som dør som følge av det ene eller det andre?
|
|
|
#680 |
|
Shake it out!
|
Overvekt er faktisk et større problem en sult sånn generelt sett i verden. Uavhengig av fattig og rik, nord og sør. Tynne afrikanske barn får man under sultkatatrofer, og det har man ikke i hele Afrika, hele tiden.
|
![]() |
|
|