Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-11, 14:18   #641
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Har begynt på denne, i det deilige garnet "fin". Blanding av silke og alpakka. Må vel være perfekt for en vårbaby <3

Gammel 06-02-11, 20:02   #642
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir ikke ferdig med sokk nummer to i dag.

Rett og slett fordi jeg gikk tom for garn! Jeg skulle bare strikke et par små babysokker av litt restegarn etter kjolen, og mente jeg hadde sånn ca nok, visste det var litt lite, men jeg kuttet 5 cm vrangbord på hver av dem, da skulle det være mer enn nok mente jeg, men jeg kom nesten til jeg skulle begynne på hælen på nr 2, så var det stopp.

Garnet ble kjøpt før jul, så de har vel neppe samme fargenummer nå, men mannen skal innom i morgen og kjøpe et nytt nøste i alle fall. (Butikken på togstasjonen, han tar jo toget til og fra jobb, så det er ingen omvei for ham, utenom de få metrene over til motsatt side av stasjonen og tilbake til perrong nr 1 da...) Jeg får vel begynne på buksa eller lua til "hentesettet" da i kveld, tenker jeg. Hva skal jeg prioritere? Tenker det blir buksa som haster mest, men om pri skulle være noe jeg er sikker på jeg blir ferdig med før hun kommer, er vel lua først smartere... Men, jeg satser på at ungen følger i brorens fotspor, og holder seg inne til jeg er ferdig med hele greia. (strikket "omkapp med ungen" på slutten sist, skulle bare strikke en body... ble ferdig, bare ei bukse da... ble ferdig, bare ei lue også...? Jada!) Knerten kom 41+1, jeg er jo bare 37+5 i dag, så jeg burde ha noen dager til å strikke på.

Men irriterende å ikke bli ferdig med de sokkene, så var det settet ferdig...
Kjolen ble jo ferdigstilt i går, men jeg finner ikke kabelen til kameraet, så bilde blir det dårlig med. Dvs, jeg skal lete litt når jeg reiser meg nå, skal bare ned og se til Knerten først, lovet å "komme ned og se til deg når jeg har betalt noen regninger", forventer at han sover altså...

Gammel 06-02-11, 21:28   #643
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Fant kabel, så da er bloggen oppdatert med noen bilder og litt skriverier om noen av strikkeprosjektene mine.

http://tara-malama.blogspot.com/2011...kkebilder.html

Gammel 07-02-11, 09:08   #644
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Har begynt med sokker. Foreløpig så har de vært morsomme å strikke.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 07-02-11, 09:50   #645
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jålebeinet, er det Cookie A sin design?

amylin er ikke aktiv  
Gammel 07-02-11, 09:55   #646
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jålebeinet, er det Cookie A sin design?

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 11-02-11, 22:45   #647
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vært og er syk, dermed blir det småtterier uten mønster i sofakroken. Smekker av gamle bomullstrester til lillegull:

Gammel 11-02-11, 22:59   #648
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg er endelig ferdig med lappeteppet, og i gang med en liten lue til knøttet.

Gammel 12-02-11, 16:28   #649
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Hettejakke i Marius-mønster til min kjære. I nydelige grå-farger.

Krem er ikke aktiv  
Gammel 12-02-11, 18:27   #650
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Den hørtes vakker ut, Krem!

Gammel 12-02-11, 18:47   #651
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Hettejakke i Marius-mønster til min kjære. I nydelige grå-farger.

Bilde?

Gammel 12-02-11, 19:31   #652
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg just ferdig med et lite sjal i auberginefarget merinogarn (sokketykkelse) fra Malabrigo, til et bursdagsgarn.
Et sånt et (lånt bilde) - "echoflowers" heter oppskriften:

Jeg var så "lur" at jeg la til en liten tråd Plumet i lilla for å få litt mer lillafarge og fluff i skjerfet, og dermed synes slett ikke detaljene så godt. Jaja

Og er igang med disse sokkene til niesen min som ønsket seg nye sokker (Stricken fra Cookie A)
I mellomblått "Louet Gems"-garn. Eller kanskje det blir rosa sokkegarn fra Fleece Artist

Sist redigert av m^2 : 12-02-11 kl 21:51.
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 12-02-11, 21:58   #653
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom visst ikke igang med Cookie A-sokkene allikevel, alt det ensfargede garnet mitt i godfarger er 100% merino, så da må jeg kjøpe sånn nylontråd å strikke inn først (takk Allium for tips).

Så da ble det midlertidig disse (lånt bilde fra nett), i et garn jeg syns er litt kjedelig, men kanskje greit å bli ferdig med det.

I dette garnet, (Lornas Laces)

Sist redigert av m^2 : 12-02-11 kl 22:34.
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 12-02-11, 22:23   #654
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skulle ha et lite kjapt prosjekt nå, men endte opp med å begynne på et teppe.

Strikker sikksakkteppe i rosa, mørkerosa, mørk lilla og lys lilla.

Gammel 12-02-11, 22:31   #655
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Dere er så flinke altså (peker blant annet på M^2)! Hadde jeg fått til sånne ting ville jeg strikket det babyteppet som prinsessen i danmark hadde. Fra scottland eller noe sånn???? Det er så fint , men for meg, tja - kan jo begynne nå og satse på å bli ferdig til jeg blir bestemor??

Gammel 12-02-11, 23:18   #656
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg har bare igjen å feste trådene på disse.
Fornøyd med å ha fått dem ferdige på 7 dager. :selvskryt:

Gammel 13-02-11, 00:58   #657
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Endelig ferdig med den lysegrå buksa til S jeg måtte vente så lenge på mer garn til! Alapakka / merino / nylon.

Nå strikker jeg den røde vesten, men den blir ensfarget rød, og med grønt i stedet for sort, så den matcher bunaden til pappa'n:

Salt er ikke aktiv  
Gammel 13-02-11, 00:58   #658
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Endelig ferdig med den lysegrå buksa til S jeg måtte vente så lenge på mer garn til! Alapakka / merino / nylon.

Nå strikker jeg den røde vesten, men den blir ensfarget rød, og med grønt i stedet for sort, så den matcher bunaden til pappa'n:

Salt er ikke aktiv  
Gammel 13-02-11, 18:56   #659
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver meg på en lue fra Tine Solheim.
Masse mønster syns jeg, men en lue burde jeg klare.

Gammel 14-02-11, 17:01   #660
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg strikker Bellas mittens, kort versjon for tida. Har strikket et par hvite og holder på med nr.2 i rødt. Begge i Eskimo. Skal bli bursdagsgaver til to svigerinner.

Lånt bilde fra nettet:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.