Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #22

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-25, 23:50   #641
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråd #22

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Samme her, bare at hodet funker ikke det heller.

Ikke mitt heller.

Gammel 18-11-25, 01:01   #642
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Ja, iallfall når vi innså at hvordan i alle dager skulle de gipset den armen som han har fistelen på?
Og vi innså at han bør jo typ aldri brekke den armen. Eller skade den på noe vis.

Bobleplast neste?

Den armen bør vel helst holdes hel på flere måter, ja. Det er mye sprut i en fistel!

ved gips ville de sikkert satt inn nødkateter i halsen. Det fikk jeg en gang, før min eneste ene dialyse etter tx.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 19-11-25, 10:48   #643
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Og nå er mannen innlagt på sykehus. Jeg måtte ringe ambulanse i morges, han hadde 40 i feber, var omtåket og vanskelig å få kontakt med, også etter paracet. I går kveld hadde han frostrier.

Så de dro med han i 0730 tiden. Snakket med mottaket for litt siden, og han er flyttet på medisinsk overvåkning, og jeg må vente litt før jeg ringer, så de rekker å områ seg litt.
Det er nok ikke armen som er grunnen her, gjetter jeg. Men at noe ikke er som det skal være, det er helt sikkert.

Jeg skal også få Lillesøster på skolen til 1145, for hun skal i teorien være med på tur, også har jeg avtale på HAVO 1230 ang Storebror.
Går det bra på tur med Lillesøster (eller hun ikke kommer seg på skolen) får jeg stukket innom på sykehuset etter avtalen på HAVO håper jeg, hvis ikke må jeg kjøre hjem, hente Lillesøster også kjøre tilbake.

Jeg blir jo rimelig rolig og løsningsorientert i slike situasjoner, men da det var ei kjent dame (fra autismeforeningen, som vi var mye med en stund) som hoppet ut av ambulansen, da raknet jeg litt.

Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå  
Gammel 19-11-25, 10:52   #644
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Serafin

Gammel 19-11-25, 13:20   #645
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir så lei av alt voksengnålet om 6-7.

Voksne som blir opprørt over at barn og ungdommer tøyser med tøyseord. Voksne som analyserer og forstår og bruker masse tid på å overforklare fenomenet. Voksne som går i harnisk over at begrepet går inn i ordbøker.

Jeg syns jeg ser de voksne på 80-tallet sitte og bruke hele kaffeselskaper på å snakke om begrepet "skylder meg en cola" eller noe av det andre "tøyset" vi holdt på med oss i mellom.

Og nå har jeg brukt et innlegg på det på FP, så jeg er vel en del av problemet.

Gammel 19-11-25, 13:27   #646
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lever nok i en annen verden, for jeg har knapt nok hørt uttrykket, langt mindre voksengnål om det, eller overforklaring av det.

Men litt i samme gata så irriterer det meg med saker om hvordan vi i foreldregenerasjonen bruker emojier "feil", og at det tydeligvis er ungene våre som definerer hva som er riktig bruk av emojis. I tillegg til intervju med eksperter som advarer mot tydeligvis nye "trender", som er ett eller annet sært fenomen som en eller annen tiktoker holder på med, og som INGEN andre gjør.

Gammel 19-11-25, 13:51   #647
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hørt det, skjønner ikke greia, tenker at det er helt greit, er ikke i målgruppen

Neket er ikke aktiv  
Gammel 19-11-25, 14:55   #648
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner heller ikke greia, men "hører" bare voksengnålbom det på.... Er det x eller threads ? Et sted jeg ikke henger så mye i alle fall. Irl så vet jeg at ungene kjenner til begrepet men de bruker det ikke hjemme og jeg hører ikke noe som helst gnål fra voksne om det.
Heldigvis. Ungene får nå bare ha sine greier , tenker jeg.

Gammel 19-11-25, 16:54   #649
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det er fascinerende hvordan et slik uttrykk sprer seg over landegrenser så fort. Ingen av mine sier dette, men jeg vet de har historier som inneholder dette uttrykket. Jeg synes det er litt søtt, jeg. Med slike markører.

Gammel 19-11-25, 20:47   #650
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kun lest om det på engelskspråklige nettsider. Sier de det i Norge nå? Kjenner visst ingen barn og har heller aldri hørt om det i norske medier, som sagt.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 19-11-25, 21:07   #651
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Og her sitter jeg i sofaen på en onsdags kveld og skjønner ikke bæret av hva dere preker om. Jeg er visst en datamaskin som stadig sjeldnere får oppdatering i ordboka.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 19-11-25, 22:09   #652
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

11-åringene fniser hemningsløst av 6-7 og de får bare holde på.

Gammel 19-11-25, 22:17   #653
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Det gjorde mine 12,15 og 19 igår. Fordi jeg sa 6-7. Har bare lest noen overskrifter om det..

Gammel 19-11-25, 22:54   #654
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har kun lest om det på engelskspråklige nettsider. Sier de det i Norge nå? Kjenner visst ingen barn og har heller aldri hørt om det i norske medier, som sagt.

Det har vart noen måneder for små-nevøene her. De er søte.

Gammel 20-11-25, 00:26   #655
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg greide å gjøre begge kidsa mine (18 og 19) flaue ved å være «håpløst cringe» med 6-7, så jeg er strålende fornøyd.

Gammel 20-11-25, 09:27   #656
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg lever nok i en annen verden, for jeg har knapt nok hørt uttrykket, langt mindre voksengnål om det, eller overforklaring av det.

Men litt i samme gata så irriterer det meg med saker om hvordan vi i foreldregenerasjonen bruker emojier "feil", og at det tydeligvis er ungene våre som definerer hva som er riktig bruk av emojis. I tillegg til intervju med eksperter som advarer mot tydeligvis nye "trender", som er ett eller annet sært fenomen som en eller annen tiktoker holder på med, og som INGEN andre gjør.

Ja, hva er det for vas? Emojier er jo egentlig bare en urgammel måte å kommunisere på (tenk hieroglyfer) og hvis de jeg melder skjønner hva jeg mener har jeg jo ikke brukt dem feil.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 20-11-25, 10:07   #657
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ja, hva er det for vas? Emojier er jo egentlig bare en urgammel måte å kommunisere på (tenk hieroglyfer) og hvis de jeg melder skjønner hva jeg mener har jeg jo ikke brukt dem feil.

Ja, og ingenting er vel kleinere enn voksne som prøve å "snakke ungdommens språk".

Gammel 20-11-25, 10:30   #658
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, og ingenting er vel kleinere enn voksne som prøve å "snakke ungdommens språk".

Serr?

Gammel 20-11-25, 10:42   #659
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 20-11-25, 13:07   #660
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men atte ... Kan noen forklare meg hva det der 6-7 betyr? hva er det de fniser av liksom? Jeg skjønner det ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.