|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#641 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg er akkurat ferdig med "The Stranger Times" av C.K. McDonnell. Den var smått vill i fantasien sin. Anbefales for folk som liker sånt. Jeg påminnes om at jeg spurte tips til digitale bøker tidligere i tråden. Anbefalingene har jeg ikke helt kommet i gang med ennå, men skal shoppe litt i løpet av fridagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treSkadeskutt av Fredrik Græsvik. Skulle helst ha hørt den på lydbok, han har en behagelig fortellerstemme. Han har noen spennende livserfaringer.
![]() |
#643 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treRebecca F. Kuang: Yellowface
![]() |
#644 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treOctavia E. Butler: Parable of the Sower og Samantha Harvey: Orbital
![]() |
#646 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treRachel Kushner: Creation Lake.
![]() |
#647 |
Lesende
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd tre
Parable of the Sower var veldig facinerende lesning. Har du tenkt å lese den neste også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
Lesende
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treNissevennen min sendte meg bøker så nå har jeg akkurat tatt fram Gjestene av Agnes Ravatn (2022). |
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treSnart ferdig med Kyrre Andreassen, Ikke mennesker jeg kan regne med. Vell ok dig fin! Begynner straks på Kathinka Stenenstrups Hjerteråte.
![]() |
#650 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg har begynt på The covenant of water av Abraham Verghese. Alene sammen av samme forfatter er en av de fineste bøkene jeg har lest, så er spent på denne.
![]() |
#651 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treBle ferdig med boka jeg hadde med meg på juleferie, så jeg gikk på oppdagelsesferd i bokhylla til svigers og endte opp med Karen Blixen: Den afrikanske farm. Kom på at jeg faktisk aldri har lest den, så bare den filmen med Meryl Streep og Robert Redford for mange år siden. Så da var det kanskje på tide. Har lånt den med meg hjem. Papirbok printet i 1972, utgitt første gang i 1937.
![]() |
#652 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treEtter å ha lest The Silk Roads av akademiker rock artist historiker Peter Frankopan leser jeg nå The New Silk Roads, og den siste boka er utgitt i 2019 like før covid-19 gjorde seg gjeldende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg har akkurat begynt på Shirley Jacksons We Have Always Lived in the Castle.
Ja, lurer på det. Det var et utdrag fra oppfølgeren på slutten av Kindle-utgaven min, og den ser ut til å fortsette å være interessant!
![]() |
#655 |
Rastløs dagdrømmer
|
Ja, jeg likte den også, men hørte den på lydbok og er litt ambivalent til oppleseren (Tone Beate Mostraum). Hun passer godt i til bokas fortellerstemme, synes jeg, men jeg ble så utrolig sliten av å lytte til "ranten" hennes etterhvert, og hadde helst sett at boka var kortere.
![]() |
#656 |
Lesende
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg har akkurat startet på Ingeborg Arvola sin "Sanger fra Ishavet - Kniven i Ilden" (2022). Den er tykk og starter bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
geskjeftig
|
Den har jeg også begynt med. Så langt er jeg ferdig med del én og er fly forbanna på Patriarkatet™, så dette kan bli interessant. Boka er iallfall både intens og engasjerende, så langt, men bør komme med noen trigger warnings.
![]() |
#660 |
Lesende
![]() Sv: Hva leser du nå? Tråd treJeg holder visst fortsatt tempoet med nærmere en bok i uka og starter på Ursula K. Le Guin sin "The Left Hand of Darkness" (eg fra 1969, dette er en justert versjon fra 2017, slik jeg tolker infosiden). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|