Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? Tråd tre

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-24, 22:42   #641
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Tråd tre

Jeg er akkurat ferdig med "The Stranger Times" av C.K. McDonnell. Den var smått vill i fantasien sin. Anbefales for folk som liker sånt. Jeg påminnes om at jeg spurte tips til digitale bøker tidligere i tråden. Anbefalingene har jeg ikke helt kommet i gang med ennå, men skal shoppe litt i løpet av fridagene.
Men først, det er desember og juleboka er Hogfather (1996) av Sir Terry Pratchett. Den starter jeg på nå.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-24, 00:17   #642
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Skadeskutt av Fredrik Græsvik. Skulle helst ha hørt den på lydbok, han har en behagelig fortellerstemme. Han har noen spennende livserfaringer.

Gammel 24-12-24, 00:39   #643
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rebecca F. Kuang: Yellowface

Gammel 24-12-24, 10:24   #644
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Octavia E. Butler: Parable of the Sower og Samantha Harvey: Orbital

Gammel 24-12-24, 11:12   #645
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Stargate på lydbok.

Gammel 24-12-24, 16:07   #646
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rachel Kushner: Creation Lake.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-24, 00:10   #647
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Octavia E. Butler: Parable of the Sower og Samantha Harvey: Orbital

Parable of the Sower var veldig facinerende lesning. Har du tenkt å lese den neste også?

Gammel 01-01-25, 16:28   #648
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Nissevennen min sendte meg bøker så nå har jeg akkurat tatt fram Gjestene av Agnes Ravatn (2022).

Gammel 01-01-25, 17:08   #649
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snart ferdig med Kyrre Andreassen, Ikke mennesker jeg kan regne med. Vell ok dig fin! Begynner straks på Kathinka Stenenstrups Hjerteråte.

Gammel 01-01-25, 17:54   #650
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har begynt på The covenant of water av Abraham Verghese. Alene sammen av samme forfatter er en av de fineste bøkene jeg har lest, så er spent på denne.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-25, 19:22   #651
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ble ferdig med boka jeg hadde med meg på juleferie, så jeg gikk på oppdagelsesferd i bokhylla til svigers og endte opp med Karen Blixen: Den afrikanske farm. Kom på at jeg faktisk aldri har lest den, så bare den filmen med Meryl Streep og Robert Redford for mange år siden. Så da var det kanskje på tide. Har lånt den med meg hjem. Papirbok printet i 1972, utgitt første gang i 1937.

Gammel 01-01-25, 20:23   #652
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Etter å ha lest The Silk Roads av akademiker rock artist historiker Peter Frankopan leser jeg nå The New Silk Roads, og den siste boka er utgitt i 2019 like før covid-19 gjorde seg gjeldende.

Boka tar for seg maktspillet i verden i moderne tid, og er ganske skremmende lesing. Særlig med nyere historie etter 2019 som fasit.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-25, 00:15   #653
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat begynt på Shirley Jacksons We Have Always Lived in the Castle.

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Parable of the Sower var veldig facinerende lesning. Har du tenkt å lese den neste også?

Ja, lurer på det. Det var et utdrag fra oppfølgeren på slutten av Kindle-utgaven min, og den ser ut til å fortsette å være interessant!

Gammel 02-01-25, 06:15   #654
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Du bør absolutt lese neste, Skilpadda.

Jeg har startet på Fall of Giants av Ken Follett

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-25, 10:40   #655
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Snart ferdig med Kyrre Andreassen, Ikke mennesker jeg kan regne med. Vell ok dig fin! [/i].

Ja, jeg likte den også, men hørte den på lydbok og er litt ambivalent til oppleseren (Tone Beate Mostraum). Hun passer godt i til bokas fortellerstemme, synes jeg, men jeg ble så utrolig sliten av å lytte til "ranten" hennes etterhvert, og hadde helst sett at boka var kortere.

Nå leser jeg Sameproblemet av Kathrine Nedrejord.

Gammel 02-01-25, 22:38   #656
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Jeg har akkurat startet på Ingeborg Arvola sin "Sanger fra Ishavet - Kniven i Ilden" (2022). Den er tykk og starter bra.

Gammel 06-01-25, 11:15   #657
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Han Kang: The Vegetarian.

Gammel 06-01-25, 16:59   #658
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ayesha Wolasmal: 1000 dager med Taliban.

Gammel 06-01-25, 20:16   #659
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Han Kang: The Vegetarian.

Den har jeg også begynt med. Så langt er jeg ferdig med del én og er fly forbanna på Patriarkatet™, så dette kan bli interessant. Boka er iallfall både intens og engasjerende, så langt, men bør komme med noen trigger warnings.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-25, 14:51   #660
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Jeg holder visst fortsatt tempoet med nærmere en bok i uka og starter på Ursula K. Le Guin sin "The Left Hand of Darkness" (eg fra 1969, dette er en justert versjon fra 2017, slik jeg tolker infosiden).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.