|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#641 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Hun hadde nok fått flettet inn litt om at mannen var helt uskyldig og at jenta var en løgnaktig tøs, kjenner jeg henne rett. Men at hun selvfølgelig syntes at Skype-samtalene var uakseptable. |
![]() |
![]() |
#642 |
Ny-schmy
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)
Såklart. Det er jo denne kynisk kalkulerende jenta som har gjort at livet hennes har blitt slik det har blitt. Det sier seg selv.
![]() |
#643 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Hun er jo dronning helt av seg selv siden hun er pleie- og omsorgssjef i nabokommunen. Så dette blir jo et dobbelt slag - mot både gubben og henne. Jeg vil tippe denne saken får noe å si for hennes framtidige jobb også, på litt lengre sikt |
![]() |
![]() |
#644 |
Panzerekstremfeminist
|
Ikke sant det er litt skummelt? Slik hun og broren og ordføreren sjøl har vitnet i dnene saken, og så sitter de i slike posisjoner.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#645 |
Borte
|
Det er helt forferdelig.
#646 |
Introvert optimist
|
Jeg kan i grunnen ikke fatte at noen av dem har tillit lenger jeg. Virkelig ikke. Det er i hvert fall pill råtne lokalmiljøer vi snakker om her hvis de har det.
#647 |
Ny-schmy
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
Jeg vil tro den er temmelig redusert. Men det er jo vanskelig for ingen får vel gjort noe i nærmeste fremtid uansett. Ja, bortsett fra at man kanskje kunne ha krevd at ordføreren i Skjåk går da.
![]() |
#648 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Altså, Jeg bor i en liten kommune og her er ikke pleie- og omsorgsjefen noen småkonge. Ikke sjefen for teknisk heller. Eller andre i ledende kommunale stillinger. |
![]() |
![]() |
#649 |
Tittel og tittel....
|
Ikke her heller.
#650 |
|
Det var for å si at hun er ikke noen dame som bare sitter hjemme i glansen av sin ektemann da. En dronning i form av at hun har en relativt viktig stilling hun også. |
![]() |
![]() |
#651 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)I min kommune er pleie- og omsorgssjefen en viktig person, det handler og viktige basale behov for folk. Hun er ekstremt komptent vil jeg si, med stor grad av tillit. Så å tenke på at hun og Reidun har samme jobb gjør meg litt fnisete og sjokkert på samme tid.
#652 |
© All rights reserved
|
Fordi det er nedlatende og indikerer at alle som har en ledende stillinger på små plasser er småkonger/dronninger.
Det er ikke slik alle steder, langt i fra. Jeg er gift med en du ville omtalt som småkonge selv, så jeg vet hva jeg snakker om. |
![]() |
![]() |
#653 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)En pleie- og omsorgssjef har mye makt, ja. Pleie- og omsorg er ofte den største arbeidsgiveren i små kommuner. Legg til at moren til jenta vitnet i retten om at "noen" hadde startet et rykte som sådde tvil om utdannelsen hennes ( innen helse) så stinker det litt, ja.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#654 |
|
Jeg har da ikke omtalt noen som småkonge?? Sist redigert av m^2 : 04-06-13 kl 19:43. |
![]() |
![]() |
#655 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg oppfattet ikke i det hele tatt dette som noe generelt spark til folk i ledende stillinger på små steder. Men det er jo tydelig litt usunne konstellasjoner i Øygard-klanen. |
![]() |
![]() |
#656 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg tolket det som kombinasjonen av mektig, langtidssittende ordfører med tydeligvis mange støttespillere i ledende posisjoner i lokalsamfunnet og utenfor, sammen med flere familiemedlemmer i ledende posisjoner og stillinger. |
![]() |
![]() |
#657 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jaja. What ever. |
![]() |
![]() |
#658 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Uansett er det relativt uvanlig at en pleie-og omsorgssjef er såpass åpen for pedofili og seksuelle overgrep. Sist redigert av rine : 04-06-13 kl 21:01. |
![]() |
![]() |
#659 |
|
![]() Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)Jeg synes ordet småkonge er helt dekkende til Rune Øygard, og det har ingenting med bygdefordommer å gjøre.
![]() |
#660 |
-Holy macaroni-
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig.
|
|