|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#641 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hobbyskrytetråden VJeg har strikka den søteste lua! Er 1-2 år så vil nok først passe til høsten igjen, men lillebror har nok luer denne vinteren. Superfin med juksefletter og øreklaffer. Minsten måtte være prøvekanin underveis.
|
|
#642 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hobbyskrytetråden VSå fin lue! Hvilket mønster er det?
|
|
#643 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hobbyskrytetråden VFrøydis: Takk! Jeg har teststrikka et mønster fra en blogg jeg kom over. Hun ville gjerne at flere skulle strikke den. http://ribbestrikk.blogspot.no/2013/...krift.html?m=1
|
|
#644 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hobbyskrytetråden VTakk! Får se om jeg prøver meg på den, jeg også.
|
|
#645 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hobbyskrytetråden VÅh, den lua har jeg også lyst til å strikke. Tittet på den her om dagen, og falt helt for jukseflettene. Veldig fint å se den. Syntes du den var vanskelig? Jeg leste mønsteret, og tenkte at fellingene hørtes litt kompliserte ut, men jeg skjønner forhåpentligvis mer når jeg kommer så langt.
|
|
#646 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hobbyskrytetråden VFellingene skjønner du når du kommer dit. Mye enklere å tenke at etter de to første rette skal det felles i to vrange og så med 4 fletter mellom hver felling på første omgang. Deretter blir det én maske mindre mellom hver felling, og man får en slags spiraleffekt. Så lenge man holder styr på tellinga gjør det seg selv hvor de kommer.
|
|
#647 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hobbyskrytetråden VOgså er det greit å droppe å lage kast/hente opp maske på fletten som kommer rett etter/oppi fellingene, for her rekker man ikke å dra over for å gjøre ferdig fletten.
|
|
#649 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hobbyskrytetråden VOj, de var skikkelig kule, amylin! Har nok opptil flere gutter som hadde likt de der.
|
|
#650 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hobbyskrytetråden VJeg bøyer meg i støvet for alle dere flinke håndarbeidsdamer! Har du laget mønster selv, Amylin, eller finnes det på nett? Filosofen har ytret ønske om votter og hadde nok elsket disse. |
|
|
|
|
#651 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hobbyskrytetråden VDe vottene var bar helt knall!!
|
|
#654 |
|
Hjuleglede
Sv: Hobbyskrytetråden VNå har jeg kjøpt mønster og Filosofen har tatt ut garn, så nå er det ingen vei tilbake! Og jeg som aldri har strikket votter før. Men jeg er jo av samme ulla (!) som min oldemor, det er bedre å hoppe i det enn å krype i det. Når hun skulle lære seg å hakke startet hun ikke med en prøvelapp eller en gryteklut eller noe slikt. Hun hakket like greit en frakk mens hun først var igang. |
|
|
|
|
#655 |
|
One of These Days
|
Sv: Hobbyskrytetråden VJeg syntes disse vottene var enkle å strikke. Det er noen partier hvor det lønner seg å tvinne trådene på baksiden. Husk å ikke stramme trådene eller bytte om på plassen hvor de ligger når du strikker. |
|
|
|
|
#656 |
|
Hjuleglede
Sv: Hobbyskrytetråden VHæ? |
|
|
|
|
#657 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hobbyskrytetråden VLegg opp på en pinne og flytt heller maskene etterpå. Jeg bruker bare 3 pinner så langt det lar seg gjøre. Strikker med den 4.
|
|
|
#660 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hobbyskrytetråden VLue til meg selv - for å matche skijakka jeg fikk av mannen til jul:
![]() |
|
|