Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Bursdagskaker (bilder)

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-11, 11:20   #641
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg MÅ begynne å få dreisen på disse lokka snart. Imponerende kaker dere lager!

Hemmeligheten er å handle marshmallows på Rema, de har den typen som heter Sweetfire, som smelter veldig bra. Dernest bør man ikke bruke mer enn rundt 400 g melis, så blir lokket mykt og fint å kjevle ut, og enkelt å legge på kaka.

Gammel 24-10-11, 12:11   #642
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller kjøper sukkerpasta/sukkerfondant.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 24-10-11, 12:22   #643
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Veldig enkelt og greit.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 24-10-11, 12:24   #644
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Veldig enkelt og greit.

Og kostbart, sammenlignet med det å lage selv.

Gammel 24-10-11, 12:26   #645
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Vel, det kommer an på om man ta nok fri fra jobb som det er for å få tid til dette bursdagsstyret. Jeg tjener mer enn 69,-/t.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 24-10-11, 12:32   #646
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er et par kaker og muffins jeg har bakt tidligere:

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 24-10-11, 12:33   #647
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Tja, siden jeg lager fondantkaker kanskje 1-3 ganger i året, så er utgiften med fondant noe jeg påtar meg med glede.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 25-10-11, 08:29   #648
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Tallulah, så kule. De skal jeg ikke vise frem til storebror.

dharma er ikke aktiv  
Gammel 25-10-11, 13:02   #649
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Herremin så flinke dere er!

Gammel 25-10-11, 14:03   #650
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Dere er så flinke. Jeg har og lyst å leke meg med mmf men med at den ferdige inneholder sukker,sukker og sukker så kan vi ikke ha sånt i i hus. Har prøvd å lage sukkerfri marshmallows men ble ikke nå bra å jobbe med,vet ikke helt hva jeg gjore gærnt

Gammel 25-10-11, 14:05   #651
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Tallulah, så kule. De skal jeg ikke vise frem til storebror.

Takk og Disse er virkelig på den letteste enden av skalaen, altså. Det er egentlig bare farget og utrullet fondant.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 25-10-11, 19:49   #652
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har et konkret og sikkert utrolig banalt spørsmål. Når dere baker sjokoladelangpanne. Hvordan får dere ut kaken i ett stykke uten å ødelegge den?

Gammel 25-10-11, 20:12   #653
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Tar tak i bakepapiret og løfter den ut.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 25-10-11, 20:16   #654
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Må si jeg er mektig imponert over alle de flotte kakene dere lager.

Gammel 25-10-11, 20:17   #655
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Tar tak i bakepapiret og løfter den ut.

- og hvis du ikke vil servere med bakepapir under; Hvelv forma med kaken i på serveringsfat, dra av bakepairet som ligger på toppen, og bunnen blir da toppen på kaken.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 25-10-11, 21:19   #656
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg bare venter på at noen skal finne opp en langpanne med samme konsept som de runde formene. Det burde jo kunne gå an å 'kneppe opp' en langpanneform også? Mine kaker smuldrer opp, det ender som regel opp med at jeg serverer de i langpanna.

Gammel 25-10-11, 21:22   #657
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg bare venter på at noen skal finne opp en langpanne med samme konsept som de runde formene. Det burde jo kunne gå an å 'kneppe opp' en langpanneform også? Mine kaker smuldrer opp, det ender som regel opp med at jeg serverer de i langpanna.

Sånn langpanne har jeg. Kjøpt på tilbords

Gammel 25-10-11, 21:23   #658
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Du får kjøpt langpanne springform, jeg har en! Tror jeg kjøpte den på Living.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 25-10-11, 21:24   #659
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Den kjøper jeg straks jeg finner den!!

Gammel 25-10-11, 21:54   #660
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hvor selger de sånt? Det eneste dere gjør er å farge den, eller?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.