Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Disse flaggene igjen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-09, 01:43   #641
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Er det bare jeg som tenker at det er vi som bor på steder med MANGE innvandrere som ikke synes det er så feil med andre flagg i toget?

Jeg evner å se at noen mennesker føler tilhørighet til to land på en gang, og jeg synes bare at det er flott at de feirer 17. mai også ikke som "bare nordmenn".

Gammel 17-05-09, 01:44   #642
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Øh. Godt poeng. For den del har jeg ikke telt, og det gjelder antageligvis ikke for hele bydelen, men i mitt nabolag er etnisk norske definitivt en minoritet.

Okidoki!

Ha en fin 17.mai, alle sammen!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 08:44   #643
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Er det 8 man skal henge ut flagget på balkongen/heise (uavhengig av hvilket? )

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 08:47   #644
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er det bare jeg som tenker at det er vi som bor på steder med MANGE innvandrere som ikke synes det er så feil med andre flagg i toget?

Jeg evner å se at noen mennesker føler tilhørighet til to land på en gang, og jeg synes bare at det er flott at de feirer 17. mai også ikke som "bare nordmenn".

Ja, det er nok derfor dette ikke har blitt noe problem, fordi de fleste innvandrerr vet å velge det naturlige (norske).
Men hvis holdnigen om at det ikke er naturlig å ha det norske flagget på 17.mai brer seg, at det bare er "litt vanlig, liksom", så kan det være det kommer flere andre flagg.

Gammel 17-05-09, 08:48   #645
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

0800 er klokkeslettet, ja, og ned 2100 er det vel.
Ha en flaggrik feiring!

Gammel 17-05-09, 10:16   #646
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angående såkalt historieløshet; her blir det sagt godt, synes jeg:

http://www.ungevenstre.no/arkiv/pres...i-17-mai-toget

Ha en ellers fortreffelig 17. mai, alle sammen - kos dere med feiringen!

Gammel 17-05-09, 10:45   #647
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Her har vi allerede begynt å vifte med de norske flaggene

Men jeg lurer på til dere som er ikke er med på at det er mest naturlig med norske flagg i barnetoget; er dere heller ikke med på at det er mest naturlig på balkongflagg og private flaggstenger?
Eller er det "noe annet?"

Ha en fin 17. mai!

Gammel 17-05-09, 10:55   #648
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Jeg tror egentlig vi diskuterer litt ulike ting her.

For å klargjøre:
Jeg synes på ingen måte at det skal være forbudt med andre flagg i toget, på samme måte som det heller ikke er forbudt å kle seg hvordan man vil i toget, man jo gjerne stille i joggedress for eksempel.

Men jeg personlig synes man skal pynte seg på 17. mai, og jeg synes at om man skal bære et flagg og symboler, så passer det best med flagg og symboler som markerer grunnloven. Man må jo gjerne gå i toget med homseflagg for den saks skyld, det har man vel rett til - i yttringsfrihetens navn - men jeg synes det er malplasert.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 12:04   #649
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pusurkine, her.

Man må jo gjerne gå i toget med homseflagg for den saks skyld, det har man vel rett til - i yttringsfrihetens navn - men jeg synes det er malplasert.

Det hadde i hvert fall satt ytringsfriheten på prøve!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 21:29   #650
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pusurkine, her.

Jeg tror egentlig vi diskuterer litt ulike ting her.

For å klargjøre:
Jeg synes på ingen måte at det skal være forbudt med andre flagg i toget, på samme måte som det heller ikke er forbudt å kle seg hvordan man vil i toget, man jo gjerne stille i joggedress for eksempel.

Men jeg personlig synes man skal pynte seg på 17. mai, og jeg synes at om man skal bære et flagg og symboler, så passer det best med flagg og symboler som markerer grunnloven. Man må jo gjerne gå i toget med homseflagg for den saks skyld, det har man vel rett til - i yttringsfrihetens navn - men jeg synes det er malplasert.

Godt oppsummert! Og jeg trodde at det var mer allmengyldig enn det tydeligvis er, at om man skal bære et flagg og symboler, så passer det best med flagg og symboler som markerer det norske.

Gammel 17-05-09, 22:12   #651
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Hvordan et går om (når) spanske borgere heiser det spanske flagget i FrPs andre hjemland på 17. mai er derimot ukjent for meg.

Vel, det så ikke ut til at "frp'erne" i spania hadde problemer med det spanske flagget, De gikk med det selv.

Gammel 20-05-09, 18:29   #652
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tror du bommer litt her. De fleste som har et et glansbilde av virkeligheten er bosatt "på trygg avstand". Eksempelvis Gahr Støre, Stoltenberg og co. Hvis man er veldig internasjonalist så er jo alle innvandrere i Oslo, på langt nær, enten det er Flisa eller Somalia. Det interessante er jo å spørre seg hvorfor folk bosetter seg hvor. Jeg tror at det er en god del av deg, Tjørven, som er idealister og ser det på som et velment offer å bosette seg i innvandrerbydeler for å bidra som ressurspersoner til mennesker man allerede har båssatt som offer (for rasisme og stimatisering etc ) Og godt er nå det. Eller velment i det minste. Men så har du de mindre ressusterke fra Harstad og Flisa, som er rasister pr def. om de klager på unger som er ute til midnatt eller kommer med den sedvanlige nabokjerringmoralismen. Og det er en del av dem. Og så har du de "ekte" innvandrerne selv, som i alle år har foraktet mye av det som er tilbudt i Vesten, men som mange har lukket øya for i årevis. De er ofre, og ofre har ikke onde tanker. Ergo har ingen fått åpne kjeften om trakassering den "feile" veien, nedlatende holdninger til medmennesker i eget nabolag med henvisning til religion og alt det der, uten å få det sure, politisk korrekte hylekoret rett i fleisen.

Det finnes rasister overalt, grei skuring. Men det jeg synes er merkelig er at folk som bor på Bestum, Vindern og Holstein (Storberget, Gahr Støre og Stoltenberg-adresser) skal uttale seg og ha så mye moralsk greie på alt det positive som grasrot-Kjell Henry på Holmlia BØR oppleve i sitt eget nærmiljø.

Sist redigert av Brutus_ : 20-05-09 kl 18:35.
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 18:37   #653
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og poenget ditt er?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 18:48   #654
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

...get you started

Neida, det var å nyansere påstanden til personen som er sitert. Den er en stygg myte.

Gammel 20-05-09, 19:03   #655
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

...get you started

Er det derfor du svarer til Tjørven, eller klarte du rett og slett ikke å stave nicket hennes riktig?

Resten av avsnittet er forøvrig så mye pisspreik at jeg velger å ikke "get started".

Gammel 20-05-09, 20:45   #656
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Er det derfor du svarer til Tjørven, eller klarte du rett og slett ikke å stave nicket hennes riktig?

Resten av avsnittet er forøvrig så mye pisspreik at jeg velger å ikke "get started".

Pisspreik, faktisk Tjørven er hersketeknisk omskrivning, btw. Eller skal du båssette meg som analfabet ?

Gammel 20-05-09, 20:47   #657
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Tjørven er hersketeknisk omskrivning

Å, sier du det?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 21:09   #658
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1268
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gotta love FP. Her lærer man nye hersketeknikker hver dag!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 21:14   #659
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, alfaChørlie! :hersketeknikksmiley:

Gammel 20-05-09, 21:20   #660
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Tror nesten jeg går for analfabet istedet...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.