Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-10, 15:56   #621
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Irma- hvorfor lager du ikke f.eks. eplemos selv ? Koker epler og har i kunstig søtning ? Eller bringebær eller annen frukt eller bær du liker..

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 18-04-10, 21:09   #622
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

gnuri, fordi vi lager så sinnsvakt mye annet fra bunn av (baker opptil flere ganger i uka for tiden), og at jeg ikke helt har troen på hjemmelaget eplesyltetøy.

News:
- De siste kveldene har jeg spist diverse oster (alt fra mugg til manchego) med 5 druer delt i to + 1-2 ts eplesyltetøy Nora u/sukker + valnøtter + nannahs knekkebrød ved siden av. Nydelig! Og allikevel fortsatt ketose så det holder.

- Ellers er jeg litt på den at jeg har lyst til å følge mˆ2 sitt tips om å prøve ut kokosting- og tang. Noen som har noen gode oppskrifter å dele?

- Jeg må dele at jeg har spist den besteste lavkarbopizzabunnen i dag! Ingen av de andre vi har prøvd (3 stykker eller noe sånt) har skapt begeistring. Denne hadde crispy bunn uten gøggy eggesmak. Her er oppskriften.

Gammel 18-04-10, 21:17   #623
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan jo dele fyllet på pizzaen også, som jeg slengte sammen i hyrten og styrten. Men god ble den.

2 hvitløksfedd
1 boks Landlord tomatpuré (Landlort har en brøkdel av karber sammenlignet med andre produsenter)
1 boks Landlord hakkede tomater, safta i boksen fjernet i en sil (press med skje)
ca.450 g kjøttdeig
Hvitløkspepper fra Black Boy
Pizzakrydder fra Santa Maria
En solid dose revet ost, f.eks den ferdige jarlsberg- og norvegiablandingen med 0 karber

Press og fres hvitløk i mye smør. Gjerne så de blir litt småbrune. Senk varmen. Hiv oppi 2/3 hakket løk og fres en god stund på lav varme, slik at løken blir myk. Hiv oppi boksen med tomatpure, og bokstomatene (uten vann). Deretter en solid dose med hvitløkspepper og pizzakrydder. Ta alt ut i en bolle. Så en stor bit smør som kjøttdeigen stekes i. Når kjøttdeigen er ferdigstekt hives pizzasausen oppi, varmes opp på svak varme.

Voila!

Sist redigert av Irma : 18-04-10 kl 21:22.
Irma er ikke aktiv  
Gammel 18-04-10, 21:20   #624
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Irma- takk for pizzatips. Skal definitivt testes!

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 18-04-10, 21:25   #625
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Gårdsdagen ble litt så som så karbemessig, da vi var på besøk, men i dag er jeg i gang igjen

Frokost: Tre Nannahknekkebrød med leverpostei og agurk

Lunsj: To lavkarboskiver. En med fiskeburger og en med Camembert

Middag: Grillede hamburgere med fløte/hvitløksgratinert blomkål, paprika, gulrot og stangseleri med ost på toppen

Dessert: Fruktsalat med krem søtet med en liten ts. fruktose

Kveldssnacks: bacongull

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 18-04-10, 21:32   #626
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har prøvd Isets lavkarbopizzabunn i dag, og ! Problemet er bare at jeg ble stappmett etter en stor bit, men når jeg tenker meg om er vel ikke det noe problem sånn egentlig.

Gammel 18-04-10, 21:33   #627
Left
Passiv

Standard

Dagen i dag hasr blitt litt bob bob, for er på besøk hos mor, og hun er ikke helt inne i lavkarbokjøret kan man si, men hun prøver, den skal hun ha. Hadde kjøpt blomkål.

Frokost: Medbragt lavkarbobrød, to tynne skiver, og et Nannahs knekkebrød, med ost og majones.

Lunsj...Den utgikk visst i dag.

Middag: Lettsaltet torsk med blomkål og smør - det var en interessant variant... - det smakte helt greit.

Kvelds: To Nannahs knekkebrød med ost og majones, og en lavkarboskive.

Et par håndfuller peanøtter.

Jeg har bakt med meg brød og knekkebrød, og mor er nysgjerrig på Nutty Cheese muffins, så skal lage det i morgen.

Gammel 18-04-10, 21:52   #628
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Den pizzaen så god ut Irma! Skal definitivt prøves!

Frokost: 2 Nannahknekkebrød med spekeskinke
Lunsj: lavkarbovafler med sukrin/splenda (droppet vanlige vafler og is som de andre spiste )
Middag: svinefilet, blomkålris, wokgrønnsaker, litt Kormasaus. Gele/mousse av funlight til dessert.
Kvelds: 1 Nannahknekkebrød med grov fiskekake (kjøpt på Rema, få karber)
Har også spist 2 strimler Cloetta mjølkchocklad utan socker. Første godisen jeg har spist siden påske!

Lørdagen så slik ut:
Frokost: Nannahknekkebrød med kremost
Bursdagslunsj for mannen: Tapas med kjøttboller, lavkarbopølser, spekeskinke, eggerøre, salat. Gele/mousse av Funlight og verdens beste lavkarbobrownies!
Kvelds: Lavkarbopølse, eggelompe, sukkerfri ketshup og sennep.

Gammel 19-04-10, 11:02   #629
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Har vært på hytta i helgen og maten ble slik:
Frokost: egg&bacon
Lunsj: 1 tynn skive Fedon brød med salami og majones + grønnsaker
Middag: grillet indrefilet av svin med fløtestekte grønnsaker

Frokost: 2 Nannahs knekkebrød med ost og paprika
Lunsj: egg& bacon
Middag: 2 store Bratwurst (0,5 g karbo per 100g) og salat

Frokost: Kaffe med fløte
Lunsj: 3 stk Nannahs knekkebrød med salami og ost
Middag: 2 Nilles nutty cheese muffin
Kveldskos: 2 kokosmakroner på lavkarbovis

Det har også blitt litt bacongull på kvelden, 1 øl og bittelitt sukkerfri sjokolade

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 19-04-10, 11:07   #630
Left
Passiv

Standard

Frokost: 3 Nannahs knekkebrød, 2 kokte egg og majones. (Hvor store er de knekkebrødene dere lager? Mine er ikke så store som de man får kjøpt ferdig, så egentlig 2 knekkebrød kanskje?

Lunsj: Eh - den falt visst ut.

Middag: Scampi og salat. Litt tørt, men er ikke hjemme, så kan ikke forvente særbehandling i matveien.

Kvelds: Den falt visst ut den også, men har spist noen håndfuller med peanøtter, og har drukket TO glass vin :glise: Det var lavkarboen sin det.

Sist redigert av Left : 21-04-10 kl 14:37.

Gammel 19-04-10, 11:15   #631
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er egentlig ikke her, men har spist Isets nøttebrød med kokt skinke og rekesalat til frokost.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv  
Gammel 19-04-10, 14:04   #632
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Dragen- koselig å se deg også

frokost: to Nannahknekkiser med ost

Lunsj: Ceasar salat på Ikea

Mellom: To wienerpølser uten brød på tur hjem fra Ikea

middag- Irmas pizza. Lagde tredobbil oppskrift på bunnen, og det ble passe i to langpanner. Masse igjen, så dette blir sikkert også kvelds

Nei- kvelds ble cottage cheese med krem søtet med sukrin, litt mandler og noen varme jordbær søtet med sukrin

Sist redigert av gnuri : 19-04-10 kl 19:59.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 19-04-10, 16:42   #633
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er på ketolyse på 4.mnd, og det går bra.

Frokostpannekake i morges, to skiver frø-brød med ost til lunsj, laks med brokkoli og smør/CF til middag.

Blir noen kjappe løsninger om dagen, pakker og styrer og har ikke tid til å prioritere matlagingen for mye. Skal bake et LP-brød så jeg har det enda enklere nærmere flyttedagen.

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 19-04-10, 16:59   #634
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Maimor- vil gjerne ha oppskrift på verdens beste lavkarbobrownies, og egentlig også resten av den bursdagslunsjen

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 19-04-10, 19:50   #635
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sjugger: jeg får 32 skiver ut av knekkebrødoppskriften og blir på str. med litt store klibrød.

Frokost: 1 nutty cheese muffin med salami og majones + litt paprika og agurk
Lunsj: Samme som frokost med muggost og bittelitt pære
Mellom: 2 kokosmakroner
Middag: nakkekoteletter med fløtestekte grønnsaker

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 19-04-10, 19:54   #636
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Vi får også 32.

Frokost: 2 nutty cheese med frokostsalat
Lunsj: Pizzarester. Like god i dag!
Middag: Cottage cheese, litt vaniljekesam, 12 mandler og jordbærsyltetøy uten tilsatt sukker
Kvelds: Oster, knekkebrød, valnøtter, eplesyltetøy u/sukker. Trur eg.

Gammel 19-04-10, 22:10   #637
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Maimor- vil gjerne ha oppskrift på verdens beste lavkarbobrownies, og egentlig også resten av den bursdagslunsjen

Pisk eggedosis av 4 egg og 100 gram sukrin og 35 gram Splenda. (blandingsforholdet på søtning kan varieres etter smak, men volumet skal tilsvare 360 gram sukker, ca 3,5 dl)
Ta i 200 gram smeltet og avkjølt smør.
Bland i 100 gram malte mandler, 1 stor ss bakepulver og 6 ss kakao.
Ha røra i langpanne (med bakepapir). Dryss med grovhakket sukkerfri sjokolade og nøtter hvis du vil, jeg gjorde ikke det denne gangen. Stek i 20-30 minutter ved 180 grader.

Resten av lunsjen var rett og slett bare ferdige pølser og kjøttboller med lavt karboinnhold (kjøpt i Sverige), spekeskinke, eggerøre av egg og fløte og blandet salat. Samt soppstuing som jeg glemte å føre opp.

Gammel 19-04-10, 22:16   #638
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

Frokost: 2 Nannahknekkebrød med makrell i tomat
Lunsj: Salat av isbergsalat, paprika, agurk, skinke, ananas, fetaost, Nannahknekkebrød, dressing av creme fraiche og sukkerfri sennep.
Middag: Falukorv med ost, ketchup og sennep (sukkerfrie), blomkålris og en liten skje potetmos (falt for fristelsen)
Kvelds: Ett beger CC, 2 egg, noen havregryn og en skvett fløte, pisket sammen og skulle bli pannekake...vel, det ble da en slags stekt røre som jeg blandet litt sukkerfritt syltetøy i.
Kos: En håndfull bacongull og sukkerfrie pastiller.

Jeg synes alle andre spiser så veldig mye mindre enn meg jeg.

Gammel 19-04-10, 22:54   #639
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maimor: det der var da slett ikke mye! Synes det var lite jeg. Jeg kunne spist det der og jeg har 95 % mindre magesekk enn deg.

Frokost: 1 Wasa Fiberpluss med smør og Gullsalami
Lunsj: 2 speilegg, 4 skiver Gullsalami stekt i panna
Mellom: 1 banan, noen mandler
Middag: stekt kyllingfilet med stekt grønnsaksblanding, litt kyllingsaus
Mellom: 2 ruter mørk sjokolade, 1 appelsin i biter
Kvelds: 2 sånne avlange, tynne knekkebrød med smør og ost

Gammel 19-04-10, 22:58   #640
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I kveld har jeg hatt en for meg tilnærmet perfekt lavkarbodag, og de er det ikke mange av i livet mitt.

Frokost: 1/2 beger cc med 2 dl bringebær + 20 hasselnøtter
Lunsj: 1 karbonade, wokede grønnsaker + hjemmelaget thaipeanøttsaus
Middag: samme som lunsj
Kvelds: 2 stekte egg, 1 rå gulrot, 1 appelsin
+ kaffe/te med melk i tillegg

Faktisk veldig lite mat til å være meg, men det blir sånn på mandager pga. trening.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.