|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Han var altså ikke medlem av V og det var frivillig. Men han var 17 år!!! Og hun 38! Jeg synes det viser ordentlig dårlig dømmekraft. 17-åringer er gamle nok til å ha sex, men 38-åringer bør la dem være.
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?
Helt enig. Se for dere nøyaktig samme setting med en godt voksen mannlig politiker (Per Sandberg, for å ta en trønder) og en 17 år gammel jente. Ville ikke sluppet like lett unna med å skylde på tenåringen tror jeg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er nå litt her, jeg da. Og så kan jeg ikke tenke annet enn at det må ha vært betydelige mengder karsk i det bryllupet. Djeezes... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Helt enig. Men det er ikke ulovlig, og det er ikke maktmisbruk, bare ulekkert.
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Ja. Forskjellen er alikevel tydelig: Hun har ingen makt over ham. Det er frivillig. Alikevel. Synes det er veldig leit.
|
|
|
#6 |
|
© All rights reserved
|
Det er en større forskjell på de to sakene enn kun de to årene. Han var over den seksuelle lavalder, det var på en privat tilstelling, hun misbrukte verken stilling eller makt og det var frivillig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Off the map.
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Hvor kjent var hun den gangen?
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hun var jo stortingspolitiker og godt kjent i trøndelag. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
© All rights reserved
|
Frivillig sex i privat setting synes jeg er noe helt annet enn varslingsakene. Til tross for aldersforskjell, og uavhengig av kjønn. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Det kommer jo an på hva du mener med ok, og for hva? Jeg synes jo at en person som viser kontinuerlig dårlig dømmekraft er mindre egnet for lederstillinger enn en som har har gjort én svært dårlig avgjørelse.
|
|
|
#11 |
|
Off the map.
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Hvis man er eldre og veldig kjent så er det vel en ubalanse her. Man er en maktperson, selv om man ikke er underordnet rent hierarkisk.
|
|
|
#12 |
|
|
Det var frivillig og det var lovlig. Synes det var teit gjort, men synes ikke det gjør henne uegnet som leder eller statsråd. Med giske så er det oppførsel gjennom år. Hadde det vært en av historiene så hadde jeg tenkt det samme da. Lerstein og Tonning er annerledes for det er såpass grovt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Altså, det er mulig jeg er spesielt vanskelig å vippe av pinnen, men det skal liiiiiitt mer kjendisfaktor til for meg å bli så starstruck at det tilsvarer maktubalanse enn en leder av et lite politisk parti jeg ikke en gang er medlem av.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Eg er einig i at dette med TSG ikkje kan samanliknast med det dei andre sakene som har vore om politikarar dei siste to mnd, men eg syns likevel at det blir litt vel bagatellisert her. Hadde det vore det samme om det var ein mannlig politiker på 38 år som hadde sex med ei 17 år gammal jente som var full? Eg innbillar meg at fleire her inne ville reagert då.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Man kan selvsagt mene at dette er ugreit, som personlig oppførsel. Men det er virkelig noe helt annet enn #metoo. Prosessen resett har kjørt er virkelig motbydelig, ikke minst overfor den unge mannen.
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?Ett tilfelle av skikkelig dårlig dømmekraft i en privat setting, som ikke er ulovlig, ikke har skjedd i partisammenheng og med noen man ikke har noen "makttrolle" overfor - jeg begriper ikke at det engang har blitt et tema!!
|
|
|
#18 |
|
Leser
|
Jeg synes det er merkelig å si at at det Lerstein gjorde (sende sms med oppfordring om noe som er ulovlig) er like grovt som det Tonning gjorde (i beste fall utnytting, i verste fall voldtekt).
|
|
|
#19 |
|
|
Beklager, men mente ikke å sidestille de to altså. Tenkte bare i partisammenheng og hva som kanskje bør få konsekvenser eller ikke. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Leser
|
Leste litt fort. Beklager.
|
![]() |
|
|