Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 11:33   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg håper inderlig dette vil gå for åpne dører. Samfunnet trenger denne vekkeren.

banana er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 11:34   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg håper inderlig dette vil gå for åpne dører. Samfunnet trenger denne vekkeren.

Absolutt.

Gammel 15-10-12, 11:40   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg trot Shute har rett. Jeg tror at han mener at han ikke har gjort noe galt og at det skal komme frem informasjon som bekrefter dette, handler om at vi skal få info om denn jentas fortid. Jeg tror at han tror, at dersom vi hører om hennes sexliv, tidligere historier osv, så vil vi skjønne hans side av saken. At hun lyver om samleiene og at grisepraten var hennes ansvar, som han ble lurt inn i.

Og så tror jeg han forventer at folk etterhvert vil se at han hadde de beste intensjoner, men at han av uvitenhet og "dumsnillhet" sa og skrev ting som han ikke burde. Og dermed vil folk tenke at :"Huffda, det var jo litt dumt og klønete av han Rune, men det var sikkert ikke lett for ham heller. Nå må vi legge dette bak oss og fokusere på det han faktisk har bidratt med for bygda"

:synsk:

Gammel 15-10-12, 16:30   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om forskjell på bygd og by - Øygards kone sier om Skypemeldingene:

"Samtidig må man være forsiktig med å ta ut ord og hvordan man bruker det. Ord og uttrykk i et bygdemiljø kan være direkte provoserende i et bymiljø, sier hun."

Jeg nekter å tro at dette er bygdesjargong. Men noe må hun vel klamre seg til, hvis hun nå virkelig fortsetter å tro på mannen sin etter dette.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 11:27   #5
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Enig med deg, Rine. Det som kom fram fredag kommer til å sitte i folks bevissthet uansett.

Gammel 15-10-12, 11:27   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leste den i Dagbladet i går, Polyanna.

rine er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 11:35   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forsvareren hevder hun har et svare strev med å få folk til å vitne. Hun hevder det er mediepress og trusler som er årsak til det. Jeg lurer på om noen av vitnene hennes faktisk ikke ante hva som kom til å bli innrømmet på fredag, og derfor kvier seg. Lurer jeg på.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 11:37   #8
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Kjenner jeg lurer på det samme, for meg ville det ha vært en skikkelig vekker å høre "kjernekaren" innrømme slike samtaler på Skype, selv om stammespråket jo tilsier at det betyr noe heeeeeeeeeelt annet...

Gammel 15-10-12, 11:42   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Forsvareren hevder hun har et svare strev med å få folk til å vitne. Hun hevder det er mediepress og trusler som er årsak til det. Jeg lurer på om noen av vitnene hennes faktisk ikke ante hva som kom til å bli innrømmet på fredag, og derfor kvier seg. Lurer jeg på.

Haha, tenkte akkurat det samme. Jeg tviler sterkt på om det er mange som har lyst til å sitte i åpen rett og være karaktervitne for Øygard akkurat nå.

Jeg håper ikke de lukker retten. Dette bør komme opp og ut.

Gammel 15-10-12, 11:45   #10
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tenker det samme. At det ikke er påvirkning utenfra som får vitnene til å kvie seg, men at de begynner å skjønne at Øygard er en gris som har lurt dem trill rundt. Og at vitnene, på lik linje med resten av oss, gremmes over det som har kommet frem til nå.

Og så synes jeg å huske at den opprinnelige grunnen de gav for å ønske lukket rett var av hensyn til jenta. Stemmer det? For det er jo helt tydelig av hensyn til Øygard og hans rykte at de ber dørene lukkes nå.

Gammel 15-10-12, 11:37   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal du få meg til å tro.

Tenker det satt mange der på fredag og tenkte FAEN!!

Gammel 15-10-12, 11:37   #12
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Det må jo være et sant mareritt å skulle være Øygards karaktervitner nå. Himmel, la dem trekke seg hele gjengen, stakkars (?) mennesker. De har i hvert fall fått tilbake vettet, kan det virke som.

Gammel 15-10-12, 11:50   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morten Krogvold sjekker kanskje om noen flyr til Pluto nå?

Og denne:

Sitat:

- Middelaldrende menn overfor unge jenter er forsvarsløse, sier han, og viser til Bjugn-saken der uskyldige ble forhåndsdømt.

Jepp, sånn er det det er.

(Og Bjugn-saken handlet vel uansett ikke om unge jenter, men om barn)

Gammel 15-10-12, 11:53   #14
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Lukket rett gagner nok Øygard ja, men jeg håper virkelig at retten ennå får være åpen.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 11:58   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg håper ikke disse vitnene får slippe å vitne. De gikk høyt på banen overfor et voldtatt barn. De kan forsvare sine utsagn i retten. Virkelig.

Gammel 15-10-12, 12:03   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, drømmen er nok å være pr-rådgiver og være innkalt for å vitne for ham.

Men altså - helt objektivt - har forsvareren rett når hun hevder at han er forhåndsdømt? Jeg mener jo at folk bare reagerer på det han selv sier at han har gjort.

Også lurer jeg egentlig på hva det er å være nøytral. Jeg tenker at det baserer seg på at folk eier hver sin halvpart av sannheten - men noen ganger i slike saker er det jo faktisk en som snakker sant og en som lyver - og da er jo ikke nøytralitet et sted midt i mellom?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:06   #17
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han har jo i et år vært alt annet enn forhåndsdømt. At folk reagerer på det som kommer frem under rettssaken, hvordan kan det komme overraskende på noen? Hadde Øygard og Larsen virkelig ventet at disse Skype-loggene skulle gå ganske upåaktet hen?

Gammel 15-10-12, 12:08   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Dette TROR jeg: Pressen har gjengitt lite av det jenta sa i disse Skype-samtalene, av hensyn til henne. Øygard og forsvarer sitter nok derfor og er fortvilet over at folk nå tror at han har sittet ensidig og kommet med denne grisepraten, fordi vi ikke har sett at hun var minst like grisete selv. Og var "den som begynte". Jeg tror ikke de forstår at det ikke er poenget.

Gammel 15-10-12, 12:10   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...tml#xtor=RSS-3

Jeg tror de trodde at de skulle få media i sin hule hånd og nå som det virker motsatt, altså at det reageres så kraftig på Skype-meldingene er det ikke så kult at media kan gjengi det som kommer i retten.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:15   #20
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dette TROR jeg: Pressen har gjengitt lite av det jenta sa i disse Skype-samtalene, av hensyn til henne. Øygard og forsvarer sitter nok derfor og er fortvilet over at folk nå tror at han har sittet ensidig og kommet med denne grisepraten, fordi vi ikke har sett at hun var minst like grisete selv. Og var "den som begynte". Jeg tror ikke de forstår at det ikke er poenget.

Det tror jeg du har helt rett i. Men en ting er nå at han ikke forstår det, han har nok et verdensbilde som ikke helt samsvarer med mitt iallefall. Men burde ikke MYL skjønne at det ikke spiller noen rolle hvor aktiv barnet var?

skyfri er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.