|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg håper inderlig dette vil gå for åpne dører. Samfunnet trenger denne vekkeren. |
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Absolutt.
|
|
|
#3 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg trot Shute har rett. Jeg tror at han mener at han ikke har gjort noe galt og at det skal komme frem informasjon som bekrefter dette, handler om at vi skal få info om denn jentas fortid. Jeg tror at han tror, at dersom vi hører om hennes sexliv, tidligere historier osv, så vil vi skjønne hans side av saken. At hun lyver om samleiene og at grisepraten var hennes ansvar, som han ble lurt inn i.
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeOm forskjell på bygd og by - Øygards kone sier om Skypemeldingene: |
|
|
|
|
#5 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeEnig med deg, Rine. Det som kom fram fredag kommer til å sitte i folks bevissthet uansett.
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeLeste den i Dagbladet i går, Polyanna. |
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeForsvareren hevder hun har et svare strev med å få folk til å vitne. Hun hevder det er mediepress og trusler som er årsak til det. Jeg lurer på om noen av vitnene hennes faktisk ikke ante hva som kom til å bli innrømmet på fredag, og derfor kvier seg. Lurer jeg på.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeKjenner jeg lurer på det samme, for meg ville det ha vært en skikkelig vekker å høre "kjernekaren" innrømme slike samtaler på Skype, selv om stammespråket jo tilsier at det betyr noe heeeeeeeeeelt annet...
|
|
#9 |
|
Shake it out!
|
Haha, tenkte akkurat det samme. Jeg tviler sterkt på om det er mange som har lyst til å sitte i åpen rett og være karaktervitne for Øygard akkurat nå.
|
|
#10 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tenker det samme. At det ikke er påvirkning utenfra som får vitnene til å kvie seg, men at de begynner å skjønne at Øygard er en gris som har lurt dem trill rundt. Og at vitnene, på lik linje med resten av oss, gremmes over det som har kommet frem til nå.
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet skal du få meg til å tro.
|
|
#12 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet må jo være et sant mareritt å skulle være Øygards karaktervitner nå. Himmel, la dem trekke seg hele gjengen, stakkars (?) mennesker. De har i hvert fall fått tilbake vettet, kan det virke som.
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMorten Krogvold sjekker kanskje om noen flyr til Pluto nå?
Jepp, sånn er det det er.
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeLukket rett gagner nok Øygard ja, men jeg håper virkelig at retten ennå får være åpen. |
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg håper ikke disse vitnene får slippe å vitne. De gikk høyt på banen overfor et voldtatt barn. De kan forsvare sine utsagn i retten. Virkelig. |
|
|
#16 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJa, drømmen er nok å være pr-rådgiver og være innkalt for å vitne for ham.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHan har jo i et år vært alt annet enn forhåndsdømt. At folk reagerer på det som kommer frem under rettssaken, hvordan kan det komme overraskende på noen? Hadde Øygard og Larsen virkelig ventet at disse Skype-loggene skulle gå ganske upåaktet hen?
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDette TROR jeg: Pressen har gjengitt lite av det jenta sa i disse Skype-samtalene, av hensyn til henne. Øygard og forsvarer sitter nok derfor og er fortvilet over at folk nå tror at han har sittet ensidig og kommet med denne grisepraten, fordi vi ikke har sett at hun var minst like grisete selv. Og var "den som begynte". Jeg tror ikke de forstår at det ikke er poenget.
|
|
#19 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakehttp://www.aftenposten.no/nyheter/ir...tml#xtor=RSS-3
|
|
#20 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tror jeg du har helt rett i. Men en ting er nå at han ikke forstår det, han har nok et verdensbilde som ikke helt samsvarer med mitt iallefall. Men burde ikke MYL skjønne at det ikke spiller noen rolle hvor aktiv barnet var? |
|
|
![]() |
|
|