Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-12, 12:41   #621
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Ergo har jeg bæsja på leggen
Satser på at det blir en tunika til mor eller jeg bare gir opp å lager putetrekk.

Gammel 09-02-12, 13:41   #622
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Ergo har jeg bæsja på leggen
Satser på at det blir en tunika til mor eller jeg bare gir opp å lager putetrekk.

Eller få regnet om oppskriften, så du kan få den til å passe til Rubingarnet.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 09-02-12, 15:28   #623
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ikke nødvendigvis... Jeg strikker samme med sandnes alpakka. Den har en strikkefasthet på 22/10 på pinne 3,5. Jeg bruker pinne 3 og har en strikkefasthet på 27/10 med alpakka. Jeg strikker ganske stramt og den blir absolutt ikke for stor Alt kommer egentlig an på ens egen strikkefasthet. Lønner seg å strikke prøvelapp.
Du kan jo telle selv hvor mange masker du har på 10 cm.

Gammel 11-02-12, 02:36   #624
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Jeg holder på med seilervest fra Pickles. Strikker den i to forskjellige gråfarger i Pickles extra fine merino. For et herlig garn!

Evita er ikke aktiv  
Gammel 11-02-12, 09:18   #625
Pesten

Pesten sin avatar

Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Ikke nødvendigvis... Jeg strikker samme med sandnes alpakka. Den har en strikkefasthet på 22/10 på pinne 3,5. Jeg bruker pinne 3 og har en strikkefasthet på 27/10 med alpakka. Jeg strikker ganske stramt og den blir absolutt ikke for stor Alt kommer egentlig an på ens egen strikkefasthet. Lønner seg å strikke prøvelapp.
Du kan jo telle selv hvor mange masker du har på 10 cm.

Jeg kjøpte nytt garn. Da blir den ikke blå, rød og hvit men en nydelig mellomblå, naturhvit og lilla. Og jeg strikker den i str 6 for lillesøster er en liten 6 åring. :kryss: for at jeg denne gangen får det til.

Gammel 13-02-12, 00:36   #626
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Ene naboen har fått ei jente 8 uker før termin. Jeg benytter anledningen til å strikke noe bittesmått. Er ferdig med sokker, over halvveis på en omslagsjakke.

Gammel 13-02-12, 09:38   #627
Tinka

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strikket ferdig raggsokkene mine i går og ei lue som skal gies bort.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 13-02-12, 09:48   #628
Pesten

Pesten sin avatar

Standard

Noen med gode tips til å føre med seg 2 farger? Synes det ser så rotete ut på baksiden og det blir fort floke på tråden.
Mariustunikaen ser mere riktig ut nå ja Så får vi se om vi får til resten.

Gammel 13-02-12, 09:55   #629
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Noen med gode tips til å føre med seg 2 farger? Synes det ser så rotete ut på baksiden og det blir fort floke på tråden.

Du passer vel på få tvunnet tråden du ikke bruker om det er mange masker mellom fargebytte? Når jeg strikker med to farger, har jeg alltid begge garntrådene over pekefingeren, og passer på å få tvunnet trådene ganske ofte. Da blir det fint på baksiden, ingen løse tråder å hekte i, og heller ikke floker på trådene.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Gammel 13-02-12, 09:55   #630
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener du å strikke med to farger, så pass på at de har samme plass på fingeren hele veien.

Men mener du å strikke med tre, så har jeg bare ett råd: Ikke gjør det. Jeg skyr oppskrifter som krever tre farger på omgangen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 13-02-12, 12:16   #631
Pesten

Pesten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Mener du å strikke med to farger, så pass på at de har samme plass på fingeren hele veien.

Men mener du å strikke med tre, så har jeg bare ett råd: Ikke gjør det. Jeg skyr oppskrifter som krever tre farger på omgangen.

Jeg mente 2. Takk for tips over her iallefall. Men blir det ikke mye floker med tvinning av fargene?
Det nærmer seg mønster. Bare 30 cm til med vanlig glattstrikk.

Satser på å få tunikaen ferdig iløpet av 1 mnd. Sånn går det når man lærer seg å strikke på youtube.

Gammel 13-02-12, 12:24   #632
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mente 2. Takk for tips over her iallefall. Men blir det ikke mye floker med tvinning av fargene?

Jeg legger begge fargene over venstre pekefinger, med den som brukes mest til høyre. Da kan jeg tvinne ved å hente med pinnen vekselvis under og over fargen til venstre (det er gjerne fargen som brukes minst som har de lengste sprangene), og det blir ingen floker. Jeg slipper aldri pinnen for å tvinne nøstene.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 13-02-12, 12:39   #633
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Evita, her.

Jeg holder på med seilervest fra Pickles. Strikker den i to forskjellige gråfarger i Pickles extra fine merino. For et herlig garn!

Så fin. Noterer meg som prosjekt for fremtiden!

Gammel 15-02-12, 20:29   #634
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Fnissa er litt kul
Standard

Er halvveis på nøstebarn teppet. Tror jeg skal begynne å strikke på trekk til noen blikkbokser også. Men jeg er litt i tvil på om jeg skal strikke eller sy/lime på stoff.. Hmmm.. ;-) Har tenkt å ha de på badet til q-tips og sminke.. :-) Noen som har erfaring?

Fnissa er ikke aktiv  
Gammel 15-02-12, 20:53   #635
Tinka

Standard

Strikket ferdig en klut og ei lue til som skal gies bort, nå er det sokk på pinnene.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 16-02-12, 00:29   #636
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har begynt på mønsterrapporten på en mariustunika. Det går unna, men litt tregere nå som jeg må strikke mønster. Strikker fremdeles også på en del annet

Gammel 16-02-12, 00:33   #637
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har siden fredag strikket 2 sitteunderlag (ett i kvikk lunsj farger og ett i norske flagg farger), heklet ett sett grytekluter, 1 lue spirallue og 2 vin-nisser, 3 og 1 ltr + fått senebetennelse i underarmen (mellom håndleddet og albuen). Så nå blir det søm for meg noen dager fremover. Men jeg er i rute til julemarkedet neste år.

Gammel 16-02-12, 00:41   #638
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Å der oppdaget jeg at jeg har strikket 2 runder med feil i mønsteret... Ish... ikke bare å trekke ut pinnen når jeg strikker med alpakka, er så glatt

Gammel 16-02-12, 08:48   #639
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg holder på med votter. De skal toves. Planen er fire par, og jeg er nå nesten halvveis. Strikker av restegarn.

Gammel 16-02-12, 10:18   #640
Pesten

Pesten sin avatar

Standard

Så kjedelig Snuppa.

Jeg er godt i gang med det blå på tunikaen her. Skal snart begynne å felle av litt før jeg setter igang med mønsteret. Det blir blå, naturhvit og lilla her.
Har også sagt til mellomstemann at hun skal få velge sine egne farger HVIS jeg klarer å fullføre denne tunikaen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.