Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-11, 11:38   #621
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, la ikke hatet formørkne denne dagen ytterligere. Det er mørkt nok. La oss midt i tragedien heller bli påminnet om viktigheten av å elske, for ingenting som dette har noen gang vært forårsaket av for mye kjærlighet.

Sant nok.

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 11:41   #622
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Som så mange andre våknet jeg til beskjeden om åtti. Jeg er i sjokk.

Vi har valgt å skåne vår sønn, vi mener at knapt tre år gammel har han ikke begreper til å forstå enda. Han ble holdt borte fra tv'n i går, og vi snakker ikke om det rundt ham, for ingen klarer finne ord til å forklare en gutt som tror politiet putter i fengsel de som spiser opp maten hans mens han er på do, for det er vel det mest ulovlige han klarer tenke seg, hva terror og massedrap er. Han er ikke tre år. Han skjønner ikke. JEG skjønner ikke, for den del. Det er ufattelig.

Jeg puster så lettet, så lettet ut, over å ha fått vite at min kusine har svømt i land. Jeg tenker likevel på hva det har gjort med hennes uskyld, å se en venninne bli skutt, og livredd kaste seg i sjøen for å svømme i trygghet. Hvor glade vi er for at hun kom seg i land, hvor mange andre som ikke får samme beskjed fra sine kjære. Det er mange. Grusomt mange.

Jeg har også gjort meg tanker om hvordan dette må være for gjerningsmannens familie og kjente. Utenkelig.

I dag koser jeg med mine barn. Jeg gir dem all den kjærlighet mitt hjerte rommer. Jeg skulle ønske deres verden kunne forbli så uskyldig som den oppleves for dem, men de skal vokse opp, og da blir de kjent med virkeligheten. Det skal de. Men jeg håper å kunne gi dem den trygghet de trenger for å møte den verden. Slike ting skjer i alle fall ikke på grunn av for mye kjærlighet, så i dag elsker jeg.

Gammel 23-07-11, 11:42   #623
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg visste det ville bli forferdelige nyheter å våkne til i dag, men dette var mer enn jeg hadde forventet. Helt uvirkelig. Jeg er bare tom og trist.

Jeg tenkte jeg skulle sove ut litt i morges, siden jeg ikke fikk sove i natt, men da jeg fikk høre tallene greide jeg det bare ikke. Ble bare liggende og tenke med vond klump i magen. Og høre på tordenværet.

Jeg har fortalt litt om dette til gutten min idag, slik at han skjønner litt. Om at noe slikt aldri har skjedd i Norge før, og at politiet heldigvis har fanget ham, og at han aldri kommer ut av fengsel igjen.

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 11:54   #624
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er bunnløst trist.

Gammel 23-07-11, 12:03   #625
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ble helt tilfeldig sittende å se på filmen Gazas tårer for et par dager siden, der har de levd med hat og hevn i altfor mange år. Et slikt samfunn er det siste jeg kunne ha ønsket meg. Jeg er enig med lille meg. Vi må sørge, gråte og trøste men ikke hate. Denne mannen må svare for seg selv, han må leve med dette selv. Jeg vil ikke hate selv om han åpenbart må ha gjort det.

Gammel 23-07-11, 12:05   #626
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Man trenger ikke å hate, men å være sint, rasende og andre sterke følelser må være lov.

Gammel 23-07-11, 12:06   #627
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Synes det er skremmende å tenke på at jeg bare jobber 100 m fra bombingen.

Og jeg tenker på alle de pårørende som har mistet sine kjære i bombingen og de som har mistet barna sine på Utøya

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 12:11   #628
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Dette er bare helt forferdelig!

Gammel 23-07-11, 12:13   #629
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Man trenger ikke å hate, men å være sint, rasende og andre sterke følelser må være lov.

Selvsagt! Men man må også være klar over hvor disse heftige, aggressive følelsene rettes. Hat er bare ikke bra. Å nøre opp under aggresjon etter denne typen tragedie er ikke lurt.

Har dere sett hvor mange hat-sider som har kommet opp på FB? Jeg har virkelig vondt i meg. Ser man ikke at denne typen hat-ytringer er med på å fremme hat i samfunnet? Ser man ikke at mannen som utførte disse uhyrlige handlingene var styrt av sitt hat? Skal vi ned på samme nivå?

Nei, sier jeg, nei! For alt i verden: NEI! La oss vis at vi er bedre enn dette. Vær så snill.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 12:14   #630
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sterk skildring av helvetet på øya av en som var midt oppi det og klarte seg mot alle odds. Tung lesning: http://prableen.origo.no/-/bulletin/...ete-paa-utoeya

Gammel 23-07-11, 12:15   #631
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse ungdommene er jo merket for livet, historiene de forteller er helt grusomme.

Gammel 23-07-11, 12:22   #632
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Herregud, dette er jo en vannvittig massakre - en ren henrettelse av norske ungdommer! Syke, syke menneske - måtte han steke lenge et visst sted...

Jeg kan "forstå" at man kan kan bli såpass skrudd i hodet at man ønsker å ta statministeren, men dette??

Gammel 23-07-11, 12:22   #633
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Det er umulig å tenke seg hvordan pårørende har det. Jeg er trist langt inn i ryggmargen når jeg tenker på dem og det gjennomgår dette marerittdøgnet.

Mannen som har gjort dette er spik spenna gæren, og jeg er så sint på ham at jeg kunne sprukket. Jeg vil tro at de som kjenner ham vil ha mange "hvis bare" tanker.

Ekstremistiske holdninger må aldri få lov til å utvikle seg uten motreaksjoner.

Fabian Stang viser seg som en bra mann, og han har veldig rett i at vi må begynne med de små, de må læres kjærlighet gjennom kjærlighet, og toleranse gjennom toleranse.

91 døde på grunn av ett menneske virker helt umulig å skjønne. Likevel er det sannheten, og det kan bli verre.

Tankene er hos de som har mistet nære og kjære.

Gammel 23-07-11, 12:22   #634
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Dette blogginnlegget er det sterkeste jeg har lest. Herregud. Så mange foreldre som aldri får sin gjenforening med barna sine.

Gammel 23-07-11, 12:23   #635
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Sterk skildring av helvetet på øya av en som var midt oppi det og klarte seg mot alle odds. Tung lesning: http://prableen.origo.no/-/bulletin/...ete-paa-utoeya

Sterkt. Tårene renner.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 12:26   #636
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Ufattelig. Tårene renner ustoppelig for alle de stakkars barna.

Snippa er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 12:26   #637
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skulle også akkurat til å lenke til denne - det forferdelig å lese.

Gammel 23-07-11, 12:27   #638
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forferdelig lesning. Ubegripelig.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 12:41   #639
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Gladmatfestivalen i Stavanger avlyses pga det som har skjedd. En helt riktig avgjørelse, syns jeg.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 12:47   #640
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Helvete på Utøya er et sterkt og vondt vitnesbyrd.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.