Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-11, 17:13   #601
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Kult skjørt, m^2!

Jeg strikker på en kragejakke til minstemann i rødt/orange nøstebarnull.

Gammel 23-01-11, 17:33   #602
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikker hals til mannen i Cashmir alpakka,
Nøstebarnoppskriften.

Gammel 26-01-11, 16:24   #603
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strikker ikke, men har laget meg giganøste av et sengetrekk og skal hekle rundt gulvteppe til storebror sitt rom.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 26-01-11, 16:28   #604
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker på nte lapp til lappeteppet jeg har holdt på med en stund, men nå nærmer det seg! Etter det blir det bare babyklær.

Gammel 26-01-11, 17:58   #605
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Klukka nr to er begynt på og jeg strikker også på et teppe samtidig.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 26-01-11, 18:00   #606
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har akkurat starta på ullshorts, av restegarn - skal brukes under dressen på jobben (i barnehage). Ullbuksa mi er utslitt, men tenkte å strikke meg en nesten knelang shorts denne gangen Blir godt og varmt til rumpa mi!

Gammel 26-01-11, 18:01   #607
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, festlig med så stort nøste. Det måler sikkert 20 cm i diameter.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 26-01-11, 18:28   #608
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Jeg prøver å strikke en lue til minstebror, og har begynte på forsøk nr tre. Uten mønster er det litt vanskelig å få rett størrelse...

Gammel 26-01-11, 19:13   #609
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Gleder meg til å se resultatet, kokos!

Gammel 26-01-11, 19:29   #610
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker rosalilla, tynne ullsokker.

Gammel 27-01-11, 17:43   #611
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Kvikklunsjluen er ferdig strikket, festet tråder og junior er godt fornøyd.

Så da må jeg rote i garnlageret mitt og finne garn til en hals til junior.

Hvilken oppskrift bruker du? Garntype og pinner? Jeg har kjøpt inn freestyle og skal strikke til 9-åringen.

Gammel 27-01-11, 17:53   #612
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eliasgenser.

Gammel 27-01-11, 18:25   #613
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal strikke Mario-lue til eldste. Kanskje. Jeg har aldri prøvd mønsterstrikk før, men det så jo ganske enkelt ut, med unntak av alle trådene som må festes:

http://hobbykrok.blogspot.com/2011/0...mario-lue.html

Neket er ikke aktiv  
Gammel 27-01-11, 19:12   #614
Tinka

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Hvilken oppskrift bruker du? Garntype og pinner? Jeg har kjøpt inn freestyle og skal strikke til 9-åringen.

Den ble helt på frihånd og av noe restegarn uten magebånd;-), hvis det var halsen du mente?

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 27-01-11, 20:22   #615
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Tenkte på Kvikk Lunch lua

Gammel 27-01-11, 20:23   #616
Tinka

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Tenkte på Kvikk Lunch lua

Den ble strikket i Rubin garn og på pinne 4, tror jeg det var og oppskriften var på en blogg.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 27-01-11, 21:06   #617
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Rekket akkurat opp halvparten av ermet jeg hadde strikket,for jeg hadde klart å forskyve mønsteret en maske!

Og jeg hater å rekke opp, mest fordi jeg nesten aldri klarer å få alle maskene tilbake rett, det blir minst en vridd!!!

Gammel 28-01-11, 16:11   #618
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Kult kokos - gleder meg til aa se resultatet!!

Kjolen tar stadig mer form, utrolig kjapp aa strikke egentlig ...og striper er jo genialt for aa se at det gaar fremover!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0740.jpg (198,5 KB, 270 visninger)
Gammel 28-01-11, 16:19   #619
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Stilig!

Det som skal bli jakke til lillesøster vokser også stadig, første erme er ferdig (og satt inn på pinnen mellom ene forstykket og bakstykket) og jeg er godt igang med andre ermet, det har nådd 5,5 av sine 14 cm. Noen fordeler har det å få telefon fra barnehagen om sykt barn... første del av dagen: febersykt barn sløver på sofaen, krever at mor leser bøker frem til han sovner. Sover i halvannen time, mor får spise og strikke. Andre del av dagen: en paracetdose grunnet stort ubehag og feber som krabbet opp mot 39-tallet. Litt mat. Og vips, en gutt som leker for seg selv i lekekroken sin, mater dukken sin, og bare kommer for å vise mamma ting fra tid til annen, mor får strikke enda mer.

sykt barn, mye strikking, faktsik. (Denne typen sykdom vel og merke, de fleste sykt-barn-dager i det siste har vært mer slitsomme... febersykt sovebarn er noe annet enn en som kaster opp en gang i halvtimen...)

Gammel 28-01-11, 18:00   #620
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Haha, vittig du nevner det, Malama - jeg har vaert hjemme med sykt barn selv i 2.5 dager naa; det yter strikketoeyet godt av!!

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.