Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Shamus barnetøy

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-09, 17:06   #601
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Bukse "Flower Clouds"

Bukse sydd i lilla babycord, utrolig myk og deilig.
I livet og i fot er det satt turkis ribb.
Neders på foten og på applikasjonene er det brukt ett vintage sengetøy med ett fantastisk mønster. Jeg elsker dette stoffet!
En stor sky i baken og en mindre på låret.

Glade barn skal få sitte på blomsterskyer og bare bli bortskjemt på livet.

Str. 74-92

Forklekjole "Dream Clouds"

Deilig forklekjole, helforet med det nydeligste stoff fra 70-tallet en gang.
Fremme på kjolen har jeg applikert en turkis sky, slik at man kan drømme litt i hverdagen.
Kjolen har fått vintage knapper som kan flyttes etterhvert som barnet vokser.

Størrelse: 6-18 mnd (kjole blir tunika)

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 29-01-09, 10:21   #602
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

MiniMoe Nett "Alea Långstump

Mitt lille minitroll av en datter har en kjøpt (iiiiik) Ole Brum sekk i barnehagen. Det går da ikke ann.
Det var på tide å sy en barnehageveske til henne også.
Siden jeg har vært hjemme i dag med en sønn med omgangssyke, så fikk jeg tid til å sy litt.

Dette pippistoffet fant jeg på Fretex i form av en gardin.
Det gule stoffet inni og det turkise cord stoffet på utsiden er ferske i faget som stoff og gjør sin debut i form av moro veske til min datter.

Stjerna har fått vintage knapper til pynt, og innsiden har fått en asymetrisk lomme, faktisk to lommer, som skal romme tutter/smokker og små skatter.
Lommen er sjarmerende skjev både i form og i plassering, og det er gjort med vilje.
Hallo, har man Pippi på utsiden så skal da vel ingenting være korrekt og kjedelig.. hehe..

Min datter flyttet straks inn i vesken da hun kom hjem.. lille "Sprell" (kosebamsen) ble plassert nedi og båret rundt om kring.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 29-01-09, 10:24   #603
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

MiniMoe Nett "Barnehagekaniner"

Min lille smask av en sønn fant plutselig ut i går at han ønsket seg en veske med kaniner på.
Når han først bestemmer seg for noe sånt, så glemmer han det virkelig ikke... for å si det sånn.

Sent i går kveld ble han syk med den bedårende omgangsyken.
Midt mellom to oppkastrunder kikker han på meg, smiler og sier: "Mamma, er du ferdig med det du sa du skulle gjøre?"
Heldigvis hadde jeg startet på den, jeg kjenner jo min sønn... men jeg var jo ikke ferdig.
Så i morges var han kjappt ute med samme spørsmål.. og siden vi har den kjekke 48-timers regelen i barnehagen, ja så ble det veske på lillemann i dag.
Gjett om han ble stolt og glad.. og det ble faktisk mammaen også. :-)

Vesken er foret med turkis babycord. Samme stoff er brukt på stjerneapplikasjonen.
Røde knytesnorer fikser lukkebiffen.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 29-01-09, 11:08   #604
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Åh.

Gammel 29-01-09, 12:42   #605
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gammel 29-01-09, 12:51   #606
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Tusen takk!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 29-01-09, 12:52   #607
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"Helten Percy"

Å ta bilder av fargen rød er plent umulig.. dere får leve med at den er selvlysende her, men eneste måten å få de andre fargene riktig på og ikke gråblå og grågrønn...

Jaja.. Min aller første GENSER!!!
Masse forbedringspotensialer.. men en gang skal jo være den første. :-)
Genseren er til min togfrelste gutt som døpte den kjapt til Percy genseren (Percy er ett av Thomas togene, bare det er grønt.). Han ble så glad at han nekter å ta den av seg igjen. Da er mor fornøyd!
Genseren er sydd i stretch velour og ribb.
Grunnmønsteret er fra "Sy barneklær av myke stoffer" str 115 cl.
Jeg liker godt den tighte fasongen på disse genserene fra denne boken.

Jeg har ført på lang ribb i ermene, så han kan brette opp og ha den lenge, samt at jeg har laget den ekstra lang.
Vi har en gutt med lang overkropp, som stort sett ser ut som en ballerinadanser i de kjøpte genserene. Det var deilig å sy en genser som var mer enn lang nok.
Neste gang blir den 2-3 cm kortere faktisk.

Applikasjonen ble ikke helt vellykket, men når genseren er på så ser man ikke detaljene så lett (liten gutt sitter aldri i ro), slik at da ser det faktisk veldig bra ut. :-) Genialt.
Men jeg kommer nok til å prøve å justere litt mer på trykkfotpresset, samt stinglengde og stingbredde neste gang.

Knapper var jo ett must for å få litt shamu-look på den.
Alt i alt en grei start og en fornøyd gutt.

Størrelse: 122

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 29-01-09, 16:46   #608
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"Holy Macarony"

Jeg er FRELST!
Det er en drøm å sy klær med ribb i halsen, slippe knapper og glidelåser, bare tre over hodet.
Endelig har jeg også turd å prøve, og det går jo kjempefint!
En genser til storebror og nå en kjole til lillesøster.
Denne kjolen ble jeg superfornøyd med! Det er lov, sant?

Kjolen er sydd etter eget mønster.
Jeg har ligget på gulvet og tegnet og klippet og tegnet på nytt til jeg kom frem til en variant jeg tror jeg er fornøyd med.
Nå gjenstår det å se om den passer da.. hehe...
Alea kommer hjem om en time, og da blir det prøvetid.
Actionbilder kommer.

Kjolen er sydd av brun fleece og stripete jersey, samt rød ribb i hals og ermer.
Katten har fått noen litt viltre øyne, da den har fått dagens sjokk og ikke er helt med på det vi holder på med... for det er en lilla mus borti skogholtet, sant? Eller er det ettervirkning av at den har sneket seg opp på kjøkkenbenken og lepjet i seg restene etter lørdagens rødvin...
Ikke godt å si sånn egentlig.

Jeg slet veldig med halsen, da jeg hadde klart kunststykket å sy ribben med vrangsiden ut.
Da er det plutselig ikke like moro at man har overlockmaskin.
Å sprette opp overlocksøm er ett herk!! Virkelig!
Men jeg fikk den nå opp, kastet ribben og klippet og sydde på en ny.
Resultatet i halsen ble perfekt!
Størrelse på kjolen er 98

Jeg er superfornøyd!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 29-01-09, 18:54   #609
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den kjolen der var bare aldeles fantastisk!

Gammel 30-01-09, 00:38   #610
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Gubban, så mye stilig du lager!! Du er råflink!!

Gammel 30-01-09, 00:40   #611
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøye, den kjolen er knallfin!

Gammel 03-02-09, 21:14   #612
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"Lillesøss"

Denne buksen er sydd på bestilling til en liten slektning av meg.
Søskenbarnet mitt i Holmestrand, har to søte små jenter som ville ha to matchende bukser.
De skulle ikke være like, men matche.

Mamman falt for "Hvorfor det mamma", og ba meg sy en i samme stil til minstemor.

Jeg har sydd "Lillesøss" i str 86-98, deilig stødig og god cord med myk turkis ribb samt vintage hjerte på ene foten.

Håper buksen faller i smak. :-)

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 03-02-09, 21:51   #613
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Jeg lovte actionbilder, så her kommer de på løpende bånd.
Det er ikke like lett å løpe etter krapylet med kameraet... jammen ble det ikke mye rare bilder og ikke de helt beste bildene, menmen.. dere ser nå sånn sirkus hvordan den ble på.

Fornøyd ja.. veldig! :-)

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 03-02-09, 22:05   #614
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er utrolig flink, altså!

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 03-02-09, 22:09   #615
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Du er utrolig flink, altså!

Tusen takk Elinblu!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 03-02-09, 22:09   #616
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"Bakepulver"

Jeg hekler jo alle luer uten mønster og helt på GEFYLEN.
Men så en dag så jeg en lue på strikkebutikken, den var sååå kul, og fine meg kjøpte garn og fikk link til mønster hos garnstudio.no som jeg kunne printe ut.
Luen var ikke en liten snerten klatt, men en lue bestående av hele 4 NØSTER... den er tung nemlig, robust, varm og veldig veldig kul! "Bakepulver" måtte den få hete, siden den heklet seg større enn noen tidligere luer jeg har heklet.

Shamu gjør ting hun ikke kan, joda, hun HEKLER etter mønster. *kry*
Og jammen gikk det ikke lett som en plett. Lue ble FERDIG!

Hva jeg har lært:
- Hekle med to tråder på en gang er ikke skummelt
- Lage dusk
- Felle og øke på riktig måte
- Hekle etter mønster

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 03-02-09, 22:20   #617
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"En dæsj pepper"

I helga var vi hos mormor (min altså) på snart 94 år.
Hun har kun to kanaler på TVen, TV2 og NRK1. Dvs at kveldene ble brukt til å spise sjokolade, se Grandprix og hekle på måfå og hell og lykke.
Denne luen er heklet av ullteppegarn fra Sparkjøp og kan altså kun vaskes på 30 grader ellers blir den fryktelig liten (tovet ja...) det vil vi IKKE.
Jeg har heklet med to tråder, brun og orange... og alt garnet er restegarn fra mammas garnhyller på Våland.
Jeg startet med det minste orange nøstet, og oppdaget jo fort at det ikke var ullteppegarn, for da jeg begynte på nytt nøste så var de jo ikke samme tykkelse... bombe...
Men feilen endte med å gi en kul effekt.
Hvis du ser etter så er den kraftigere i fargen oppe på hodet (pga tykkere garn).
Luen er heklet av staver, mens ribben er heklet med dobbel brun tråd i fastmasker.
Dusken er laget ved hjelp av mammas fancy smancy duskemaker.
Luen er adoptert av begge mine søte små, og ingen av dem vil gi den fra seg. Ergo har vi en unisex lue som blir brukt annenhver dag i barnehagen av henholdsvis søster og bror.
Begge krevde å bli avfotografert, siden begge "eier" den... makan

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 03-02-09, 22:45   #618
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så mye flott du lager.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 04-02-09, 01:01   #619
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Så mye nydelige klær!
:drømme:

Gammel 04-02-09, 01:04   #620
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Luene var kjempe fine!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.